Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، آیت‌الله سید نصیر حسینی در نشست آیت‌الله رئیسی با نخبگان و فرهیختگان استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به چشم انتظاری مردم استان جهت انجام این سفر به برخی از داشته‌ها و ظرفیت‌ها اشاره کرد و گفت: یک سوم جمعیت استان سادات هستند و بیش از 200 بقعه متبرکه و امام‌زاده در استان وجود دارد و به برکت نظام جمهوری اسلامی صدها مسجد در استان ساخته شده و در دو حوزه علمیه خواهران و برادران طلاب زیادی مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی، داشته‌های استان را همه به برکت نظام اسلامی و استقرار آن در طول 4 دهه اخیر دانست و گفت: این استان در ابعاد نیروی انسانی سرمایه‌های بزرگی دارد و علاوه بر آن سرمایه‌های مادی بسیاری در استان از نفت و گاز و آب و معادن نهفته است.

وی با بیان این که در دوره فعلی بنا به فرمایشات رهبری معظم انقلاب موضوعی مهم تر از تولید و اشتغال در کشور نداریم یادآور اشت: در استان ظرفیت‌های زایدی هم برای رونق تولید و هم اشتغال وجود دارد اما در سال‌های اخیر در مسیر تولید و اشتغال استان خللی ایجاد شد که توقع می‌رود دستگاه قضایی کشور و استان این دست‌اندازها را از مقابل تولید و اشتغال بردارد.

حسینی با بیان اینکه مردم استان شایسته هرگونه احترامی از سوی مسئولان هستند چرا که هم قبل و هم بعد از انقلاب از جان خود مایه گذاشتند و در برابر استبداد و استکبار سینه سپر کردند افزود: در دوره قبل از انقلاب توسط رژیم سفاک پهلوی بمباران هم شدند اما دست از آرمان‌ها و عقاید خود برنداشتند که این ها همه از برجستگی‌های مردم استان است و باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: اشتغال رئیسی نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد تولید و اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۸۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل امور مردم در پنجره واحد زمین با استفاده از هوش مصنوعی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با حضور در اولین کنفرانس دوسالانه «هوش مصنوعی و علوم داده» که در دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری با این مضمون که باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا ایران جز ۱۰ کشور برتر هوش مصنوعی در دنیا قرار بگیرد، اظهار داشت: پنجره واحد مدیریت زمین، با استفاده از هوش مصنوعی و گردآوری داده‌ها، علاوه بر پایش اراضی، با برقراری ارتباط میان ۲۰ دستگاه متولی و صدور مجوز‌های مورد تقاضای مردم، نقش قابل توجهی را در زمینه جهش تولید با مشارکت مردم ایفا می‌کند.

وی سامانه زمین را نتیجه تلاش‌های فنی سازمان فناوری اطلاعات ایران و راهبری ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و دستگاه‌های متولی مدیریت زمین دانست که ذی‌نفعان آن علاوه بر مردم، سازمان اراضی، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و قوه قضائیه هستند و خاطرنشان ساخت: پیش از آغاز به کار این سامانه، وجود نقض در حوزه‌های قانون‌گذاری، اجرایی و قضائی، چالش‌هایی را جهت تأمین امنیت غذایی، تضمین سلامت جامعه و حفظ محیط زیست ایجاد کرده بود. تا حدی که ۱۵ درصد پرونده‌های قضائی کشور به نارضایتی‌های مردم و سرمایه‌گذاران در حوزه زمین اختصاص داشت.

خوانساری سامانه زمین را از جمله پروژه‌هایی دانست که در آن از هوش مصنوعی برای حل مشکل مردم استفاده شده است و در تبیین بیشتر این مهم گفت: سامانه زمین در عمل مشکلاتی نظیر تداخل وظایف دستگاه‌ها، مراجعات حضوری متقاضیان، بروز تبانی و ارتشا، امکان جعل استعلامات کاغذی، اخذ تصمیم‌های سلیقه‌ای و غیر شفاف را با زیرسامانه درگاه متقاضیان مردمی حل کرد و در زیرسامانه پایش اراضی نیز با استقرار در ۳۱ استان کشور و پوشش ۵ پهنه آسیب‌پذیر به بهبود ۸۱ درصدی در دقت شناسایی هوشمند تخلفات رسیده است. در همین راستا، شناسایی ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی، تخریب پوشش گیاهی، زمین زراعی و باغی از جمله مواردی است که هسته پردازشگر هوش مصنوعی توسط دو شرکت دانش بنیان در شناسایی تخلفات مؤثر بوده است.

در این کنفرانس علمی، معاون وزیر ارتباطات، استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی کشور را نخستین تجربه‌ای دانست که توسط سامانه زمین محقق شده است و افزود: در حال حاضر از میان ۴۷ دستگاه اجرایی که هر یک به نوعی نقشی در صدور مجوز‌های زمین محور به عهده دارند، ۲۰ دستگاه به صورت یکپارچه در این سامانه حضور دارند و به یکدیگر متصل شده‌اند. این تعامل باعث ارائه ۱۹ عنوان استعلام الکترونیکی بین دستگاهی، صدور ۶ عنوان مجوز، گواهی، موافقت‌نامه و قرارداد واگذاری و ۳ خدمت-استعلام شده است که نمونه بی‌نظیری از خدمت‌رسانی یکجا به مردم است.

معاون وزیر ارتباطات، با ارائه آماری وضعیت استفاده مردم بوشهر از پنجره واحد زمین را تشریح کرد: تا کنون ۱۸ هزار و ۳۹۰ درخواست توسط مردم استان بوشهر در سامانه پنجره واحد زمین برای دریافت خدمات و مجوز‌های زمین محور به ثبت رسیده است که از این تعداد بالغ بر ۱۳ هزار درخواست تعیین تکلیف شده و حدود ۵ هزار درخواست نیز در مراحل مختلف بررسی در دستگاه‌ها است.

خوانساری ادامه داد: از مجموع درخواست‌های تکمیل شده، ۱۰ هزار و ۲۹۱ درخواست به خدمت «تعیین حدود اراضی روستایی- استان بوشهر» تعلق دارد که ۷ هزار و ۷۷۰ درخواست تعیین تکلیف شده و ۲ هزار و ۴۹۹ درخواست نیز در حال بررسی است.

وی همچنین گفت: البته درخواست برای انجام استعلام «ملی مستثنیات» از دیگر خدمات مورد مطالبه مردم بوشهر از سامانه زمین بوده است. به طوری که تا کنون، ۵ هزار و ۸۹ درخواست برای این استعلام الکترونیکی به ثبت رسیده است که ۴ هزار و ۹۱۶ درخواست، تعیین تکلیف شده‌اند.

خوانساری تصریح کرد: درخواست تغییر کاربری اراضی نیز از طریق این سامانه مورد بررسی قرار می‌گیرد. تکمیل استعلامات ملزم به داشتن نقشه‌های فنی از دستگاه‌های مختلف است که دستگاه‌ها باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

گفتنی است، معاون وزیر ارتباطات در سفری به استان بوشهر از آخرین وضعیت پیشرفت پروژه فیبر نوری در این استان بازدید و با مدیران ارشد استانی دیدار کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تسهیل امور مردم در پنجره واحد زمین با استفاده از هوش مصنوعی
  • اولین فرمانده گردان شهید استان کهگیلویه و بویراحمد را بشناسید
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند
  • آیت‌الله علم‌الهدی:بنگاه‌داری ‎بانکها آفت بزرگ بازارمسکن است
  • ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • دیدار نماینده ولی فقیه در لرستان با پاسداران
  • امام جمعه رشت: بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • امام جمعه رشت : بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد
  • حق آلایندگی استان بوشهر از صنایع مستقر در خارگ پیگیری شود