Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم تجلیل از نویسندگان و مولفین و محققینی که در تعالی فرهنگ و دانش جامعه نقش دارند، تصریح کرد: چنین مراسم‌های تجلیلی فرهنگ ملت‌ها را به هم نزدیک می‌کند. باید تلاش کنیم این مسیر به هدف اصلی خود یعنی افزایش تقاضا برای کتاب و ارتقای فرهنگی کتاب‌خوانی برسد.

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور روز شنبه در آیین اختتامیه سی و هشتمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست و هشتمین دوره جایزه جهانی کتاب سال، با ابراز خرسندی از اینکه با وجود محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا توانسته در این مراسم حضور پیدا کند، گفت: اگر کتاب نبود ارتباط ما با دنیای گذشته تقریبا قطع می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور کتاب را مخزن بزرگی توصیف کرد که اصرار و اخبار گذشته را در خود نگه داشته است و افزود: اگر کتاب نبود سلسله علوم و آگاهی‌های تاریخی ما وجود نداشتند و این خسارت بزرگی برای بشریت بود.

روحانی با اشاره به اینکه امروز نوع جدیدی از کتاب و کتابت به اسم فضای مجازی ایجاد شده است، اظهار داشت: بدون شک یکی از اختراعات بزرگ و تاثیرگذار بشر در عصر حاضر همین فضای مجازی است. فضای مجازی تحول شگرفی در دنیا ایجاد کرده است و پایه و اساسی برای پیشرفت‌ در دیگر حوزه ها است.

رئیس جمهور تصریح کرد: کتاب‌ها نه تنها حامل تحولات علمی هستند، بلکه حامل تحولات اجتماعی نیز هستند. به عنوان مثال خود تحولات اجتماعی در دوره مشروطه با کتاب آغاز شد و کتاب مرحوم نائینی در ایجاد آن حرکت بزرگ بسیار موثر و تعیین کننده بود.

روحانی خاطرنشان کرد: خود نهضت و انقلاب اسلامی نیز با اعلامیه‌های مکتوب یک مرجع تقلید آغاز شد و پیش رفت و فقه و تحول فقه شیعه نیز مرهون کتابت است.

روحانی با بیان اینکه بسیاری از کتاب‌ها راهنمای ما برای آینده، در مقاطع مختلف هستند، اضافه کرد: مگر اشعار سعدی و حافظ و مولانا قدیمی می‌شود.

رئیس جمهور اظهار داشت: اگر انسان می‌توانست تحولات آینده را پیش‌بینی هم بکند و مثلا سه سال پیش در کتاب‌هایش شیوع کرونا را پیش‌بینی کرده بود،‌ این مساله چقدر می‌توانست در زندگی امروز بشر تاثیرگذار باشد.

روحانی با تاکید بر لزوم تجلیل از نویسندگان و مولفین و محققینی که در تعالی فرهنگ و دانش جامعه نقش دارند، تصریح کرد: چنین مراسم‌های تجلیلی فرهنگ ملت‌ها را به هم نزدیک می‌کند. باید تلاش کنیم این مسیر به هدف اصلی خود یعنی افزایش تقاضا برای کتاب و ارتقای فرهنگی کتاب‌خوانی برسد.

رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد، در سایه انقلاب اسلامی و تحولاتی که امروز پیش آمده، شاهد حرکتی بزرگ باشیم تا جامعه بتواند بیشتر و بهتر از اندیشه‌های نو استفاد کند.

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جایزه کتاب سال حسن روحانی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۲۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از رئیس دادگاه خلاق بخش سراجو در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی پیشکسوتان راهداری آذربایجان شرقی و اعضای جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان، با حضور در دادگاه بخش سراجو از آقای طاهر انوری به خاطر صدور ۱۰۰ حکم جایگزین حبس برای تامین رنگ جهت خط کشی راه‌های روستایی و علایم برای جاده‌های اصلی مراغه قدر دانی کردند.

اعضای این انجمن هرکدام در سخنان جداگانه با اشاره به مشکلات را‌های روستایی و شهری از دستگاه قضایی خواستند در صدور احکام و جرایم جایگزین حبس برای افزایش ایمنی راه‌ها، ادارات راهداری شهرستان‌ها را مساعدت کنند.

مدیرعامل انجمن جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان گفت: تصمیمات این چنین موجب افزایش ایمنی در راه‌های استان و کاهش تصادفات خواهد شد.

منظوری افزود: رییس دادگاه بخش سراجو تصمیم شجاعانه‌ای در صدور این احکام گرفته است.

عضو هیات مدیره این انجمن نیز با قدر دانی از اقدام شایسته آقای انوری افزود: این اقدام شایسته برای فرهنگ سازی عامل افزایش ایمنی راه‌های و رانندگان خواهد بود.

اثنی عشری گفت: تفکر رئیس دادگاه برای صدور حکم جایگزین برای افزایش ایمنی راه‌ها یک کار بزرگ و بسیار ارزشمند است.

وی اضافه کرد: اقدامات این چنین موجب کاهش تصادفات خواهد شد.

رئیس دادگاه سراجو گفت: با افزایش وسائط نقلیه توجه به راه‌های روستایی و افزایش ایمنی بسیار ضرورت دارد.

انوری افزود: سال گذشته از محل احکام جایگزین حبس حدود ۳۰۰ میلیون تومان برای خط کشی، ایجاد گاردیل و علایم راهنمایی هزینه شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر ایمنی راه‌ها در این دادگاه برای توسعه و تجهیز مدارس احکام جایگزین حبس صادر شده است.

معاون توسعه راه‌های استان نیز در این جلسه با قدر دانی از رئیس دادگاه شهر سراجو، گفت: راهداری از رای‌های قضات دادگستری برای ایمنی راه‌ها استقبال و در این کار مشارکت می‌کند.

رسول زاده با اشاره به محدود بودن اعتبارات دولتی افزود: این طرح از مراغه شروع شده و در استان می‌تواند به یک فرهنگ تبدیل شود.

فعالیت این جمعیت از سال ۹۰ با هدف ارتقای فرهنگ رانندگی و ایمنی راه‌های استان تشکیل و از طریق این انجمن دوره‌ها آموزشی برای رانندگان وانت و موتور سواران برگزار شده است.

دیگر خبرها

  • از دختران شهدای مدافع حرم تجلیل شود
  • سهم فرهنگ آب رفت
  • استاندار اردبیل از شاعر و پژوهشگر نمینی تجلیل کرد
  • تجلیل از رئیس دادگاه بخش سراجو در مراغه
  • تجلیل از رئیس دادگاه خلاق بخش سراجو در مراغه
  • تنها راه نجات جامعه توسعه فرهنگ همگرایی است
  • برگزاری جشنواره‌های ورزشی در راستای ترویج فرهنگ شهدا
  • اختصاص جایزه ۴ میلیاردی به طرح برگزیده «آسمانه هنر ایران»
  • نون خ نمایی نزدیک از فرهنگ مردمان مهمان نواز دیار نخل و آفتاب
  • بسته کتاب هفته با اخبار نویسندگان