Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@12:21:28 GMT

وزیر صمت: 75 درصد صادرات ایران در 15کشور همسایه است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۰۰۵۷

وزیر صمت: 75 درصد صادرات ایران در 15کشور همسایه است

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، علیرضا رزم حسینی در ادامه سفر خود به این استان با حضور در یک واحد تولید مواد اولیه کاشی و سرامیک یزد، با بیان این که امروز کشور در شرایط سخت تحریم و شیوع کرونا مواجه شده است، اظهار کرد: علی رغم تمام مشکلات موجود در 10 ماه اخیر صدور مجوزهای سرمایه گذاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 38 درصد رشد داشته است، افزود: این نشان دهند امیدواری مردم و ثبات اقتصادی ایران اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ظرفیت های صادراتی ایران، گفت: امروز 75 درصد صادرات ایران در 15کشور همسایه است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت  در ادامه با بیان این‌که در استان اتفاقات خوبی در حوزه صنعتی و تولیدی افتاده است، تصریح کرد: خوشبختانه مهمترین دغدغه مسئولان و دست اندرکاران استان یزد توسعه همه جانبه این دیار است.

رزم حسینی با اشاره به اهمیت فشارها وارد شده بر اقتصاد خانوار، خاطرنشان کرد: تلاش مسئولان و همراهی ملت ایران در برابر تحریم ها و نابسامانی های اقتصادی ستودنی است.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت کنونی توسعه واحدهای مختلف صنعتی نشان‌دهنده ثبات سیاسی و اقتصادی کشور است افزود: این موضوع به لطف مقاومت و ایستادگی مردم و تلاش مسئولان است.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر صنعت صادرات تحریم یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۰۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: در کارگروه توسعه صادرات استان با موضوع بررسی فرصت‌ها، موانع و راهکار‌های توسعه روابط اقتصادی با آفریقا با تبیین اهمیت و جایگاه آفریقا در سیاست خارجی ایران، این قاره را سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های ایرانی و به‌ویژه یزدی توصیف کرد. 


محمد علی شاه حسینی افزود: ظرفیت بازار آفریقا را می‌توان به‌عنوان بازاری بکر و پراهمیت شمرد که با رفع موانع زیر ساختی و لجستیکی، معرفی ظرفیت‌ها و نزدیک‌شدن تجار یزدی و آفریقا و تسهیلات تبادل مالی و حضور مؤثر در بازار‌های هدف و اراده تجار و دولت‌ها می‌تواند جهش روابط تجاری یزد و آفریقا را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: توسعه بازرگانی و صادرات، بهره‌گیری از معادن پرارزش این قاره و همچنین زمین‌های کشاورزی حاصلخیز جزو منافع اقتصادی ارتباط با کشور‌های آفریقایی است و از سوی دیگر هم می‌توانیم با حضور در این کشور‌ها اقتصاد استان و حتی کشور را تقویت کنیم.

این نشست با هدف تبادل نظر و هم‌افزایی بخش‌های دولتی و خصوصی برای رونق بخشیدن هر چه بیشتر به روابط اقتصادی ایران با کشور‌های آفریقایی و کمک به افزایش صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی به این قاره انجام شد.

دیگر خبرها

  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان، دو همسایه ای که در تجارت غریبه بودند + جدول
  • کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان؛ دو همسایه ای که در تجارت غریبه هستند
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • آیا ایران نفت خود را مفت می‌فروشد؟
  • آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی
  • قطار روابط تهران - اسلام‌آباد روی ریل توسعه