Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@07:56:13 GMT

چگونه کلاهبرداری تلفنی را تشخیص دهیم؟

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۱۵۸۵

چگونه کلاهبرداری تلفنی را تشخیص دهیم؟

سرهنگ محمد توحیدی فرمانده انتظامی مهاباد در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: مجرمان طی تماس تلفنی یا ارسال پیامک به شما وعده دریافت پاداش یا جایزه می‌دهند و در پیامک ارسالی از شما درخواست می‌شود برای دریافت جایزه مبلغی را پرداخت نمایید.

توحیدی افزود: همچنین از شما اطلاعات کاملا شخصی و محرمانه مالی درخواست می‌کنند و شخص تماس گیرنده ادعا می‌کند از طرف یک دفتر دولتی، مسئول مالی، مرکز رسمی بانکی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. تماس می‌گیرد.

بیشتر بخوانید

فیشینگ در قالب خرید‌های اینترنتی

کلاهبرداری نیجریه ای، شگرد اصلی مجرمان سایبری

این مقام انتظامی اضافه کرد: شخص ناشناسی که تماس گرفته سعی می‌کند با شما رابطه دوستی و صمیمی برقرار کند و تماس گیرنده ادعا می‌کند این یک فرصت با مدت زمان محدود است اگر عجله نکنید آن را از دست می‌دهید.

سرهنگ توحیدی اذعان کرد: در آخر هر جایی که احساس کردید مورد متناقضی وجود دارد، یا هرگاه به فرد تماس‌گیرنده شک کردید، بهترین راه این است که این تماس را قطع کنید.

فرمانده انتظامی مهاباد از تمام کاربران خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانى https://www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویداد‌ها از جمله اخبار و حوادث سایبرى مطلع شوند.

انتهای پیام / س خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کلاهبرداری تلفنی مجرمان حرفه ای اطلاعات شخصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۱۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید السودانی و بن سلمان بر لزوم توقف تجاوزات به غزه

نخست وزیر عراق و ولیعهد عربستان بر ضرورت توقف تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه تاکید کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابع خبری از تماس تلفنی السودانی و بن سلمان درباره تحولات منطقه خبر دادند.

کارشناس آلمانی: اسرائیل در معرض شکست در جنگ غزه استروز 191 طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

بر اساس این گزارش، محمد شیاع  السودانی نخست وزیر عراق و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، آخرین اوضاع منطقه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

السودانی و بن سلمان در این تماس تلفنی بر اهمیت اتخاذ گامهای ضروری برای جلوگیری از وخیم تر شدن اوضاع و ضرورت توقف تجاوزات به مردم فلسطین در نوار غزه تاکید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصر پیام مهم و هشدارآمیز ایران را به اسرائیل رساند
  • مصر پیام مهم و هشدارآمیز ایران به اسرائیل را رساند
  • هشدار پلیس آگاهی برای پیشگیری از کلاهبرداری
  • تاکید السودانی و بن سلمان بر لزوم توقف تجاوزات به غزه
  • جزئیات تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو فاش شد
  • تماس تلفنی بایدن با عبدالله دوم
  • عاملان توزیع موادمخدر در اشنویه دستگیر شدند
  • پاسخگویی به بیش ۸۷ هزار تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱
  • شمار قربانیان حادثه تیراندازی روستای قم‌قلعه مهاباد به ۴ نفر رسید
  • شمار قربانیان حادثه تیراندازی روستای قم قلعه مهاباد به ۴ نفر رسید