Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@05:01:50 GMT

در موضوع حجاب نباید به نگرش حکومتی و دولتی بسنده کرد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۵۵۱۵

در موضوع حجاب نباید به نگرش حکومتی و دولتی بسنده کرد

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: صرفا نباید از دید حکومتی و دولتی به موضوع حجاب و عفاف در جامعه نگاه کرد.

سید علی آقازاده دوم اسفندماه در چهارمین جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان استان مرکزی با بیان اینکه جلسه امروز در خصوص مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در سال 1392 توسط وزیر کشور ابلاغ شد و شامل ارزیابی و نظارت در حوزه عفاف و حجاب در دستگاه های اجرایی می شود، اظهار کرد: آنچه امروز در ادارات شاهدیم بهتر از  سالهای گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اگر امروز با افراد و سلایق مختلف صحبت کنیم، شاید به این ذهنیت برسیم که خیلی موضوع حجاب در جامعه رعایت نمی شود، اما فارغ از وظایف محوله قانونی، ادارات و دستگاه های اجرایی، وظیفه بسترسازی برای ایجاد پذیرش عمومی و استقبال از پوشش مناسب در سطح ادارات و ارباب رجوع و سطح جامعه را دارند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه اعتقاد داریم در جامعه اسلامی باید علاوه بر وظایف محوله تلاش خود را برای ایجاد یک همه گیری مناسب حجاب در جامعه بکار ببندیم، افزود: همانگونه که گفته می شود اقتصاد دستوری نیست، حتما حجاب هم دستوری نیست، باید شرایط مهیا شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در کنار وظایف دولتی وظایف وجدانی را در زمینه حجاب عملی کرد، گفت: اینکه همواره نیروی انتظامی را جلو بیندازیم قطعا جواب نمی دهد، با اینکار حتی اقتدار ناجا را تحت الشعاع قرار می دهیم به همین دلیل باید ارشادی عمل کرد و صرفا نباید از دید حکومتی و دولتی به موضوع حجاب و عفاف در جامعه نگاه کرد، باید در این رابطه ساختاری مردمی ایجاد کرد و حجاب به فرهنگی تبدیل شود که همه رعایت کنند.

آقازاده با بیان اینکه شرایط حجاب و عفاف در جمهوری اسلامی به نسبت برخی کشورهای دیگر بهتر است و در جای بدی قرار نداریم، گفت: خوب پیش رفته ایم البته چالش ها و محدودیت هایی وجود دارد، باید افکار عمومی جوانان را اقناع کرد و از لایه های زیرین جامعه مانند خانواده فرهنگ سازی داشت و در چنین شرایطی مسلما این فرهنگ به آرامی نهادینه می شود.

وی تصریح کرد: شاید با ایستگاه ایده آل فاصله داشته باشیم اما در ایستگاه بدی قرار نداریم. باید با هم افزایی و همکاری روند مناسبی را ایجاد کرد، باید فرهنگ حجاب را به شکلی در جامعه نشان داد که مورد پذیرش درونی مردان و زنان قرار گیرد.

استاندار مرکزی گفت: تمام نهادهای فرهنگی و مردم باید پای کار باشند تا بتوانیم به نقطه مطلوب و ایده آل دست یابیم. عملکرد ادارات در سال 98 قابل پذیرش است اما تلاش این باشد در کنار وظیفه اجرایی و قانونی، وظیفه اجتماعی و معنوی خود را نیز به خوبی به انجام برسانیم.

به گزارش ایسنا، بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز با بیان اینکه عفاف و حجاب در همه ادیان مورد توجه قرار گرفته است و در واقع جزئی از طبیعت انسان و بشر است، اظهار کرد: طبیعت بشر حکم بر عفاف و حجاب دارد و اگر بشر امروز این خصوصیت را ندارد یک عارضه است.

وی گفت: وظیفه حاکمان از جمله حاکمان اسلامی اینست که امکان زیست شرافتمندانه را برای اتباع خود ایجاد کنند و یکی از محورهای این نوع زیست، عفاف و حجاب است.

اکرمی تصریح کرد: در مدیریت می توان دو نوع نگاه مدیریت معطوف به عملکردها و مدیریت معطوف به نتایج یا اهداف داشت، در حال حاضر در حوزه عفاف و حجاب، مدیریت ها معطوف به عملکردهاست، اما ما در پی نتایج هستیم، اما هدف و گمشده امروز ما مدیریت معطوف به نتیجه و هدف است، باید برنامه ای داشت که به افزایش عفاف و حجاب در جامعه بینجامد.

وی با تاکید بر اینکه عفاف و حجاب فقط مختص بانوان نیست بلکه شامل حال مردان هم می شود، گفت: مسلما به عنوان مسئول باید برای فردای قیامت نزد ائمه اطهار پاسخگوی اقدامات خود در حوزه عفاف و حجاب باشیم.

به گزارش ایسنا، در این جلسه سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به انجام ارزیابی عفاف و حجاب در استان بیان کرد: این ارزیابی از اول دی ماه تا 15 بهمن ماه به کمک 12 تیم بازرسی به انجام رسید، همچنین در مرکز استان 5 تشکل مردم نهاد و در شهرستان های دیگر استان 24 تشکل در اینکار مشارکت داشتند.

اتابکی افزود: در این ارزیابی، 73 اداره در مرکز استان و 600 دستگاه در شهرستان های استان مورد ارزشیابی قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه اقدامات برخی ادارات برتر در حوزه عفاف و حجاب همچون شرکت برق منطقه ای باختر، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بهزیستی، استاندارد، فرهنگ ارشاد اسلامی استان مرکزی و فرمانداری تفرش و شهرداری مهاجران مطرح شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری عفاف و حجاب استان مرکزی حوزه عفاف و حجاب استاندار مرکزی عفاف و حجاب موضوع حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۵۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به ادعایی درباره لایحه حجاب

به گزارش «تابناک»، هادی طحان نظیف در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است»، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده‌ است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» با تاکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهارنظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جاهایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به ادعایی درباره لایحه حجاب
  • لایحه عفاف و حجاب دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • امسال امورات فرهنگی از اولویتهای مسئولین شهر ارومیه خواهد بود
  • خبر فوری سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب
  • حرمت ماه مبارک رمضان در ایام عید نوروز صیانت شود
  • تبلیغات شهر قزوین در حوزه عفاف و حجاب قابل قبول نیست
  • فضای تبلیغات شهر قزوین در حوزه عفاف و حجاب قابل قبول نیست