Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ اتیوپی، چاد و زامبیا تاکنون مذاکراتی با کشورهای وام دهنده در چارچوب مشترک مورد حمایت گروه ۲۰ اقتصادهای بزرگ آغاز کرده اند که شاید به کاهش برخی بدهی هایشان بینجامد.

مالپاس پیش بینی کرد که کشورهای دیگری نیز درخواست تجدید ساختار بدهی هایشان را بدهند، اما از ارایه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه گیری ویروس کرونا، دورنمای بسیاری از کشورهای بسیار بدهکار پیش از آغاز این بیماری را به عللی مانند کاهش درآمدها، بالارفتن هزینه ها و عقب افتادن بسیار نرخ واکسیناسیون آنها به نسبت اقتصادهای پیشرفته بدتر و تیره تر کرده است. چین، ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو گروه ۲۰، ابتدا به وام دهندگان رسمی، تاخیر موقت بازپرداخت بدهی های فقیرترین کشورها را پیشنهاد کردند و گروه ۲۰ در ماه نوامبر، چارچوب تازه ای برای کاهش بدهی های ناپایدار آنان آغاز کرد.

به گفته مالپاس؛ بانک جهانی و صندوق بین المللی پول،  چگونگی پیوند دادن ۲ مشکل جهانی یعنی نیاز به تغییر ساختار بدهی های سنگین بسیاری از کشورهای فقیرتر و لزوم کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از مصرف سوخت های فسیلی را بررسی می کنند که موجب تغییرات اقلیمی می شود.

به گفته کارشناسان؛ تبدیل کردن تغییرات اقلیمی به روند تغییر ساختار بدهی، می تواند به برانگیختن بیشتر وام دهندگان بزرگ و حتی وام دهندگان بخش خصوصی به نادیده گرفتن درصدی از بدهی کشورهای فقیرتر به شدت بدهکار، در برابر پیشرفت به سوی توسعه پایدار و اهداف آب و هوایی، کمک کند.

بسیاری از کشورهای در حال رشد، نیازمند تاخیرهای بزرگ برای تامین هزینه مواد خوراکی و زیرساختی در نتیجه تغییر اقلیمی هستند.   در حالی که دولت ها منابع کافی برای سرمایه گذاری های الزامی برای طرح های تامین انرژی های جایگزین را ندارند، باید مبالغ زیادی را در این حوزه ها، هزینه کنند.

مالپاس افزود: جهان باید از نظر اخلاقی بپذیرد که فعالیت های اقتصادهای پیشرفته بر شهروندان اقتصادهای فقیرتر، تاثیر منفی دارد.  کشورهای فقیرتر واقعا گازهای گلخانه ای زیادی منتشر نمی کنند، اما زیان و بار سنگین تاثیر فعالیت های بقیه جهان را بردوش می کشند.

کریستالینا جورجیوا مدیر عامل صندوق بین المللی پول نیز چند روز پیش با اشاره به مذاکرات اولیه در باره برقرار کردن ارتباط میان معافیت از بازپرداخت بدهی با انعطاف پذیری اقلیمی و سرمایه گذاری بر منابع انرژی با انتشار کربن اندک، افزود: با این سازوکار به وام و اعتباردهندگان بخش خصوصی، امکان دستیابی به اهداف توسعه پایدارشان داده می شود.

برچسب‌ها زامبیا بانک جهانی اتیوپی چاد صندوق بين المللی پول بدهی خارجی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زامبیا بانک جهانی اتیوپی زامبیا بانک جهانی اتیوپی چاد صندوق بين المللی پول بدهی خارجی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۶۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم

به گزارش خبرنگار مهر، «سید احسان خاندوزی» وزیر اقتصاد امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تأمین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.

وی‌افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.

کد خبر 6086750

دیگر خبرها

  • تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز
  • آمریکا به کمک‌های نظامی و مالی از «رژیم آپارتاید» پایان دهد
  • خاندزوی: بدهی‌های ایران تا سال قبل را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • ۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند
  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی
  • پتار ؛ از پر جمعیت ترین محله های فقیر نشین جهان(+عکس)
  • آیا صندوق بین‌المللی پول می‌تواند بحران بدهی جهان را حل کند؟