Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سمیرم گفت: اولویت نخست در کمک به مناطق زلزله‌زده این شهرستان، تعمیر و مرمت واحدهای آسیب دیده است.

سیدمهدی قائم‌مقامی اظهار داشت: سمیرم  واقع در دامنه‌های زاگرس و منطقه‌ای سردسیر است بنابراین اقدام فوری برای مرمت و بهسازی ساختمان‌های تخریبی و آسیب دیده، اولویت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی خسارت‌های وارد به ساختمان‌ها و خانه‌ها در روستاهای مختلف هر ۲ بخش پادنا و پادنای بزرگ متفاوت بوده و حتی تعداد محدودی از ساختمان ها که به طور عمده هم قدیمی بودند قابل سکونت نیستند.

معاون فرماندار سمیرم با بیان اینکه کارشناسان فنی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از همه روستاهای این بخش ها بازدید کردند، تصریح کرد: تصمیم‌ها و مصوبات ستاد مدیریت بحران برای کمک به خسارت دیدگان بزودی به اطلاع عموم خواهد رسید.

قائم‌مقامی به قطع برق و مخابرات در روستای خفر اشاره کرد و گفت: زلزله و بارندگی باعث شکستگی یکی از تیرهای برق در مسیر این روستا شده بود که با تلاش کارکنان اداره برق و نصب تیر در کوهستانی سخت گذر، این مشکل مرتفع شد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سمیرم مشکل ایجاد شده برای واحدهای پرورش ماهی در محدوده روستای خفر را به علت قطع برق عنوان کرد و افزود: با تلاش مدیریت جهاد کشاورزی و تامین موتورهای برق نسبت به هوادهی مزارع پرورش ماهی اقدام شد و جلوی خسارت به این مزارع را گرفت.

وی خاطر نشان کرد: ۲ گروه کارشناسی از مدیریت جهاد کشاورزی نیز برای برآورد خسارت‌های احتمالی وارده به بخش‌های شیلات، کشاورزی و دامداری در مناطق زلزله زده جنوب سمیرم حضور دارند.

محمدعلی آصفی، شهردار بیده مرکز بخش پادنای بزرگ اعلام کرد: خانوارهایی که ساختمان‌های آنها دچار خسارت شده، برای برآورد خسارت و معرفی به بنیاد مسکن با درخواست کتبی به شهرداری مراجعه کنند.

مجید صابری، رییس اداره آب و فاضلاب سمیرم در همین پیوند درباره قطع آب شرب برخی محله‌های شهر سمیرم  گفت: علت قطع آب، قطع برق در محل پمپاژ در منطقه وردشت بود که باتوجه به بارش شدید برف در مدت حدود هشت ساعت مشکل حل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز در بازدید امروز خود از مناطق زلزله‌زده جنوب اصفهان گفته بود: سقف و دیوار ۲۳۰ واحد مسکونی شکاف‌ها و ترک‌های متعدد(۲۰ تا ۷۰ درصد) برداشته اند و نیاز به تعمیر اساسی دارند.

منصور شیشه‌فروش مشکل کدورت آب در برخی روستاهای بخش پادنا را ناشی از همزمانی وقوع زمین‌لرزه و بارش برف دانست و افزود: با تلاش‌های انجام شده این مشکل نیز مرتفع شده است.

زمین لرزه شهر  سی‌سخت در شمال استان کهگیلویه و بویراحمد(۳۵ کیلومتری شهر بیده مرکز بخش پادنای بزرگ در جنوب سمیرم و استان اصفهان) در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست و کانون آن در موقعیت ۳۰.۸۹ عرض شمالی و ۵۱.۵۷ طول شرقی ثبت شد.

شهرستان سمیرم در جوار دامنه های دنا و زاگرس میانی، با ۹۰  هزار نفر جمعیت، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان و ۱۶۴ کیلومتری شمال یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ساختمان ها زلزله زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۰۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است

حمیرا ریگی  رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی و پیگیری مشکلات پیش رو برای رونق اشتغال و تولید و سهولت در سرمایه گذاری از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است

وی افزود: در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تسریع، تسهیل و تکریم تجار و بازرگانان اساس کار همکاران من در سازمان منطقه آزاد چابهار است تا اعتقاد و اعتماد مردم در سال جدید برای مشارکت در سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی ارتقاء پیدا کند.

وی بیان کرد: منطقه آزاد چابهار به عنوان بهشت سرمایه گذاری شرق ایران اسلامی در زمینه تجارت، بازرگانی، ترانزیت، کشاورزی و گردشگری با هزاران فرصت، معافیت، مزیت، آینده‌ای درخشان، نزدیک به بازار چندین میلیونی و فراهم بودن زیرساخت‌ها آماده پذیرایی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه این منطقه آزاد نه‌تن‌ها در اقتصاد ملی نقش مؤثر داشته بلکه در منطقه محروم بلوچستان نقطه اتکای مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است، افزود: سرمایه‌گذاران و تجار باید بدانند فلسفه وجودی شکل گیری مناطق آزاد بر پایه صادرات و ترانزیت بنا نهاده شده بنابراین سرمایه‌گذاران واقعی و تجار و بازرگانانی که در حوزه صادرات، تولید و ترانزیت فعالیت می‌کنند هرگونه موانع و مشکلاتی را که با آن روبرو شدند به معاونان و مدیران ما ارائه کنند تا در راستای رفع آن اقدامات عاجل صورت گیرد.

وی تصریح کرد: چابهار به سبب نزدیکی با کشور‌های پرجمعیت هند، پاکستان، افغانستان، کشور‌های آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس و دریای عمان به عنوان بزرگترین منابع انرژی جهان و دسترسی آسان به سرزمین اصلی ایران از بزرگترین فرصت‌ها و مزیت‌ها برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی برخوردار است.

ریگی به معاونت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و حوزه‌های مرتبط دستور داد: با توجه به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به چابهار و حوزه سواحل مَکُران و توسعه این پهنه غنی از فرصت‌های مهین اسلامی، لازم است نشست‌های مداوم و منظم با سرمایه‌گذاران و بازرگانان برگزار شود تا موانع تولید، سرمایه‌گذاری و ترانزیت رفع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • آغاز به کار همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • احیای واحدهای تولیدی در مازندران اولویت است
  • شهرداری‌های استان اصفهان اولویت طرح‌ها را مشخص کنند
  • تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد