Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- انگلیس پیش‌نویس قطعنامه‌ای را روز جمعه در شورای امنیت سازمان ملل توزیع کرده که به موجب آن خواسته همه طرفهای درگیر جنگ در جهان فورا یک "توقف درگیری پایدار انساندوستانه" را با هدف ایجاد قابلیت واکسیناسیون کووید-19 برای مردم مناطق جنگی برقرار کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در این قطعنامه پیشنهادی بر خواسته شورای امنیت در اول ژوئیه گذشته برای "ترک مخاصمه کلی و فوری" در جنگهای عمده از سوریه و یمن تا جمهوری آفریقای مرکزی، مالی و سودان و سومالی تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این درخواست نخستین بار از سوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در 23 مارس 2020 در راستای مقابله با همه گیری کروناویروس مطرح شد.
پیش‌نویس این قطعنامه "بر لزوم همبستگی، عدالت و سودمندی تاکید و دعوت به اهدای دوزهای واکسن از سوی اقتصادهای توسعه یافته جهان به کشورهای با درآمد کم و متوسط و دیگر کشورهای نیازمند، از جمله از طریق سازوکار کوواکس" (یک پروژه سازمان بهداشت جهانی برای خرید و تحویل واکسنهای کروناویروس برای فقیرترین مردم جهان) کرده است.
پیش نویس قطعنامه پیشنهادی انگلیس تاکید می کند که "دسترسی عادلانه به واکسنهای مقرون به صرفه کووید-19 تایید شده به عنوان ایمن و سودمند، برای پایان دادن به همه گیری بیماری ضروری است".
همچنین این قطعنامه "نقش ایمن سازی گسترده علیه کووید-19 به عنوان یک مصلحت عمومی جهانی برای سلامت، در زمینه پیشگیری، مهار و متوقف سازی انتقال بیماری، با هدف پایان دادن به همه گیری بیماری" تاکید می‌کند.
پیش‌نویس این قطعنامه که به دست آسوشیتدپرس رسیده، در پی درخواست دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس در روز چهارشنبه از شورای امنیت برای تصویب قطعنامه برای درخواست آتش بس در مناطق جنگی با هدف اجازه دادن به تحویل واکسنهای کووید-19 مطرح شده است.
انگلیس می‌گوید، بیش از 160 میلیون نفر با خطر محروم ماندن از واکسیناسیون کروناویروس به دلیل زندگی در کشورهای درگیر جنگ و بی ثباتی مواجه هستند.
راب اظهار کرد: در گذشته نیز از آتش‌بس‌ها برای واکسینه کردن آسیب پذیرترین گروه‌ها استفاده شده است. دلیلی برای اینکه نتوانیم این کار را کنیم، نیست. ما در گذشته شاهد بوده‌ایم که واکسنهای فلج اطفال برای کودکان افغانستان تحویل داده شد تنها برای این که آن را به عنوان یک مثال در نظر بگیرید.
با وجود آنکه سرعت توسعه واکسنها تحسین بر انگیز بوده، برنامه کوواکس نتوانسته هدفش درزمینه شروع کردن واکسیناسیون کروناویروس در کشورهای فقیر همزمان با اجرای تزریق واکسن در کشورهای ثروتمند را عملی کند. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که برنامه کوواکس در سال 2021 به پنج میلیارد دلار بودجه نیاز دارد.
پیش‌نویس قطعنامه همچنین خواستار آن شده که برنامه‌های واکسیناسیون کووید-19 شامل "افراد با ریسک بالاتر، نشان دادن علایم شدیدتر کووید-19 و آسیب پذیرترین گروه‌ها از جمله کارمندان خط مقدم مقابله با بیماری، افراد مسن‌تر، آوارگان و پناهجویان، مردم بی کشور، مهاجران، اشخاص دارای معلولیت و گروه‌های دیگر و همچنین مردم ساکن در مناطقه تحت کنترل هر گونه گروه مسلح غیردولتی" شود.
این قطعنامه همچنین خواستار افزایش همکاری علمی در قبال سویه‌های جدید کووید-19 شده و از گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواسته هر 90 روز درباره همه موانع پاسخ به کووید-19 از جمله برنامه‌های واکسیناسیون، در کشورهای محل وقوع درگیری و وضعیت‌های اضطراری انسانی گزارش دهد.
هنوز مشخص نیست که این قطعنامه تصویب خواهد شد یا خیر.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ارائه پیش نویس پیش نویس کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۴۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از انجام واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق و کانون‌های پرخطر سطح استان کرمانشاه خبر داد. - اخبار استانها -

ابراهیم شکیبا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، از واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایر و روستایی استان خبر داد و اظهار داشت: کودکان زیر پنج سال در مناطق صعب‌العبور و چادرنشین از 30 اردیبهشت تا دوم خردادماه علیه بیماری فلج اطفال واکسینه می‌شوند و تلاش می‌شود تمام کودکان این سرزمین واکسینه شوند.

وی عنوان کرد: همزمان با هفته سلامت فردا چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه ویزیت کلینیک‌های تخصصی و مراکز درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه رایگان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، گفت: همچنین روز جمعه و همزمان با آخرین روز از هفته سلامت همکاران ما در مساجد جامع حضور پیدا می‌کنند و در قالب میز خدمت به نمازگزاران خدمت‌رسانی می‌کنند.

شکیبا با اشاره به اینکه مصرف قارچ‌های سمی و خودرو در طبیعت ممنوع است، عنوان کرد: از مردم درخواست می‌شود به هیچ عنوان از قارچ‌هایی که در طبیعت رشد می‌کنند استفاده نکنند و حتی به آن دست نزنند و تنها از قارچ‌های بسته‌بندی شده استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در صورت مشاهده نشانه‌های اولیه مسمومیت با مصرف قارچ‌های خودرو باید بیمار سریعا به مراکز درمانی انتقال یابد گفت: مسمومیت با قارچ‌های سمی علائم زودرس شامل حالت تهوع، استفراغ، گیجی و مشکلات مغزی را ایجاد می‌کند، اما عوارض دیررس آن بسیار خطرناک‌تر و شامل آسیب‌های کبدی، مغزی و کلیوی است و حتی در برخی موارد منجر به مرگ خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، افزود: پزشکان توصیه می‌کنند از مصرف قارچ‌های خودرو به ویژه قارچ‌هایی که در کنار تنه درختان می‌رویند یا توسط افراد بومی به صورت فله‌ای جمع‌آوری می‌شوند، خودداری شود.

شکیبا بیان کرد: در آخرین گزارش از مصرف قارچ‌های سمی پنج نفر از افراد یک خانواده مبتلا و در بیمارستان بستری شدند و درمان آن‌ها به سختی انجام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه
  • پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماندها تهیه شد
  • پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماند‌ها تهیه شد
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • آرمین: شرم آور است
  • آغاز نوبت اول واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در مناطق پرخطر
  • تعرفه‌های خدمات پرستاری رشد قابل توجهی داشته است/ ماندگاری در مناطق محروم با اجرای تعرفه‌های ترجیحی
  • افزایش قابل توجه تعرفه‌های خدمات پرستاری