Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: اعتبار موردنیاز برای ادامه کار و تکمیل احداث جاده سمیرم - یاسوج در بودجه سال آینده تامین خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد اسلامی روز شنبه در حاشیه بازدید از این محور در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره توقف عملیات ساخت این جاده چهارخطه، اظهار داشت: مشکلات اعتباری و اجتماعی برای ادامه کار این محور وجود داشت که بزودی مرتفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی بخشی از این مشکلات به دلیل معارضان اجتماعی در مسیر اجرای این جاده بین استانی است و بخش مهم دیگر تامین ریالی این طرح ملی است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در قسمت‌هایی از مسیر کنونی گردنه برفگیر و سخت گذر وجود دارد، تصریح کرد: حذف این گردنه در ادامه اجرای طرح قطعی است و تونل‌هایی در بخش‌هایی که مربوط به استان اصفهان است ایجاد می‌شوند.

اسلامی قرارداد با پیمانکار در مرحله اول اجرای طرح را ۱۰۴ میلیارد تومان اعلام  و اضافه کرد : این موارد به سال ۹۷ یعنی زمان آغاز عملیات احداث چهارخطه کردن جاده مربوط است و طبیعی است که با نوسان ریالی و ارزی موجود این مبالغ بیشتر شده‌اند.

وی جاده سمیرم - یاسوج را محور راهبردی از شمال به مرکز و از مرکز به جنوب کشور و خلیج فارس برشمرد و افزود: تلاش می‌کنیم با تامین اعتبار لازم از محل بودجه عمرانی و مشارکتی شرایط ادامه کار به منظور تکمیل ساخت این پروژه فراهم شود.

به گزارش ایرنا، آغاز این طرح کلان ملی در سال ۸۹ زده شد، چند سال بعد در سال ۹۶ مقرر شد مرحله اول طرح به مناقصه گذاشته شود و ۳۳ کیلومتر آن از سمت سمیرم اصفهان با افزون یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار اولیه آغاز شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوهای متعدد با رسانه‌ها با بیان اینکه شاهد تصادف‌های زیادی در این محور بویژه در ایام تابستان و تعطیلات بوده ایم گفته بود: حوادث این جاده ضرورت چهارخطه کردن این جاده را دوچندان می‌کند.

اصغر سلیمی خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویر احمد عملیات اجرایی چهارخطه شدن از سمت یاسوج را سال ها قبل کلید زده و انتظار می رود مسئولان در اصفهان هر چه زودتر برای عملیات اجرایی این پروژه اقدام کنند.

محمدصادق وجدی، معاون وزیر راه و شهرسازی هم که آبان ماه سال گذشته به سمیرم سفر کرده بود، گفت: گردنه پُشته با اجرای طرح ملی چهارخطه کردن جاده سمیرم به یاسوج، حذف می‌شود.

شهرستان کوهستانی و سردسیر سمیرم دارای ۴۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۳ کیلومتر راه اصلی، ۱۲۵ کیلومتر راه فرعی و ۴۰۳ کیلومتر راه روستایی است.

این شهرستان رتبه دوم راه های همسنگ و رتبه سوم راه های روستایی استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.

سمیرم در فاصله ۱۶۴ کیلومتری شمال یاسوج قرار دارد و جاده پرتردد و کوهستانی بین این مناطق در میانه ارتفاعات زاگرس میانی، هر ساله شاهد سوانح رانندگی مرگباری است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی جاده سمیرم یاسوج جاده سمیرم وزیر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۶۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علی‌محمد روستا، امروز_ چهارشنبه، بیست‌ونهم فروردین_ در بازدید از مسیر ارتباطی سی‌سخت به یاسوج، اظهار کرد: این پروژه از مصوبات دور اول سفر دولت به استان است که ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و با موافقت‌نامه‌ای که با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام گرفته است، هر ساله نیز به این پروژه اعتبار اختصاص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه دو تونل رفت و برگشت در این محور در حال احداث است، افزود: با همکاری راه و شهرسازی این پروژه فعال است و تعطیلی در کار نیست تا در وقت مقرر به اتمام برسد و مورد استفاده مردم قرار گیرد.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیشرفت خوب این تونل‌ها، گفت: عملیات ساخت یکی از تونل‌ها به پایان رسیده است و تونل دوم پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی دارد.

وی با اشاره به احداث پل قوسی «سردار شهید عبدالله نجفی» تصریح کرد: قرار است عملیات اجرای فونداسیون این پل انجام شود که با آغاز عملیات احداث این پروژه، مسیر یاسوج به سی‌سخت در محدوده «ده برآفتاب» مسدود و مسیر جایگزین در نظر گرفته می‌شود.

روستا خاطرنشان کرد: دو مسیر «بیاره» و «توت‌نده» به عنوان مسیر جایگزین جاده یاسوج به سی‌سخت در نظر گرفته شده‌است که باید ساماندهی و نقاط حادثه‌خیز آنها رفع شود.

وی افزود: مسیر «توت‌نده» دارای چند پیچ با شیب زیاد است که قرار شد این موارد توسط راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای رفع و علائم رانندگی نصب شود، همچنین ارتفاع خاکریز اطراف جاده افزایش پیدا کند تا جلوی تصادفات رانندگی گرفته شود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مسیر «بیاره» مشکل اصلی تقاطعی است که به محور یاسوج به اصفهان ختم می‌شود که دارای معارض است که از فرماندار دنا خواستیم جلسه‌ای با مالک برگزار و رفع معارض صورت گیرد و با رفع نقاط حادثه‌خیز و بهسازی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی به زودی محور یاسوج به سی‌سخت در محدوده «ده برآفتاب» مسدود می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بنا داریم هر دو مسیر زیر بار ترافیک برده شود، تصریح کرد: به دلیل گردشگرپذیر بودن سی‌سخت نیاز است که مشکلات مربوط به مسیرهای جایگزین رفع و هر دو مسیر زیر بار ترافیک برده شود.

روستا خاطرنشان کرد: تاکنون افزون بر ۱۲۸ میلیارد تومان اعتبار به پل و تونل‌های در حال احداث مسیر یاسوج به سی سخت تخصیص داده شده‌است.

کد خبر 745361

دیگر خبرها

  • ایمن سازی کانال های آبی شهر ری/ایمن سازی کامل در گرو تامین اعتبار
  • کش و قوس‌های پل قوسی سی سخت پایان ندارد
  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • تکمیل طرح های راهداری مرکزی نیازمند ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • ۱۲۸ میلیاردتومان اعتبار برای مسیر یاسوج- سی سخت تخصیص یافت
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت
  • تخصیص ۱۲۸ میلیارد تومان برای جاده یاسوج به سی‌سخت
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام راهسازی صومعه سرا مستلزم ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • تکمیل بیمارستان اسلامشهر نیازمند ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار است
  • انتظار بهره‌برداری از پل چهارم بشار یاسوج ۶ ساله شد