Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-24@00:01:06 GMT

کشورهای گروه هفت به برنامه کوواکس کمک می کنند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۱۸۵۶

کشورهای گروه هفت به برنامه کوواکس کمک می کنند

کشورهای گروه هفت تصمیم گرفتند به «کوواکس» برنامه جهانی تقسیم واکسن کمک مالی کنند. قرار است آلمان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو و آمریکا چهار میلیارد دلار به کوواکس کمک کنند.

به گزارش «انرژی امروز» از دویچه وله، گروه هفت (G7)، متشکل از هفت قدرت اقتصادی جهان (آمریکا، کانادا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و بریتانیا) تصمیم گرفت، در مبارزه علیه کرونا در سطح جهان به تقسیم عادلانه واکسن کرونا به کشورهای کم‌درآمد کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نشست گروه هفت در روز جمعه اول اسفند (۱۹ فوریه) آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شرکت کردند. نشست مجازی سران گروه هفت به میزبانی بریتانیا برگزار شد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اعلام کرد آلمان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو به کوواکس کمک خواهد کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا نیز گفته است کشورش تا چهار میلیارد دلار به برنامه جهانی تقسیم واکسن (کوواکس) کمک خواهد کرد.

کاخ سفید اعلام کرد پاندمی کرونا نشان داده است که هیچ کشوری در جهان قادر نیست به تنهایی از عهده بیماری کرونا برآید. بایدن گفته است همه کشورهای جهان باید در شرایطی باشند که بتوانند در شناسایی و مقابله با کرونا اقدام کنند.

آمریکا همچنین اعلام کرد در وهله نخست دو میلیارد دلار به کوواکس کمک خواهد کرد و دو میلیارد دلار دیگر نیز در دو سال آینده به صندوق کوواکس واریز خواهد شد. ایالات متحده برای کمک دو میلیارد دلاری خود در دوسال آینده اما شرط گذشته است که این کمک در صورت عملی شدن وعده دیگر کشورها در حمایت مالی از کوواکس انجام خواهد گرفت.

خبرگزاری آلمان همچنین گزارش داده است که اتحادیه اروپا نیز ۵۰۰ میلیون یورو به کوواکس کمک مالی خواهد کرد.

کوواکس و احتکار واکسن کرونا

سازمان جهانی بهداشت مدتی پیش سازوکاری موسوم به کوواکس (covax) برای توزیع عادلانه واکسن کرونا راه انداخت که کشورهای مختلف می‌توانستند با عضویت در آن و پیش‌پرداخت بخشی از هزینه‌ها وارد فهرست خریداران شوند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه از کشورهای صنعتی پیشرفته خواست تا چهار درصد از مقدار واکسنی را که در اختیار دارند به کشورهای در حال توسعه ارسال کنند.

سازمان بهداشت جهانی از این پیشنهاد استقبال کرده است.

برچسب هاآلمان آنگلا مرکل اتحادیه اروپا (EU) امانوئل مکرون ایالات متحده آمریکا برنامه جهانی تقسیم واکسن کوواکس (covax) واکسن کرونا

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آلمان آنگلا مرکل اتحادیه اروپا EU امانوئل مکرون ایالات متحده آمریکا واکسن کرونا آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو میلیارد دلار واکسن کرونا گروه هفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۱۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور لهستان: روسیه در صورت پیروزی احتمالا به کشورهای دیگر حمله می‌کند

به گزارش خبرآنلاین اظهارات «آندژی دودا» رئیس‌جمهور لهستان یک روز پس از تصویب بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری مجلس نمایندگان آمریکا که شامل ۶۰ میلیارد دلار کمک جدید به اوکراین است، مطرح شد.

پیش‌بینی می‌شود لایحه مرتبط با این بسته کمکی سه‌شنبه به تصویب مجلس سنا برسد و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفته است که به سرعت برای انتقال سلاح و مهمات به کی‌یف اقدام خواهد کرد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین هشدار می‌دهد که کشورش بدون کمک ممکن است در جنگ شکست بخورد.

به نقل از ایسنا آندژی دودا در برنامه «ساندی مورنینگ فیوچرز» کانال فاکس‌نیوز گفت: «این امپریالیسم سیری‌ناپذیر روسیه است. اطمینان از اینکه اوکراینی‌ها می‌توانند از خود دفاع کنند، حتمی و ضروری است.»

ادعاهای رئیس کشور لهستان در شرایطی بیان شد که بارها کرملین و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته‌اند که قصدی علیه ناتو ندارند. رئیس‌جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرده که مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. او اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که مسکو در صورت شکست دادن کی‌یف در میدان جنگ متوقف نخواهد شد، تلاش کرده‌اند تا حمایت متحدان خود را نسبت به افزایش کمک‌ها به اوکراین جلب کنند.

ناتو در حال حاضر هزینه‌های نظامی را برای اعضای خود، ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی تعیین کرده است، اما آندژی دودا گفت که مجموع آن باید به ۳ درصد افزایش یابد. او اذعان کرد که تسلیح مجدد نظامی در سراسر اروپا، خاطرات جنگ سرد را برای برخی از مردم تداعی می‌کند.

رئیس‌جمهور لهستان مدعی شد: «راه دیگری وجود ندارد. هزینه‌های دفاعی باید در حال حاضر افزایش یابد. درست همانطور که در دوران جنگ سرد بود، این راهی برای حفظ صلح در اروپا و راهی برای متوقف کردن امپریالیسم روسیه است.»

دودا گفت لهستان بیش از ۴ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف امور نظامی می‌کند و بیشتر آن صرف خرید تسلیحات ساخت آمریکا مانند سامانه موشکی پاتریوت می‌شود. خلبانان نیروی هوایی لهستان در ایالات متحده هستند و در حال یادگیری نحوه پرواز با جت‌های جنگنده اف-۳۵ لایتنینگ ۲ (F-۳۵ Lightning II) هستند که به تازگی خریداری کرده‌اند. او گفت: «ما واقعا از آن خوشحالیم.»

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898177

دیگر خبرها

  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه
  • رئیس‌جمهور لهستان: روسیه در صورت پیروزی احتمالا به کشورهای دیگر حمله می‌کند
  • استقبال زلنسکی از کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • زلنسکی: از کمک‌ها برای پایان‌عادلانه جنگ استفاده می‌کنیم