Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی اخوان بهبهانی معاون بیمه‌ای و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با اشاره به عضویت فعال بیش از یک میلیون و ۲۶۰ هزار خانوار در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت : بیش از ۱۲۳ هزار خانوار از مستمری صندوق شامل مستمری بازنشستگی، بازماندگان و از کارافتادگی بهره‌مند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : بیش از ۸۳ هزار خانوار روستایی و عشایری در استان کرمانشاه عضو فعال بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.

معاون بیمه‌ای و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور افزود: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار استان کرمانشاه از خدمات بیمه‌ای و مستمری این صندوق استفاده می‌کنند.

او افزود: تسهیل در انتقال سوابق بیمه‌ای یکی از دلایل استقبال جامعه هدف از بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه گفت: ارائه امکانات و خدماتی همچون بیمه به روستاییان سبب کندتر شدن مهاجرت آن‌ها به شهر و ایجاد امنیت روانی و اجتماعی در روستا‌ها می‌شود.

کریمی افزود: امروزه نقش صندوق بیمه اجتماعی در تثبیت جمعیت روستا‌ها و ادامه فعالیت کشاورزی و عشایری بسیار مهم بوده و باید پوشش حداکثری جامعه هدف در دستور کار قرار بگیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه افزود: اجرای پوشش بیمه اجتماعی فراگیر در این استان می‌تواند بسیاری از مشکلات در حوزه شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی را برطرف کند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صندوق بیمه مستمری بگیران روستائیان بیمه اجتماعی کشاورزان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۷۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادران روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر در هرمزگان از بیمه بازنشستگی رایگان بهره‌مند می‌شوند

به گزارش خبرآنلاین، «نوید جعفرپور»، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان هرمزگان با اشاره به فراهم شدن شرایط ثبت‌نام مادران غیرشاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر جهت بهره‌مندی از بیمه رایگان در استان گفت: این طرح از جمله مواردی است که در دولت سیزدهم در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیگیری و اجرایی شد.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که به صورت اختصاصی مربوط به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر می باشد، دولت مکلف است با تقویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، مادران غیرشاغل ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر را به صورت رایگان تحت پوشش این صندوق بیمه قرار دهد.مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان هرمزگان افزود: چنانچه در حین بیمه پردازی، فرزند چهارم یا پنجم مادر متولد شود به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه‌پردازی مادر افزوده می‌شود.

جعفرپور تصریح کرد: بر اساس اعلام ستاد ملی جمعیت، فرآیند پیش ثبت‌نام مشمولین این طرح در فاز نخست آغاز گردیده است و شامل مادرانی می شود که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر آنان از تاریخ اول ۱۳۹۶/۰۱/۰۱ به بعد باشد و برای ثبت نام می توانند به سایت صندوق به آدرس www.roostaa.ir مراجعه نمایند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان هرمزگان عنوان کرد: ۵۸ کارگزاری در سطح استان فعال بوده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این دفاتر نسبت به پیش ثبت نام در این طرح بیمه‌ای رایگان اقدام نمایند.

وی شرایط مشمولین این طرح جهت بهره مندی از بیمه رایگان بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و فوت را اینگونه عنوان نمود: مادر ساکن در روستا و مناطق عشایری باشد، دارای حداقل سه فرزند باشد، فرزندان از تابعیت ایرانی برخوردار بوده، همچنین مادر بیمه‌شده اصلی یا مستمری بگیر نباشد.نوید جعفرپور در پایان گفت: آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان در مرحله نخست اجرای این طرح ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ می باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895447

دیگر خبرها

  • مادران روستایی دارای سه فرزند برای بیمه رایگان اقدام کنند
  • عضویت بیش از ۱۵۶ هزار نفر در صندوق بیمه کارورزی استان مرکزی
  • بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری در هرمزگان
  • بهره‌مندی زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند از طرح بیمه رایگان
  • بیش از ۱۴‌ هزار نفر در آذربایجان شرقی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر شدند
  • مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند به صورت رایگان بیمه می‌شوند
  • ۷ هزار مادر روستایی آذربایجان‌غربی به صورت رایگان بیمه شدند
  • مادران روستایی صاحب سه فرزند آذربایجان‌غربی به صورت رایگان بیمه شدند
  • مادران روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر در هرمزگان از بیمه بازنشستگی رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • مهلت ثبت نام بیمه بانوان روستایی و عشایر گیلان با ۳ فرزند