Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم هنوز به زحمت روغن مورد نیاز خود را خریداری می کنند. جالب اینجاست برخی از فروشگاه ها در فروش روغن ارائه کارات ملی را عنوان و برخی از فروشندگان هم فروش اجباری سایر کالاها را به مشتریان اعلام می‌کنند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مشکل تولید و توزیع روغن در طول چند ماه اخیر مشکلات زیادی را برای مردم به وجود  آورده است به نحوی که خرید انواع روغن سرخ کردنی و نیمه جامد در نقاط مختلف کشور دچار اختلال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته نحوه تولید و توزیع روغن نسبت به ماه های گذشته تا حدودی بهتر شده اما همچنان توزیع دچار مشکل بوده و مردم به زحمت روغن مورد نیاز خود را خریداری می کنند. جالب اینجاست برخی از فروشگاه ها در فروش روغن ارائه کارات ملی را عنوان و برخی از فروشندگان هم فروش اجباری سایر کالاها را به مشتریان اعلام می‌کنند.

 

امیرهوشنگ بیرشک در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم می‌گوید: فروش اجباری سایر کالاها به همراه روغن یک تخلف محرز است و باید برخورد لازم با تولیدکنندگان و فروشندگانی که اقدام به این امر می کنند انجام شود. در این زمینه مردم در صورت مشاهده این موضوع تخلف را به واحد 124 سازمان حمایت اعلام کنند تا با متخلفین برخورد انجام شود.

وی با اعلام اینکه در بخش ارائه کارت ملی برای دریافت هر روغن هم باید بگویم این سازوکار خود فروشگاه ها است و به تولیدکنندگان ربطی ندارد، افزود: در بخش تولید هیچ اجباری در فروش سایر کالا و ارائه کارت ملی برای دریافت روغن مطرح نیست و اگر این گونه اقدامات انجام می شود باید با آنها برخورد صورت گیرد.

به گزارش تسنیم، اظهارات انجمن روغن نباتی مبنی بر اینکه "از کارخانجات تولیدی روغن نباتی خواسته ایم که با فروش اجباری کالاها همراه با روغن نباتی توسط عوامل توزیعی به شدت مقابله کنند و بسیاری از کارخانجات نیز به صورت مکتوب و رسمی با این موضوع برخورد کرده اند" در حالی مطرح می شود که مشاهدات میدانی خبرنگار تسنیم از بازار حکایت از آن دارد که برخی از فروشندگان روغن می گویند "همچنان فروش اجباری کارخانجات برقرار بوده و برخی از برندهای شناخته شده در ازای خرید روغن به ما اجبار می کنند که باید یا کیک، تن ماهی و رب گوجه خرید کنید تا به شما روغن بفروشیم. ما نیز در نهایت مجبوریم به مشتریان اجبار کنیم باید در ازای خرید روغن کالای دیگری را بخرید".

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان حمایت کالاهای اساسی سازمان حمایت کالاهای اساسی فروش اجباری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۴۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید

مهدی رجبی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: قیمت کنونی هر کیلو قارچ سرمزرعه ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان و مغازه های خرده فروشی ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است.

به گفته او، هم اکنون قارچ با نرخ های ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تومان در مغازه ها عرضه می شود، در حالیکه فروش بالاتر از ۱۰۰ هزار تومان گرانفروشی است.

رجبی توزیع مویرگی را راهکار اساسی تنظیم بازار اعلام کرد و افزود: با راه اندازی بورس، فروش عمده قارچ یک مرجع قیمت گذاری دارد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ از توزیع روزانه ۴۰ تا ۵۵ تن قارچ در تهران خبر داد.

او با بیان اینکه سال گذشته ۲۱۰ هزار تن قارچ در کشور تولید شد، گفت: با توجه به احداث واحدهای جدید برآورد می شود که با افزایش ۵ تا ۱۰ هزار تنی تولید قارچ به ۲۲۰ هزار تن برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • آخرین آمار توزیع کارت کنکور
  • آخرین آمار توزیع کارت کنکور اعلام شد
  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور؛ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • امروز، آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید
  • تازه‌ترین آمار توزیع کارت کنکور/ آغاز برگزاری کنکور از پنجشنبه
  • توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری