Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی دبیر شورای سیاستگذاری عفاف و حجاب کشور گفت: بدون کنترل و اشراف بر اطلاعات عمقی جامعه نمی توان ظاهر آنرا کنترل کرد.

سردار مهدی رضاییان دوم اسفندماه در چهارمین جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان استان مرکزی، با اشاره به سه هدف کلان سلامت اجتماعی، معیشت اجتماعی و شرافت انسانی، اظهار کرد: نباید از شرافت انسان ها غفلت کرد چراکه قطعا با غفلت از آن آسیب می بینیم و در موضوع شرافت انسان ها مسئله تشویق نیز مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه در این دوران بحث دستوری را دنبال نمی کنیم، اما قطعا باید به دنبال ترغیب و تشویق بود، گفت: نگاه ما به موضوع عفاف و حجاب تشویقی است و دین نیز چنین سفارشی دارد، هرچند که در دین ما مسئله بهشت و جهنم نیز مکرر تکرار شده است و هرچه به سمت عمل نیک حرکت کنیم قطعا بهشت را در اختیار خواهیم داشت.

رضاییان با اشاره به اینکه در این جلسه مسائل درون سازمانی دارات بیشتر مدنظر قرار گرفت، افزود: علاوه بر درون سازمان، باید به اماکن عمومی جامعه، مناطق حاشیه نشین و فضای مجازی که بر حوزه های دیگر تاثیر دارند، نیز توجه داشت، این فضاها هر کدام نگاه ویژه می طلبد، اما باید به تاثیر و تاثرات هر فضا بر فضای دیگر نیز توجه کرد.

وی با اشاره به آمارهای حوزه عفاف و حجاب که علت و معلول یکدیگر هستند، گفت: آمار واحدهای صنفی متخلف در حوزه مد و لباس، آرایشگاه و باشگاه ها نشان می دهد که بدون کنترل و اشراف بر اطلاعات عمقی جامعه نمی توان ظاهر آنرا کنترل کرد. زمانی می توان به کنترل رسید که آمار و اطلاعات را در اختیار داشته باشیم.

دبیر شورای سیاست گذاری عفاف و حجاب و کشور با اشاره به اقدامات ایجابی و فرهنگی و اینکه این اقدامات اصلی ترین و موثرین اقدامات قلمداد می شوند، گفت: در کنار اقدامات ایجابی، اقدامات نظارتی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و در کنار آن نیز اقدامات سلبی باید مدنظر قرار گیرد.

وی گفت: بر اساس مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی ۳۳ دستگاه با وظایف اختصاصی و ۸۴ دستگاه با وظایف عمومی مشخص شدند و هر دستگاهی که از بودجه های دولتی به هر شکلی استفاده می کند، دارای وظیفه فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب است و باید بار دیگر این وظایف مورد توجه قرار گیرد.

رضاییان با بیان اینکه صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه ها و ... وظایف برون سازمانی مهمتری نسبت به وظایف درون سازمانی دارند و باید در این راستا فعالتر عمل کنند، گفت: نقشه مهندسی فرهنگی کشور دو سال پیش تهیه شده است و اخیرا با ائمه جمعه استان ها جلساتی برگزار شده است تا بتوان این نقشه را به عنوان جامع ترین سند فرهنگی کشور به خوبی به اجرا رساند و پیاده کردن و بومی سازی این نقشه و راهکارها می تواند در بحث عفاف و حجاب بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه شهرهای مانند قم، مشهد و خمین هدف ویژه هستند و شاهدیم که در فضای مجازی سرمایه گذاری بیشتری در قبال آنها صورت می گیرد، افزود: فضای مجازی مدیریت نمی شود مگر اینکه دستگاه های اجرایی دخیل شوند تا در راستای وظایف خود در فضای مجازی نیز فعال شوند.

دبیر شورای سیاست گذاری عفاف و حجاب کشور با تاکید بر اینکه فضای مجازی بهترین بستر برای فعالیت های مختلف فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی است، گفت: اگر افراد در این فضا با چاشنی های خلاف عفت عمومی فعالیت داشته باشند، باید مورد برخورد قرار گیرد و هر دستگاهی باید در حوزه ماموریت خود را به انجام برساند.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده است که ستاد عفاف و حجاب در ۹ کلانشهر کشور و در سطح مناطق فعال شود، گفت: تبلیغات شهری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، باید فرهنگ و شرافت انسانی مکررا یادآوری شود و از کارهای تبلیغاتی خلاف عفت عمومی نیز جلوگیری شود، بسیاری از استان ها محیط ها و پارک های اختصاصی بانوان را ایجاد کرده اند که می تواند فضایی مناسب برای فعالیت های فرهنگی و ورزشی را مهیا کند.

رضاییان تصریح کرد: یکی از راهکارهای اصلی ایجاد تحول فرهنگی استفاده از خلاقیت ها و نوآوری هاست و باید از این خلاقیت ها نهایت بهره برداری را داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری عفاف و حجاب عفاف و حجاب فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۶۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب سلامت هر جامعه را تضمین می‌کند

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: مشوق های لازم برای تولید کنندگان البسه ایرانی و اسلامی باید بیشتر شود و این تولیدکنندگان می‌توانند تسهیلات تبصره ۱۸ دریافت کنند.

«حسن بهرام‌نیا» استاندار ایلام امروز یکشنبه ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، در نشست حجاب و عفاف استان با اشاره به حمله موشکی و پهبادی جمهوری اسلامی ایران به رژیم منحوس صهیونیستی، اظهار کرد: حمله کوبنده به رژیم صهیونیستی مایه سرور و شادمانی برای همه ما بود. شنبه شب 25 فروردین مردم غزه به خاطر حمله کوبنده ایران با موشک‌ها و پهپادها، شب خوبی داشتند که در این راستا از فرزندان رشید و مقتدر سپاه پاسداران و نیروهای مسلح قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: موشک‌ها و پهبادهای ایرانی با عبور از سپر گنبدآهنین، به قلب رژیم جعلی اسرائیل اصابت کردند و مایه عزت و افتخار ایران و ایرانی در دنیا شد. امروز همه مردم کشور ید واحد شدیم و برکت این همدلی را مردم هم دیدند.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به بحث حجاب و عفاف عنوان کرد: مدیران وظیفه سیاست‌گذاری دارند، بنابراین در بیشتر  جلسات مهم نظیر عفاف و حجاب، ضرورت دارد حضور داشته باشند.

وی در ادامه افزود: در بحث حجاب و عفاف ما در کشوری زندگی می‌کنیم که قانونی دارد و در این جامعه مدنی، همه باید از قانون تمکین کنیم و از نظر شریعت اسلام هم ضرورت دارد همه مقید به تمام اصول اسلامی، از جمله بحث حجاب و عفاف باشند.

استاندار ایلام با بیان این‌ که  دستورالعمل‌های حجاب و عفاف هم قانون و هم براساس موازین شرع و شریعت اسلام است، یادآورشد: همه باید از قانون و شریعت تمکین کنند که در کشور، وزارت کشور و در استان‌ها، استانداری متولی اجرای قانون و دستورالعمل‌های حجاب و عفاف هستند.

بهرام‌نیا ادامه داد: معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام با همکاری سازمان صمت استان، تا پایان خردادماه نسبت به تشکیل کارگروه زنجیره ارزش پوشاک ایرانی - اسلامی و راه‌اندازی سکوی فروش محصولات ایرانی - اسلامی اقدام کند.

وی اضافه کرد: پوشاک و البسه ایرانی و اسلامی، مطابق با شئونات اسلامی باید ارزان، متنوع و برای خریداران سهل‌الوصول باشد.

این مسئول بیان کرد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان، مشوق‌ها و حمایت‌های لازم برای تولیدکنندگان محصولات ایرانی- اسلامی در نظر گرفته شود که برخورداری از ظرفیت تسهیلات تبصره(۱۸) یکی از این مشوق‌هاست.

وی اضافه کرد : موضوع حجاب یکی از مباحث مهم دینی و قانونی همگان در کشور است. کسانی که مروج بی‌حجابی هستند، مزدور و اجیرشدگان جدای از مردم رشید و ولایت‌مدار کشور هستند.

بهرام‌نیا با اشاره به دیدار کارگزاران نظام با مقام معظم‌رهبری و فرمایشات معظم‌له در خصوص حجاب و عفاف، یادآورشد: فرمایشات مقام معظم‌رهبری در خصوص حجاب و عفاف و اشاره به قانونی، فقهی و دینی بودن بحث حجاب، برای همه مردم فصل‌الخطاب است. حجاب سلامت هر جامعه را تضمین و لازمه رسیدن به تمدن نوین جهانی است، در واقع توجه به حجاب و عفاف، تمدن‌ساز است.

وی با اشاره به آیه ۳۰ سوره نور(به مؤمنان بگو چشم‌های خود را(از نگاه به نامحرمان) فروگیرند و عفاف خود را حفظ کنند؛ این برای آنان پاکیزه‌تر است؛ خداوند از آن‌چه انجام می‌دهید آگاه است)، گفت: از نظر عرفی و شرعی به موضوع حجاب و عفاف باید توجه ویژه داشته باشیم و دستورالعمل‌های حجاب و عفاف به عنوان راهبرد مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

استاندار ایلام با تأکید بر رعایت حجاب و عفاف در ادارات، گفت: مدیران ادارات باید از مجموعه خود شروع کنند و همه کارکنان ادارات ملزم به رعایت شئونات حجاب و عفاف هستند و کارمندان دستگاه‌های اجرایی باید تابع قوانین و مقرارت باشند. استان در مقیاس ملی از نظر رعایت حجاب و عفاف جایگاه بسیار خوبی دارد و این جایگاه به واسطه اصالت دینی و مذهبی مردم استان است.

استاندار ایلام تصریح کرد: در ادارات از ظرفیت امر به معروف و نهی از منکر و با اخلاق حسنه، کم حجابی را تذکر دهند و  کسانی که بر ناهنجاری، به‌صورت کاملا عامدانه و هدفمند، پافشاری دارند باید با آنان برخورد قانونی شود.

بهرام‌نیا گفت: راهبرد ما براساس آیات قرآن کریم است و دین و قانونی اساسی کشور ما بر بحث حجاب و عفاف صریحا تاکید کرده است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی پليس کردستان برای اجرای طرح نور "عفاف و حجاب"
  • حجاب معرف هویت اسلامی جامعه است
  • ترویج فرهنگ عفاف و حجاب جامعه را به سوی پویایی می‌برد
  • حجاب سلامت هر جامعه را تضمین می‌کند
  • ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است
  • رعایت حجاب از ادارات استان سمنان آغاز شود
  • اجرای طرح عفاف و حجاب نور باید با روشنگری و تبیین همراه باشد
  • سند مهندسی فرهنگی تبدیل به گفتمان غالب جامعه شود
  • کار فرهنگی بدون استمرار اثرگذار نیست
  • ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تضمین کننده امنیت اجتماعی است