Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان بازرسی کل کشور در جریان بیست و دومین سفر استانی رییس قوه‌قضاییه به استان کهگیلویه وبویراحمد از واحد‌های تولیدی سامان باتری و سردخانه ۵ هزار تنی سپیدار طلایی در شهرک صنعتی شماره ۳ یاسوج بازدید و در نشستی با فعالان اقتصادی استان شرکت کرد. خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان در جریان بازدید از واحد تولیدی سامان باتری‌کارا گفت: یکی از اهداف سفر‌های استانی بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی نیمه‌فعال و راکد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واحد‌های تولیدی سرمایه ملی است و فعال شدن آن‌ها باعث افزایش اشتغال و بهره‌وری خواهد شد.

عضو شورای‌عالی قوه‌قضاییه همچنین درباره واحد تولیدی سامان باتری‌کارا گفت: جای تعجب است که یک واحد تولیدی که از سال ۸۱ شروع شده در همه این سال‌ها راکد باشد و سودی به حال اقتصاد و اشتغال نداشته باشد.

وی تأکید کرد: نباید تحریم‌ها را بهانه کرد چراکه این واحد باید سال‌ها قبل از تحریم‌ها به مدار تولید اضافه می‌شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان با تأکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد که با سهل‌انگاری‌ها، پول بیت‌المال هدر رود، افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تعداد زیادی از واحد‌های راکد در کشور به چرخه تولید بازگشتند و در استان کهگیلویه وبویراحمد نیز پیگیر راه‌اندازی مجدد واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل خواهیم بود.

وی افزود: در پایان این سفر با بررسی کارشناسانه به علت این تعطیلی‌ها خواهیم پرداخت و چنانچه متوجه قصوری از سوی هر فرد یا نهادی شویم، بدون اغماض برخورد خواهیم کرد.

عضو شورای‌عالی قوه‌قضاییه ادامه داد: آیا در این چند سال مکاتبه‌ای با نهاد‌های مربوطه از جمله معاونت علمی ریاست‌جمهوری یا شرکت‌های دانش‌بنیان انجام‌شده است؟! بدون شک شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی به راحتی قادر به تأمین دانش فنی برای راه‌اندازی کارخانه تولید باتری در یاسوج خواهند بود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تملک این واحد تولیدی از سوی بانک، از مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و همچنین بانک کشاورزی خواست تا مستندات این طرح را ارائه کنند.

وی تصریح کرد: بیش از ۵ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال است و اتفاقاً در زمینه باتری هم وزارت دفاع و هم بخش خصوصی فعالیت‌های زیادی داشته و پیشرفت‌های خوبی داشتیم و تعجب می‌کنم در استانی که بیش از هرجایی به تولید و اشتغال نیاز دارد، ۵ سال یک طرح در تملک بانک است و اتفاقی نمی‌افتد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان همچنین بیان کرد: باید در راستای جهش تولید، واحد‌های راکد حمایت شوند و به چرخه تولید بازگردند.

وی درباره سردخانه سپیدار طلایی هم گفت: سردخانه نیمه‌کاره از دیگر واحد‌هایی است که سال‌ها پیش باید بهره‌برداری می‌شد، اما نیمه‌تمام ماند.

عضو شورای‌عالی قوه‌قضاییه با اشاره به ظرفیت تولید محصولات کشاورزی استان گفت: راه‌اندازی این سردخانه از نیاز‌های ضروری است و باید پیگیری شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان عدم تعهد برخی از سرمایه گذاران واحد‌ها را منجر به تملک واحد توسط بانک دانست و افزود: تلاش می‌کنیم تا انجا که امکان دارد به مالک برگردد.

وی اضافه کرد: اگر امکان برگشت نیست بانک‌ها می‌بایست آن را فعال کنند و نباید سرمایه ملی راکد بماند.

این مقام قضائی ادامه داد: هرگونه کوتاهی و قصوری از ناحیه متولیان دستگاه‌های اجرایی باشد حتما به عنوان ترک فعل برخورد خواهد شد.

سیاست قوه‌قضاییه برخورد شدید و بدون اغماض با هرگونه کارشکنی است
همچنین رییس سازمان بازرسی کل کشور در نشستی با مدیران اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد که در محل بازرسی‌کل استان انجام شد، مبارزه با فساد را رویکرد اصلی و مهم قوه‌قضاییه خواند و گفت: دشمنان سال‌هاست با اعمال فشار اقتصادی دنبال این هستند جمهوری اسلامی را در رسیدن به اهداف متوقف کنند. برای مقابله با توطئه‌های دشمن راهی جز اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و حمایت از کارآفرینان نیست.

عضو شورای‌عالی قوه‌قضاییه با بیان اینکه «سیاست قوه‌قضاییه برخورد شدید و بدون اغماض با هرگونه کارشکنی، سواستفاده و فساد در حوزه‌های اقتصادی و مالی است» تصریح کرد: اگر امروز برخی نابسامانی‌ها را شاهد هستیم یکی از علل آن فساد اقتصادی است. همه مردم اذعان دارند که قوه‌قضاییه پرچم‌دار مبارزه با فساد است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان با بیان اینکه سازمان بازرسی به شناسایی موانع تولید و اشتغال پرداخته است، تصریح کرد: برخی موانع به اصلاح قانون نیاز دارند که با ظرفیت‌های قانونی سازمان بازرسی در این حوزه نیز پیگیر خواهیم بود. در کارگروه رفع موانع تولید نیز مقررات دست و پاگیر مطرح و مصوباتی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: مشکلات بین‌دستگاهی، مدیریتی و برداشت‌های متفاوت و سلیقه‌ای از قانون را نیز با جلسات و هماهنگی‌ها رفع خواهیم کرد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور به واحد‌های راکد اشاره کرد و افزود: واقعیت آن است که تعداد قابل‌توجهی از واحد‌های تولیدی به تملک بانک‌ها درآمدند که با پیگیری‌های قوه‌قضاییه و سازمان بازرسی یا از تعطیلی آن‌ها جلوگیری شد و یا مجدد به چرخه تولید برگشتند.      بیشتر بخوانید:    صنایع و کارخانجات که بعضاً تعطیل یا نیمه تعطیل هستند را باید به راه انداخت انتهای پیام/ برچسب ها: سازمان بازرسی بازدید کهگیلویه و بویراحمد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان بازرسی بازدید کهگیلویه و بویراحمد حجت الاسلام والمسلمین درویشیان رییس سازمان بازرسی کل کشور عضو شورای عالی قوه قضاییه واحد های تولیدی واحد تولیدی واحد ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۳۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن احیای بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی در استان سمنان

یادگار احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به سفر روز پنجشنبه رئیس جمهور و هیأت دولت به استان سمنان تاکید کرد: یکی از برنامه‌های رئیس جمهور در این سفر، حضور در جشن احیای واحدهای راکد و بازگشت آنها به چرخه تولید است.

وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی کاملاً راکد در سراسر استان سمنان به چرخه تولید بازگشته‌اند و قرار است روز پنجشنبه با حضور رئیس جمهور، جشن بازگشت این واحدها به تولید به صورت نمادین برگزار شود.

دبیر ستاد رفع موانع استان سمنان بیان کرد: یکی از کارخانه‌های استان که بیش از ۱۳ سال بود راکد باقی مانده و تولیدی نداشت و در نهایت با تلاش‌های صورت گرفته سال گذشته به چرخه تولید بازگشت، میزبان این جشن نمادین خواهد بود.

احمدی با بیان اینکه ستاد رونق تولید در استان سمنان طی سال گذشته جلسات مکرری را با حضور دستگاه‌های عضو برگزار کرده است، تاکید کرد: احیای واحدهای راکد یکی از مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم در استان سمنان است.

به گزارش مهر، روز پنجشنبه استان سمنان میزبان هیأت دولت و رئیس جمهور است این سفر دومین سفر استانی هیأت دولت سیزدهم به استان سمنان بعد از آبان ماه ۱۴۰۰ خواهد بود.

کد خبر 6079926

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  •  قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/ رشد تولید بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • اجازه نمی‌دهیم هیچ واحدی دچار رکود و تعطیلی شود
  • وضع برخی از قوانین، موجب سنگ اندازی در تولید می‌شود
  • حمایت از واحدهای تولیدی استان کرمان
  • آغاز فرآیند انتخاب واحد‌های تولیدی نمونه استاندارد قزوین
  •  آغاز فرآیند انتخاب واحد نمونه استاندارد
  • جشن احیای بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی در استان سمنان
  • جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار کارگر با احیای ۲۱۵۱ واحد تولیدی