Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ساعت‌های هوشمند سامسونگ از سال ۲۰۱۴ به جای Google’s Wear OS از Tizen استفاده کرده اند. اما خبر جدیدی از منبع معتبری، نشان می‌دهد که غول الکترونیک کره جنوبی می‌تواند به زودی سیستم عامل‌ها را تغییر دهد.

انتهای کار تایزن در خط تولید گلکسی واچ سامسونگ

به گفته یک منبع آگاه گلکسی واچ بعدی سامسونگ از سیستم عامل اندروید برای جایگزینی تایزن استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشان می‌دهد سامسونگ می‌تواند از Wear OS در Galaxy Watch Active 3 استفاده کند، که انتظار می‌رود در تابستان رونمایی شود. اینکه چرا سامسونگ قصد دارد برای ساعت‌های هوشمند آینده خود سیستم عامل تایزن را کنار گذارد، مشخص نیست. اما این می‌تواند ارتباطی با برنامه‌ها و پشتیبانی ارائه شده توسط توسعه دهندگان داشته باشد.

قبلا ساعت‌های هوشمند بسیار ساده‌تر بودند و استراتژی گوگل هم در سال‌های اولیه شلوغ بود. این بدان معنا بود که تایزن کاملاً توانایی رقابت با سیستم عامل مبتنی بر اندروید گوگل را داشت. البته ممکن است استدلال کنید که هنوز هم می‌تواند (چون سامسونگ بهترین ساعت‌های هوشمند را در اختیار شما قرار می‌دهد)، اما واقعیت این است که پوشیدنی‌ها دقیقاً مانند تلفن‌های هوشمند، به طور فزاینده‌ای به برنامه‌های شخص ثالث اعتماد می‌کنند و پشتیبانی که Wear OS گوگل از این دستگاه‌ها ارائه می‌دهد را در حال حاضر تایزن نمی‌تواند برای سامسونگ ارائه دهد.

بنابراین، این تغییر گزارش شده می‌تواند نشانه‌ای از اعتراف سامسونگ به شکست در حوزه سیستم عامل‌ها (حداقل در مورد پوشیدنی‌های پیچیده تر) باشد. البته این حرکت می‌تواند منجر به رقابت شدیدتری در بین مارک‌های Wear OS شود که مشخصا به نفع مصرف کنندگان است.

بیشتر بخوانید:

تصاویر جدید Galaxy Watch 3 فاش شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ساعت هوشمند شرکت سامسونگ سیستم عامل تایزن ساعت های هوشمند سیستم عامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۹۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهری که برای ۱۰۰ سال آینده طراحی شد

شهر هوشمند فوجیساوای ژاپن (Fujisawa SST) از حیث استفاده از فناوری‌هایی نظیر زیرساخت‌های ضدزلزله، تحویل خودران، حمل‌ونقل هوشمند، تامین انرژی از پنل‌های خورشیدی و سیستم‌های نظارتی پیشرفته سرآمد است و به عنوان شهری برای ۱۰۰ سال آینده شناخته می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهر هوشمند پایدار فوجیساوا یک شهر کوچک به اصطلاح «تجربی» است که با حمایت پاناسونیک و با هدف توسعه فناوری‌هایی برای کاهش تأثیر انسان در جهان و با رویکردی شهروندمحور توسعه یافته است.

این شهر هوشمند ژاپنی یک هدف اضافی را نیز دنبال می‌کند که استفاده از فناوری اطلاعات برای دستیابی به اهداف ۷، ۱۱، و ۱۷ توسعه پایدار سازمان ملل متحد است که به ترتیب شامل مفاهیم انرژی مقرون‌به‌صرفه و پاک، شهرها و جوامع پایدار و مشارکت برای اهداف است. حال آیا فوجیساوا می‌تواند به این هدف دست یابد؟

شهر هوشمند چیست؟

در حالی که تفاسیر متفاوتی از شهر هوشمند وجود دارد اما یک اجماع مشترک وجود دارد: شهری است که به تقویت پایداری اجتماعی، زیست‌محیطی و اقتصادی اختصاص داده شده است، در حالی که خدمات را از طریق نوآوری‌های دیجیتالی که نیازهای همه ساکنانش را برآورده می‌کند، افزایش می‌دهد.

نوآوری‌ها شامل سیستم‌های حمل‌ونقل شهری هوشمندتر، مدیریت تأمین آب پیشرفته، طرح‌های کاهش زباله و اجرای سیستم‌های روشنایی و گرمایش کارآمدتر در ساختمان‌ها است. علاوه بر این، شهر هوشمند مستلزم تقویت مدیریت شهری تعاملی‌تر و پاسخگوتر و همچنین طراحی فضاهای عمومی است که برای ساکنان قابل سکونت و ایمن‌تر باشد.

شهرهای هوشمند را می‌توان در تمام قاره‌ها از جمله آسیا، آفریقا، خاورمیانه یا اروپا یافت. این شهرها به ترویج شیوه زندگی پایدارتر اختصاص دارند و اغلب با نام‌های مختلفی مانند شهر دیجیتال، شهر حساس، شهر بوم‌گردی یا شهر سبز فعالیت می‌کنند.

شهر هوشمند پایدار فوجیساوا

شهر هوشمند فوجیساوای ژاپن که با نام Fujisawa SST شناخته می‌شود، یک پروژه توسعه شهری پایدار است که توسط پاناسونیک و چند شرکت فناوری شریک ایجاد شده است و در استان کاناگاوا حدود ۵۰ کیلومتری توکیو قرار دارد.

با مساحت ۱۹ هکتار و با فضایی برای حدود هزار خانه، هدف اصلی این شهر کشف فناوری‌هایی است که برای کاهش اثرات زیست‌محیطی شهرها طراحی شده‌اند. راه‌حل‌ها عمدتاً توسط پاناسونیک ارائه می‌شوند، با این حال، سایر همکاران این شهر شامل شرکت گاز توکیو و یاماتو ترانسپورت هستند.

یکی از اهداف اصلی تعیین‌شده فوجیساوا کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به میزان ۷۰ درصد در مقایسه با سطوح سال ۱۹۹۰ است. این شهر خانه‌های تک‌خانواده و حذف وسایل نقلیه موتوری را در اولویت قرار داده است.

نوآوری‌هایی نیز در زمینه پنل‌های خورشیدی، مدیریت شبکه هوشمند، فناوری باتری، وسایل نقلیه تحویل خودران، سیستم‌های نظارتی، سازه‌های مقاوم در برابر زلزله در این شهر به وضوح به کار برده شده است.

اولین ساکنان فوجیساوا در سال ۲۰۱۴ وارد شدند، اما انتظار می‌رود این پروژه برای چندین دهه ادامه یابد. بسیاری از اهداف به‌ویژه استفاده بهتر از انرژی، انسجام اجتماعی بالقوه یا کاهش درازمدت مورد انتظار در نرخ جرم و جنایت با چشم‌انداز ۱۰۰ ساله تعیین شده‌اند.

پروژه‌های شهر هوشمند و پایدار فوجیساوا

یکی از پروژه‌های اولیه شهر مربوط به پنل‌های خورشیدی است که روی همه پشت‌بام‌ها نصب شده است و هدف آن تأمین صددرصدی انرژی مورد نیاز خانواده‌ها است. یک سیستم باتری، انرژی تولیدشده توسط پنل‌های خورشیدی در طول روز را ذخیره می‌کند تا در مواقع نیاز مورد استفاده قرار بگیرد.

مانند سایر شهرهای آسیایی، فوجیساوا در حال آزمایش فناوری نظارت انبوه به نفع امنیت عمومی است. این شهر کوچک با نصب ۵۰ دوربین در مجموعه و گشت‌های فیزیکی متعدد، قصد دارد هر نوع جرمی را کنترل کند.

جابه‌جایی الکتریکی یکی از ارکان اساسی این جامعه هوشمند است و شامل اتومبیل‌های برقی و دوچرخه و نقاط شارژ متعدد در سراسر شهر می‌شود. در پایان سال ۲۰۲۰، پاناسونیک شروع به استفاده از ربات‌های تحویل خودکار کرد که با سرعت بسیار کم (۴ کیلومتر در ساعت، مشابه سرعت پیاده روی تند) رانندگی می‌کنند.

توسعه فناوری ژاپنی مقاوم در برابر زلزله برای محافظت از خانواده‌ها و شبکه‌های برق در این شهر نیز برجسته است. ژاپن در بین گسل‌ها قرار دارد به دلیل فراوانی و شدت زلزله‌هایش مشهور است و چندین دهه است که راه حل هوای مقاوم در برابر زلزله را توسعه داده است. در فوجیساوا، تمام زیرساخت‌ها به گونه‌ای ضدزلزله احداث شده‌اند که قبل و بعد از حرکت زمین به کار خود ادامه می‌دهند.

با این حال، همه ویژگی‌های فوجیساوا در مورد تکنولوژی نیست. قلب شهر میزبان نهادی است که مردم می‌توانند در آن جمع شوند تا در مورد مسائل مربوط به شهر بحث کنند و نقش فعالی در توسعه این محله عجیب و غریب ژاپنی داشته باشند.

انتقادها به فوجیساوا

واضح‌ترین انتقاد از فوجیساوا دقیقاً مدل شهری آن است که ساخت خانه‌های تک‌خانواده را تقویت می‌کند. از آنجایی که این مدل بیشترین تأثیر زیست‌محیطی را دارد، بیشترین مصرف آب و انرژی را نیز به همراه خواهد داشت.

انتقاد دوم که اغلب در گزارش‌های رسانه‌های غربی دیده می‌شود، مربوط به استفاده از داده‌ها و مسائل اخلاقی مرتبط با نوآوری شرکت‌های مؤسس شهر است. بر اساس گزارش سازمان ملل، شرکت‌های بزرگ فناوری سهم قابل‌توجهی در انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی دارند و ردپای کربن آن‌ها تقریباً دو تا سه درصد از کل انتشار جهانی را تشکیل می‌دهد.

در میان شرکت‌های فناوری پیشروی ژاپن، گروه پاناسونیک مسئول انتشار حدود ۱۱۰ میلیون تن CO۲ در سال در کل زنجیره ارزش خود است. این رقم معادل مصرف سالانه برق ۲۰ میلیون خانوار است و حدود یک درصد از کل انتشارات ناشی از مصرف برق جهان را نشان می‌دهد. بنابراین، آیا فوجیساوا نشان‌دهنده تعهد واقعی به تغییر است یا صرفاً تلاشی برای تغییر نام تجاری چندملیتی ژاپنی است؟

کد خبر 745298

دیگر خبرها

  • قیمت روز انواع تلفن همراه در ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • samsung s23 fe + قیمت، مشخصات و مقایسه با S23 Ultra سامسونگ (۲۹ فروردین)
  • سیستم عامل هوشمند چینی معرفی شد
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ارزان‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ چند؟
  • اپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد
  • شهری که برای ۱۰۰ سال آینده طراحی شد
  • اپل، سلطنت گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۴ را به سامسونگ واگذار کرد
  • ماموریت شهرهای هوشمند هند
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۷ فروردین ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ در بازار موبایل
  • برنامه سامسونگ برای سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ لو رفت!