Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پست خارجی یکی از خدمات شرکت پستکس که در باجه های مخصوصی که مربوط به بسته های پستی خارجی است. تحویل گرفتن و فرستادن مرسولات پست خارجی طبق تعرفه ها و قوانین بین المللی صورت می گیرد که این مراحل و قوانین به شرح این می باشد : فرستادن مرسوله یا بسته به خارج از کشور نیز مطابق سایر مرسولات پستی نیاز به آدرس فرستنده و گیرنده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس اطلاعات دقیق مرسوله ای که قرار است منتقل شود باید ثبت و ضبط گردد. این کار معمولا توسط نماینده گمرک که در باجه پستی حضور دارد انجام می شود و با بررسی مرسوله عوارض گمرکی آن نیز برآورد می شود. پس از انجام این مراحل هزینه پست خارجی مشخص می گردد. تمامی بسته ها و مرسولاتی که قرار است به خاطر از کشور ارسال شوند بیمه شده و اگر ارزش مالی آنها کمتر از 80 دلار باشد، عوارض ناشی از گمرک به آنها تعلق نمی گیرد. ارسال پستی به خارج از کشور با خطوط هوایی انجام می شود تا مرسولات در کوتاهترین زمان ممکن و با حداقل خطرات مانند گم شدن به مقصد برسند. پست خارجی به علت محدودیت های امنیتی و بین المللی دارای مراحل، ارزیابی و حساسیت های بیشتری نسبت به پست های داخلی می باشد. همچنین به علت طی کردن مسافت طولانی بسته بندی آنها نیز ممکن است کی متفاوت تر از مرسولات داخلی باشد که سامانه پستکس این امر را بسیار ساده و آسان برای شما در نظر گرفته و در کمترین زمان ممکن و سریع ترین زمان ارسال به صورت آنلاین میتوانید بسته خودتون رو ثبت سفارش کنین و نیاز به هیچ مراجع حضوری نداشته باشید

نکات مربوط به مرسولات و پست خارجی

متاسفانه به علت وجود تحریم، ممکن است نقل و انتقال بعضی از اجناس و اقلام به خارج از کشور و یا برعکس ممنوع باشد. همچنین به طور کلی پست کردن اقلامی مانند : اشیا قیمتی مثل طلا و نقره، مشروبات الکلی و یا مواد اشتعال زا که ممکن است در هواپیما و حین باربری ایجاد خطر کنند، مایعات و یا مواد شیمیایی خطرناک، وسایل و یا کالاهایی که به نوعی اجزا و یا ترکیبات آنها ممکن است در هواپیما منجر به بروز حادثه شوند و … ممنوع می باشد. البته هر کشوری دارای قوانین خاص خود میباشد و از ورود و خروج یکسری مرسولات و پست خارجی جلوگیری می کند. گرچه قوانین به طور کلی مشابه می باشد اما دارای تفاوت های جزیی در کشور های مقصد هستند. بنابراین هنگام ارسال بسته پستی به خارج از کشور، با توجه به مقصد مجاز بودن واردات آن را حتما چک کرده و سپس اقدام به ارسال مرسوله کنید.

ارسال پستی بسته ها با هواپیما به خارج از کشور

پیشنهاد ویژه برای ارسال بسته به خارج از کشور

در سامانه پستکس میتوانید به صورت آنلاین ثبت سفارش خود را انجام داده و آن را به مقصد مورد نظر ارسال فرمایید ، پست بار سامانه ثبت سفارشات به صورت اینترنتی در خانه یا محل کار میباشد

ثبت و تحویل سفارشات در تمامی ابعاد و با هر تعداد در کوتاهترین زمان، حمل کالا با کمترین هزینه با درنظر گرفتن وزن کالا از شرقی ترین استان کشور به غربی ترین استان کشور ، از ایران به حدود 200 کشور در دنیا، ثبت سفارشات شما با هر ابعاد و هر تعداد حمل می گردد همچنین امکان ارسال بسته به 200 کشور از طریق سامانه پستکس دارید

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار پست خارجی خارج از کشور پست خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۱۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردیدها نسبت به تداوم حمایت نظامی آمریکا از اوکراین پس از انتخابات ۲۰۲۴

به گزارش قدس آنلاین، دولت جو بایدن قصد دارد پس از تصویب بسته کمک نظامی ۶۰ میلیارد دلاری به کی‌یف، انتقال تسلیحات و تجهیزات به اوکراین را از سر بگیرد.

به نوشته این خبرگزاری، بسته حمایتی تصویب شده آمریکا در بحبوحه کمبود شدید مهمات در اوکراین بسیار دیرتر از انتظارات به کی‌یف می رسد. ضمن آنکه تحلیلگران هشدار داده اند که هیچ تضمینی براس ارسال کمک های بیشتر وجود ندارد.

هرچند برخی مقامات و کارشناسان می گویند، ارسال گلوله های توپخانه، موشک های هدایت شونده و پدافند هوایی، چشم انداز نظامی اوکراین را تغییر خواهد داد.

ویلیام برنز رئیس سازمان سیا اخیرا گفت: «با تقویت اوکراین چه از نقطه نظر عملی و چه از نظر روحی، آنها کاملا می توانند تا پایان سال ۲۰۲۴ به خوبی اقدام کنند و نظرات مغرورانه [ولادیمیر] پوتین را که زمان به نفع اوست، خنثی کنند».

یک مقام آگاه آمریکایی نیز در همین زمینه گفت: مهمات، سامانه های دفاع هوایی و رهگیرها و سلاح‌های دوربرد می‌توانند در عرض چند روز، تغییر را ایجاد کنند.

وی سپس افزود: هیچ گونه تاخیر یا تنگنایی از سمت آمریکا وجود نخواهد داشت.

اظهارات این دو مقام آمریکایی در حالی مطرح شده که با گذشت بیش از دو سال از جنگ در اوکراین، این کشور بخش هایی از قلمروی خود را در مناطق شرقی از دست داده و روسیه بمباران را حتی در شهرهای پشت خط مقدم هم افزایش داده است.

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه پس از ماه ها تاخیر، یک بسته قانونی ۹۵ میلیارد دلاری را برای کمک های امنیتی به اوکراین، اسرائیل و تایوان تصویب کرد که ۶۰ میلیارد دلار آن به اوکراین تخصیص یافته است. گفته می شود سنای آمریکا نیز این بسته را در هفته جاری تصویب خواهد کرد و مسیر جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده برای امضای این قانون باز می گردد.

کاترینا استپاننکو تحلیلگر مسائل روسیه در مؤسسه مطالعات جنگ گفت: همزمان با کمبود شدید مهمات در اوکراین که منجر به از دست دادن ابتکار عمل آن در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) شد، کمک‌ها خیلی با تاخیر ارسال می شوند.

وی افزود: اوکراین از ماه اکتبر، ۵۸۳ کیلومتر مربع از خاک خود را از دست داده است که دلیل عمده این امر کمبود مهمات توپخانه بوده است. وی سپس خاطرنشان کرد: روسیه زمان لازم را برای آماده سازی حمله در اواخر بهار یا اوایل تابستان دارد.

بلاتلکیفی سیاسی

رویترز در ادامه خاطرنشان کرد که اگرچه بسته کمک نظامی آمریکا به اوکراین پس از ماه ها انتظار تصویب شده و کاخ سفید در حال آماده سازی ارسال تسلیحات به کی‌یف است، اما سال ۲۰۲۴ به ویژه پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ با ابهاماتی همراه است. درواقع چنانچه دونالد ترامپ نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در این انتخابات پیروز شود، همانگونه که بارها اعلام کرده است، نسبت به تداوم کمک های زیاد به اوکراین ابراز تردید نموده است.

رابرت مورت استاد دانشگاه سیراکیوز مستقر در نیویورک نیز در همین زمینه گفت: «اوکراین باید از سال جاری برای بازسازی نیروی خود به منظور آماده سازی برای جنگی طولانی استفاده کند». وی افزود: «هدف اروپا هم باید پر کردن شکافی حمایت های ایالات متحده باشد».

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • به راحتی وب گردی، گل را آنلاین خرید کنید
  • جزئیات فروش آنلاین میوه و سبزیجات از میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران
  • فروش آنلاین میوه و تره‌بار در میادین پایتخت
  • جزییات فروش آنلاین میوه و سبزیجات از میادین و میوه و تره‌بار
  • نحوه خرید آنلاین از میادین میوه و تره بار شهرداری تشریح شد | امکان بازگرداندن میوه و سبزیجات بی کیفیت
  • ۷ کشته و ۲۰ مجروح در مسابقات اتومبیلرانی| یک کودک در میان کشته‌ها بود
  • رایزنی قطر و ازبکستان بر سر چگونگی اجرای پروژه کریدور ترانس افغان
  • تردیدها نسبت به تداوم حمایت نظامی آمریکا از اوکراین پس از انتخابات ۲۰۲۴
  • ایتالیا کمبود پزشک را از خارج جبران می‌کند
  • سیمئونه: اتلتیکو را از این وضعیت خارج می‌کنیم