Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@20:37:55 GMT

واکنش مسکو به مذاکرات «رافائل گروسی» در ایران

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۷۷۱۶

واکنش مسکو به مذاکرات «رافائل گروسی» در ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در نهادهای بین المللی در وین امروز شنبه به سفر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) به ایران واکنش نشان داد.

نماینده روسیه در نهادهای بین المللی در وین در این خصوص اعلام کرد: رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز برای تعیین پارامترهای فعالیت بازرسی آژانس در ایران به تهران پرواز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«میخائیل اولیانوف» در این باره ادامه داد: ما برای هر دو طرف آرزوی مذاکرات موفقیت آمیز را داریم.

این در حالیست که پیشتر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پیامی به سفر خود به تهران و اهداف این سفر اشاره کرده و اعلام کرده بود: من به منظور دیدار با مقامات ارشد ایران برای یافتن راهکار قابل توافق دوجانبه و قابل تطبیق با قوانین ایران به تهران سفر می‌کنم تا سازمان بین‌المللی انرژی اتمی بتواند به فعالیت‌های راستی‌آزمایی اصلی در ایران ادامه دهد. به موفقیت امید داریم و این به سود همه است.

شایان ذکر است که توافقنامه هسته‌ای ایران با نام رسمی «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) در سال ۲۰۱۵ به امضای ایران و گروه ۱+۵ (ایالات متحده، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) و اتحادیه اروپا رسید.

طبق این توافقنامه، ایران مجاز به غنی سازی اورانیوم تا غنای ۳.۶۷ درصد است و در ازای آن، سایر طرف‌های امضاکننده این توافق ملزم به لغو تحریم‌های اقتصادی خود علیه ایران شدند.

به رغم رضایت تمام طرف‌ها از مفاد این توافقنامه، دولت ایالات متحده در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» در ماه می ۲۰۱۸ به طور یکجانبه از این توافق خارج شد و تحریم‌ها علیه ایران را دوباره وضع کرد که این اقدام واشنگتن در کنار انفعال طرف‌های اروپایی و عدم اقدام مستقلانه آنها در جهت جبران پیامدهای این خروج، مقامات تهران را واداشت تا طبق مادتین ۲۶ و ۳۶ برجام در روندی گام به گام تعهدات برجامی خود را کاهش دهند.

کد خبر 5152010

منبع: مهر

کلیدواژه: میخائیل اولیانوف رافائل گروسی ایران برنامه هسته ای ایران آژانس بین المللی انرژی اتمی ایالات متحده امریکا عراق ایران رژیم صهیونیستی روسیه برجام فلسطین ناتو سوریه جو بایدن عربستان سعودی افغانستان اربیل لبنان بین المللی انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۷۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ ای ایران وارد نشده است

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) امروز جمعه تایید کرد که در نتیجه حادثه روی داده، هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است.   به گزارش ایسنا، اوایل امروز رسانه‌ها گزارش دادند سیستم‌های پدافندی ایران با نفوذ چند ریزپرنده برخورده کرده و آنها را منهدم کرده است.   در پی این رویداد صداهایی ناشی از انفجار در نزدیکی شهر اصفهان شنیده شد که ناشی از عملکرد سیستم‌های پدافند هوایی بوده است.   بعدا رسانه‌های داخلی ایران گزارش دادند که تأسیسات هسته‌ای ایران امن هستند.   به گزارش اسپوتنیک، در پی این رویدادها آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است.   آژانس در ایکس نوشت: رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار خویشتنداری شدید از سوی همه است و تکرار می‌کند که تاسیسات هسته‌ای هرگز نباید هدف درگیری‌های نظامی باشند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش آژانس انرژی اتمی به حمله امروز صبح در اصفهان
  • آژانس: هیچ آسیبی به مراکز هسته‌ای ایران وارد نشده
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ ای ایران وارد نشده است
  • بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران
  • اسلامی: آژانس به طور منظم از تاسیسات هسته‌ای بازدید می‌کند
  • سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • گروسی به ایران می آید!
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: مدیرکل آژانس اتمی به‌زودی به ایران سفر می‌کند
  • گروسی به ایران سفر خواهد کرد