Web Analytics Made Easy - Statcounter

"فروش یا پیش‌فروش تمام خودروهایی که مجوز محیط زیست را نگرفته‌اند، غیرقانونی است و براساس پیگیری سازمان حفاظت محیط زیست جلوی این تخلف گرفته می‌شود". - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، عیسی کلانتری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، درباره پیش‌فروش خودروهای جدید که مجوز محیط زیست را اخذ نکردند، گفت: اجازه پیش فروش ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تأکید بر اینکه مسئله پیش‌فروش خودرو بدون مجوز محیط زیست به ریاست‌جمهوری منعکس شده، تصریح کرد: به ریاست‌جمهوری منعکس کردیم تا جلوی این کار را بگیرند.

نامه سازمان محیط زیست به وزیر صمت درباره پیش‌فروش خودروهاپیش‌فروش "شاهین" بدون استعلام زیست‌محیطی!

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر اینکه تا زمانی که مجوز سازمان حفاظت محیط زیست اخذ نشود، اجازه پیش‌فروش خودرو را ندارند، گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز گفته که من اجازه پیش‌فروش ندادم و باید جلویش گرفته شود.

کلانتری در پایان خاطرنشان کرد: فروش یا پیش‌فروش تمام خودروهایی که مجوز محیط زیست را نگرفته‌اند، غیرقانونی است و براساس پیگیری سازمان حفاظت محیط زیست جلوی این تخلف گرفته می‌شود.

یادآور می‌شود، چندی پیش بهزاد اشجعی دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست گفته بود که "این سازمان با شماره‌گذاری خودروی سواری "شاهین" مخالف است؛ بنابراین پیش‌فروش این خودرو نیز غیرقانونی است.(اینجا)

همچنین پس از اظهارات اشجعی درباره مخالفت سازمان محیط زیست با شماره‌گذاری خودروی سواری شاهین، از نامه سازمان محیط زیست به وزیر صمت درباره پیش‌فروش خودروها خبر داد و اعلام کرد که به تازگی نامه‌ای از سوی سازمان محیط زیست برای آقای رزم‌حسینی، وزیر صمت ارسال کردیم و مجددا موضوع را متذکر شدیم که براساس ماده 4 قانون هوای پاک، حتما وزارت صمت قبل از اینکه مجوز پیش‌فروش را در کمیته خودرو صادر کند، استعلام مسائل زیست‌محیطی را از سازمان محیط زیست اخذ کند.(اینجا)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان محیط زیست بحران های محیط زیست کلانتری سازمان محیط زیست بحران های محیط زیست کلانتری سازمان حفاظت محیط زیست درباره پیش فروش خودرو سازمان محیط زیست مجوز محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۹۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شکری صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران از ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند خبر داد و اظهار کرد: هرگونه بهره‌برداری از محصولات مرتعی و جنگلی از جمله کنگر، موسیر، آویشن، انواع قارچ‌های کوهی و مرتعی (دنبالان) شنگ، انواع میوه و گل درختان جنگلی، بادام، گلابی وحشی، سقز، بنه، سیب وحشی، زرشک و غیره به طور کلی ممنوع و غیرقانونی است.

شکری با بیان اینکه در صورت مشاهده هرگونه برداشت حمل خرید و فروش و معامله بدون اخذ مجوزهای لازم برابر قوانین و مقررات محموله به عنوان کالای قاچاق به نفع دولت توقیف و متخلفین توسط مأمورین یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان به مراجع قضائی معرفی خواهند شد گفت: بهره‌برداری و برداشت صرفاً با اخذ مجوز از اداره کل منابع طبیعی استان در قالب طرح مصوب با اولویت دارندگان پروانه چرای دام و بهره‌برداران عرفی مطابق قوانین و مقررات مجاز است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند عنوان کرد: از مردم به خصوص بهره‌برداران دامداران و روستاییان محترم تقاضا می‌شود از هرگونه برداشت و حمل محصولات به خصوص به قصد فروش و معامله بدون مجوز خودداری نموده و در صورت مشاهده هرگونه برداشت غیر مجاز مراتب را به یگان‌های حفاظت منابع طبیعی شهرستان اعلام یا با شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ واحد خبری یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 6088385

دیگر خبرها

  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • تحویل خودرو‌های عملیاتی به محیط بانان کشور
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور