Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@08:59:00 GMT

سیستم آموزش و پرورش کشور فرسوده است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۰۰۰۲

سیستم آموزش و پرورش کشور فرسوده است

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: فرسودگی سیستم آموزش و پرورش کشور، امری محرز است و به طرحی جامع که شامل بررسی نحوه ورود معلم و دانش‌آموز به این مجموعه باشد، نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه فرهنگیان فاطمه‌الزهرا (س) اهواز طی جلسه‌ای با سید کریم حسینی، رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی دیدار کردند و دغدغه‌ها، دیدگاه‌ها و نظرات خود در حوزه آموزش و پرورش را بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهرا سهام، معاون مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان فاطمه‌الزهرا (س) اهواز در این دیدار، با اشاره به اهمیت اجرایی شدن سند تحول بنیادین اظهار کرد: آموزش و پرورش ما در وضعیت کنونی وارداتی و ریشه در فرهنگ‌های دیگری دارد به‌علاوه آن که نتوانسته همگام با پیشرفت سایر رشته‌ها خود را جلو ببرد. این امر اهتمام دستگاه‌های اجرایی کشور در اجرایی شدن سند تحول بنیادین را می‌طلبد.
بهمنی‌نیا، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان فاطمه‌الزهرا (س) اهواز هم در این جلسه، گفت: افراد جوان و با انگیزه طی چند مرحله گزینش و از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش می‌شوند. نباید اجازه داد راه‌های دیگر جایگزین دوره ۴ ساله تربیت معلم شده و یا افرادی پیش از کسب صلاحیت‌های لازم وارد کلاس درس شوند. این امر موجب ضربه وارد کردن به پیکره نظام آموزش و پرورش کشور می‌شود.
کاظم‌پور، عضو شورای مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان فاطمه‌الزهرا (س) اهواز هم با تاکید بر اهمیت عدالت آموزشی بیان کرد: خصوصی‌سازی که امروزه و به این شیوه اجرا می‌شود، به نفع سرمایه‌داران است. در این طرح، به اسم مشارکت‌های مردمی و کاهش هزینه‌های دولت اقدام به ایجاد و بازگشایی مدارس غیر انتفاعی می‌شود؛ در حالی که در واقعیت هزینه‌های این مدارس با مدارس دولتی اختلاف چندانی ندارد.
در ادامه، رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اینکه سیستم آموزش و پرورش کشور فرسوده است، امری محرز است و ما به یک طرح جامع که شامل بررسی نحوه ورود معلم و دانش‌آموز به این مجموعه باشد، نیاز داریم. علاوه بر آن، به اندیشکده‌هایی برای پژوهش در زمینه مسائل آموزش و پرورش نیاز داریم تا این تغییر و نوسازی رخ دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مطالبه گری دانشجویی بسیج دانشجویی خوزستان دانشگاه فرهنگیان اهواز دانشگاه فرهنگیان فاطمه الزهرا آموزش و پرورش کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۰۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان روز دوم مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان

مرحله استانی مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان کرمان در روز دوم در رشته‌های شنای بانوان و تنیس روی میز تیمی و انفرادی آقایان به میزبانی شهر کرمان برگزار شد.

نتایج مسابقات به شرح زیر است:

 تیمی تنیس روی میز آقایان:

مقام اول: آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرمان

مقام دوم: دانشگاه علوم پزشکی سیرجان

مقام سوم: آموزش و پرورش شهرستان زرند

انفرادی تنیس روی میز آقایان:

مقام اول: رضا خالقی (آموزش و پرورش ناحیه ۲)

مقام دوم: معین لطیفی (آموزش و پرورش ناحیه۲)

مقام سوم مشترک: مسعود دیانی (دانشگاه علوم پزشکی سیرجان) و هادی شفیعی (دانشگاه علوم پزشکی جیرفت)

شنای بانوان:

رده سنی ۱۳۴۰_۱۳۴۵: مقام اول عذرا ریاحی

رده سنی ۱۳۵۲_۱۳۵۶: مقام اول نرجس مرشد زاده

رده سنی ۱۳۵۷_۱۳۶۱: مقام اول محدثه مرشد زاده

رده سنی ۱۳۶۲_۱۳۶۶: مقام اول سوده پدرام، مقام دوم مونا نحوی

رده سنی ۱۳۷۰_۱۳۷۱: مقام اول حسنا حمیدی، مقام دوم پگاه صنعتی

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • ترخیص پنج مصدوم حادثه برخورد اتوبوس با تریلر در محور مهریز
  • ترخیص ۵ مصدوم حادثه برخورد اتوبوس با تریلر در یزد
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • پایان روز دوم مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان