Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستغیب، از تعمیر و مرمت مساجد و ابنیه های تاریخی شهر شیراز توسط شورا و شهرداری شیراز، خبر داد و گفت: این بناها آثار تاریخی شهر هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید احمدرضا دستغیب»، امروز (شنبه 2 اسفند) در جمع خبرنگاران که در باغ «شمس» شیراز برگزار شد، گفت: در این چهار سال فعالیت های کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز، نوآورانه بود و طرح های بدیع و خلاق شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه امروز در پروژه های شهری هم شهرداری موظف شده، پیوست فرهنگی و اجتماعی برای آن در نظر گرفته شود، تاکید کرد: طرح های شهرداری باید بر اساس فرهنگ مداری شکل گیرد.

وی با یادآوری این مطلب که آموزش های مجازی فرهنگسرا در حال اجراست، اظهار کرد: در دوره زندگی شهرداری شیراز طرح های خوبی در حال انجام است، برای اینکه شهروندان برگزیده را مشخص کنیم، کار سختی را خواهیم داشت چرا که مردم شیراز همه مردم، فرهنگور هستند.

دستغیب، از تعمیر و مرمت مساجد و ابنیه های تاریخی شهر شیراز توسط شورای اسلامی و شهرداری شیراز خبر داد و گفت: این بناها آثار تاریخی شهر هستند که باید مورد توجه قرار گیرند در شهر شیراز 2 کلیسای قدیمی، یک کنیسه یهودیان و یک آتشکده قدیمی داریم که باید بازسازی شوند که در سال جاری 2 میلیارد و 800 میلیون تومان بودجه برای این بناها در نظر گرفتیم و در سال آینده این رقم افزایش می یابد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه برای آرامستان «دارالسلام» شیراز مشاور فاز اول در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: این آرامستان در سال های قبل به عنوان بازسازی مورد آسیب جدی قرار گرفت.

دستغیب با یادآوری این مطلب که امیدواریم این آرامستان مورد بازسازی جدی شکل گیرد، تاکید کرد: ایجاد آرامستان مفاخر و فرهنگوران را در نظر گرفتیم پیش از این قطعه هنرمندان در نظر گرفته شده بود که مورد قبول هنرمندان قرار نگرفت و اکنون پارکینگ آرامستان «دارالرحمه» شیراز برای این قطعه در نظر گرفته شده و با تغییر کاربری به قطعه هنرمندان تبدیل می شود، بخشی از این پارک حاشیه ای به پارکینگ تبدیل شده است و در کنار این پارک حاشیه ای به آرامستان مشاهیر تبدیل می شود.

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز شورای اسلامی شهر شیراز شهرداری شیراز شیراز شهرداری شیراز تاریخی شهر شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۲۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در مرمت بنا‌های تاریخی

علیرضا جیلان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به نگاه خاص رئیس جمهور امروز گردشگری به گفتمان قوی در این استان تبدیل شده و باید از این قابلیت و ظرفیت استفاده شود.

وی افزود: ژئوتوریسم، اکوتوریسم و طبیعت‌گردی از ظرفیت‌های بام ایران است که با توجه به گفتمان و مطالبه‌گری ایجاد شده این قابلیت باید حفظ شود.

جیلان اضافه کرد: این استان پارسال در بخش مرمت بنا‌های تاریخی رتبه سوم کشور و در خصوص برخورد با حفاران و دستگیری‌هایی که انجام شده رتبه ممتاز را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید

شناسایی چهار هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی ملموس و ناملموس

وی بیان داشت: چهارمحال و بختیاری بهشت حفاری کشور بوده و در دو سال اخیر ۷۰ دستگاه انواع فلزیاب در این استان کشف و ضبط شده است.

جیلان یادآور شد: از سال گذشته طرح جامع گردشگری چهارمحال و بختیاری براساس قراردادی با دانشگاه شهرکرد آغاز شد که اُمید است تا دو سه ماه آینده در دسترس قرار گیرد.

وی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری ۱۰۸ جاذبه طبیعی، ۶۷۴ جاذبه فرهنگی تاریخی، ثبت ۷۲۷ اثر در فهرست آثار ملی، هشت اثر دست‌ساز، ۱۲ روستای هدف گردشگری، ۱۵ منطقه گردشگری مصوب، ۱۴ هتل، چهار هتل‌آپارتمان، ۵۱ مرکز دفتر خدماتی مسافرتی، پنج مرکز تفریحی سرگرمی، ۷۴ اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۰۲ صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • کلنگ دو تقاطع غیرهمسطح در شیراز به زمین زده شد
  • تعیین ردیف بودجه برای حفظ و مرمت آثار تاریخی اراک
  • کسب رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در مرمت بنا‌های تاریخی
  • کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ۲ تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز
  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • ۴۲ دستور کار برای حفاظت و مرمت از میراث فرهنگی خراسان رضوی
  • ۴۲ دستورکار برای حفاظت و مرمت از میراث خراسان رضوی
  • حرم شاه عبدالعظیم مرمت می‌شود
  • بازدید رایگان ابنیه تاریخی سیستان از دریچه منشور ونیز
  • بازدید از بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی سیستان و بلوچستان رایگان شد