Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دبیر شورای سیاستگذاری عفاف و حجاب کشور گفت: نقشه مهندسی فرهنگی کشور باید مورد توجه و اجرا قرار گیرد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از   اراک ، سردار مهدی رضائیان شامگاه شنبه در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان استان مرکزی با اشاره به ضرورت رعایت عفاف و حجاب در جامعه اظهار داشت: در اهداف کلان حاکمیت، در حال حاضر 3 هدف کلان وجود دارد که می‌توان به هدف نخست سلامت مردم در این شرایط اشاره کرد که بسیاری از دستگاه‌ها از جمله دولت، استانداری، دستگاه قضا و غیره در این زمینه مسئول هستند و کارنامه موفقی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دومین هدف کلان معیشت مردم است که با توجه به هدف نخست مدیریت و در مسائل اقتصادی و معیشتی جامعه توفیقات خوبی نصیب شد که در استان مرکزی استان صنعتی و اقتصادی شاهد این دستاوردها هستیم.

دبیر شورای سیاستگذاری عفاف و حجاب کشور ادامه داد: هدف سوم موضوع شرافت انسان‌ها است که در شرایط عادی اهمیت هدف سوم کمتر از 2هدف دیگر نیست اما با توجه به اینکه 2هدف دیگر اولویت مهمی است که توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها را به خود معطوف کرده اما نباید از موضوع شرافت انسان‌ها غافل شد به طوری که به هر میزان که از این موضوع غفلت شود در آینده بیشتر با مشکل مواجه می‌شویم.

رضائیان تصریح کرد: موضوع شرافت دستوری و دستورپذیر نیست بلکه موضوع تشویق و ترغیب است به طوری که پیامبران در طول تاریخ مردم را با زور به ادیان روی نیاوردند بلکه با تشویق و ترویج اقدام می‌کردند بنابراین هر فردی در خانواده، محل کار، محل سکونت و غیره باید به موضوع عفاف و حجاب توجه کند و از همه ابزارها در جهت تشویق و ترویج آن استفاده کند که با همت بیشتر شاهد اقدامات بیشتر در این راستا هستیم و در دین اسلام  و قرآن هم به این موضوع اشاره شده است به طوری که در موضوع بهشت و جهنم با پایبندی و اجرای احکام بهشت و در غیر اینصورت جهنم منتظر ما است.

وی بیان کرد:  یکی از حوزه‌های مهم در زمینه عفاف و حجاب اقدامات درون دستگاه‌ها، سازمان‌ها و مجموعه‌های وابسته به دستگاه‌ها است که با توجه به مصوبه 427 که ناظر بر عفاف و حجاب است وظایف دستگاه‌ها مشخص و وظایف درون سازمانی احصا شده است.

دبیر شورای سیاستگذاری عفاف و حجاب کشور بیان کرد: یکی دیگر از حوزه‌ها امکان عمومی جامعه است به طوریکه مراکز تجاری، تفریحی، فرهنگی و سایر اماکن مورد هدف است و در حوزه بعدی حوزه قابل تفکیک، مناطق حاشیه‌نشین است که به دلایل مختلف شاهد مشکلات بیشتر هستیم.

رضائیان عنوان کرد: حوزه بعدی فضای مجازی است که بر 3حوزه دیگر تأثیر گذاشته و باید از تأثیرات حوزه‌ها نسبت به هم آگاهی داشته باشیم و محیط تاثیر مهمی در رعایت عفاف و حجاب دارد به طوری که بسیاری از سلبریتی‌ها در فضای حقیقی با پوششی ظاهر می‌شوند که در فیلم‌ها با ظاهری متفاوت و با پوشش چادر هستند اما مردم فضای مجازی را باور می‌کنند بنابراین امکان عمومی بر 3حوزه دیگر تأثیر دارد که در گزارش آمار و ارقام هر استان شاهد هستیم.

وی ادامه داد: بخشی از آمارها برای مفاسد اخلاقی و بخشی دیگر جنبه پیامد اخلاقی دارند به طوری که می‌توان به موضوعات طلاق، سقط جنین، زنان خیابانی، معتادان و غیره اشاره کرد که صعود و نزول این آمارها در زمینه تغییرات آنها اطلاعات خوبی به دست می‌آورد.

دبیر شورای سیاستگذاری عفاف و حجاب کشور خاطرنشان کرد: افزایش سن ازدواج، فاصله ازدواج و طلاق نیز موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرند به طوری که بسیاری از طلاق‌ها در سال‌های اولیه ازدواج اتفاق می‌افتد و آمار واحدهای صنفی متخلف در این حوزه، موارد مرتبط با مفاسد اخلاقی در حوزه مد و لباس، آرایشگاه و سایر موارد نشان می‌دهد که بدون کنترل و اشراف بر اطلاعات عمقی جامعه نمی‌توان ظاهر را کنترل کرد و برای کنترل باید علت‌ها تجزیه و تحلیل شوند.

آشنایی با انواع چادر/ سادگی و آسانی استفاده چادر، اصل مهم عفاف و حجاب است نیروی انتظامی بیشترین اقدام را درباره مصوبه عفاف و حجاب انجام داده است 188 اداره چهارمحال و بختیاری در حوزه عفاف و حجاب ارزیابی شدند

رضائیان با اشاره به اینکه علاوه‌بر مسائل فرهنگی مسائل اقتصادی نیز مهم هستند گفت: اقدامات کاهش و کنترل آمار ناهنجاری‌ها در 3 گروه اقدامات ایجابی و فرهنگی( اصلی‌ترین و مؤثرترین اقدام)، اقدامات نظارتی(بیشتر در حوزه مدیریت) و اقدامات سلبی( در حوزه قضایی، نیروی انتظامی، بسیج و غیره) است که اولویت‌ترین اقدامات نظارتی است و اقدامات ایجابی و فرهنگی باید مورد نظر قرار گیرد.

وی افزود: بر اساس مصوبه427شورای عالی انقلاب فرهنگی 33دستگاه وظایف اختصاصی و 84دستگاه با وظایف عمومی مشخص شدند و هر دستگاهی که بر هر نوعی از بودجه عمومی استفاده می‌کند وظیفه فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر شورای سیاستگذاری عفاف و حجاب کشور با اشاره به اینکه دستگاه‌هایی از جمله صداوسیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه‌ها و غیره وظایف برون سازمانی مهمی نسبت به وظایف درون سازمانی دارند، گفت: نقشه مهندسی فرهنگی کشور موضوع بسیار مهمی در حوزه فرهنگی است که حدود2سال گذشته تهیه شده و بالاترین و جامع‌ترین سند فرهنگی کشور است و پیاده‌کردن این نقشه و بومی‌سازی آن و راهکارها می‌تواند در حوزه عفاف و حجاب نقش مهمی داشته باشد.

رضائیان بیان کرد: شهرهایی از جمله خمین، قم و مشهد هدف ویژه هستند و در فضای مجازی سرمایه‌گذاری بیشتری به ‌ویژه برای این شهرها انجام می‌شود و باتوجه به اینکه فضای مجازی نقش مهمی دارد بنابراین فضای مجازی مدیریت نمی‌شود مگر اینکه دستگاه‌های اجرایی در این راستا ورود پیدا کنند و در زمینه فعالیت‌های خود اقدام کنند که می‌توان به فعالیت دستگاه‌هایی از جمله آموزش و پرورش و مجموعه گردشگری اشاره کرد.

وی بیان کرد: فضای مجازی بهترین بستر برای فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و کسب و کارهای مثبت است که اگر افرادی با اقدامات خلاف عفت عمومی فعالیت داشته باشند و با عکس، متن و سایر موارد هنجارشکنی کنند باید برخورد شود و تحت رصد دستگاه مربوطه باشند و هر دستگاهی باید وظیفه و ماموریت خود را به درستی انجام دهد و مقرر شده که ستاد عفاف و حجاب در 9کلانشهر کشور و در سطح مناطق فعال به سبب وسعت شهرها شود.

دبیر شورای سیاستگذاری عفاف و حجاب کشور عنوان کرد: موضوع تبلیغات محیطی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید فرهنگ و شرافت انسانی به طور مکرر یادآوری و از اقدامات تبلیغاتی خلاف عفت عمومی جلوگیری شود و بسیاری از استان‌ها محیط اختصاصی برای تفریح و ورزش خانم‌ها، پارک‌های اختصاصی، فضایی برای دوچرخه سواری خانم‌ها درنظر گرفته‌اند که فضایی مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی است.

رضائیان بیان کرد: یکی از راه‌های ایجاد تحول فرهنگی استفاده از خلاقیت و نوآ‌وری است که باید از این خلاقیت‌ها نهایت استفاده کرد و مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/713/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: باید مورد توجه فرهنگی کشور فضای مجازی دستگاه ها قرار گیرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۰۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم جدی در جهت اعتلای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری شکل گیرد

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام امام جمعه شهرکرد در نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: علاوه‌بر اعتبارات استانی از سهم مسئولیت‌های اجتماعی به فرهنگ استان اعتباری اختصاص داده شود و در اختیار متولیان قرار گیرد. 

وی افزود: شایسته است که عزم جدی در جهت اعتلای فرهنگ عمومی استان و کشور شکل گیرد که نیاز به دغدغه‌مندی، هم‌اندیشی و پیگیری طرح‌ها و اجرایی کردن آن است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگر چه وضعیت فرهنگی ایران و کشور با شرایط ایده‌آل فاصله دارد، اما نباید ناامید باشیم و با تمامی توان در این راستا تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید

هفتمین نکوداشت روز شهرکرد با اجرای ۵۰ عنوان برنامه

نکونام اضافه کرد: پارسال تعدادی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی عملیاتی شد که جای قدردانی دارد و بخش‌هایی هم عملیاتی نشد که می‌طلبد امسال با جدیت و حساسیت بیشتر پیگیری و اجرا شود و امسال به فضل الهی مصمم شویم که مصوبات را در میدان عملیاتی کنیم تا آثار مطلوب آن متوجه جامعه شود.

وی از حضور گسترده و پرشور مردم در تشییع پیکر فرمانده و جانباز سال‌های دفاع مقدس جمعلی کیانی قدردانی کرد و گفت: این رزمنده ولایت‌مدار و مخلص انسانی بود که همه هم و غمش دین و ارزش‌های ایمانی بود و تلاش خود را برای پیشبرد ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی به کار گرفت که جای خالی این مجاهد در راه خدا احساس می‌شود.

نکونام بر تداوم برنامه‌های فرهنگی موثر در استان از جمله نشست‌های تبیینی قرآن کریم تاکید کرد و گفت: مشارکت بیش از چهار هزار نفر از خانواده‌ها و برگزاری دو هزار جلسه قرآنی در ماه مبارک رمضان اقدام شایسته‌ای بود که انتظار می‌رود چنین برنامه‌هایی در طول ایام سال تداوم داشته باشد.

امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: امسال اجرای برنامه‌های تبیینی قرآن کریم در استان محسوس بود و اجرای برنامه نهج‌البلاغه‌خوانی به نحو خوبی در استان اجرا شد، نهج‌البلاغه کتاب زندگی است.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی روز شهرکرد گفت: برنامه‌ها به نحوی اجرا شود که همه قومیت‌ها و اقوام استان را پوشش دهد چراکه شهرکرد مرکز استان و نماینده همه اقوام است.

نکونام با تاکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی موثر در خنثی‌سازی جنگ نرم دشمن، اضافه کرد: در جنگ نرم باید مراقب بیشتری صورت گیرد چراکه دشمن در حوزه فرهنگی متمرکز شده است و تلاش دارد کشور را از درون تهی و فرهنگ ایرانی اسلامی را از مردم ایران بگیرد و بمباران رسانه‌ای علیه کشور راه انداخته‌اند که نباید در قبال آن بی‌تفاوت باشیم.

وی افزود: در مواجهه با جنگ نرم دشمن دستگاه‌های مربوط با یکدیگر هم‌افزایی کرده و به وظایف خود در این خصوص عمل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ورود استاندار تهران به بحث داغ حجاب؛ نیروی انتظامی میدان‌دار است
  • تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران
  • پاسخ اسراییل را نمی دادیم تجاوزاتش گسترده می شد/ جنگ کلاسیکی شکل نمی گیرد/ اگر اتفاقی بیفتد به سطح گروه‌های نیابتی ما در منطقه برمی گردد/ در شرایطی که نیاز به اجماع داریم چه دلیلی دارد طرح عفاف و حجاب را اجرایی کنیم 
  • استاندار تهران: ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند/ دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا اعتقادات مردم را مورد هدف قرار دهد/ به عنوان افسران جنگ نرم موظف هستیم جلوی جریان سازی های دشمن بایستیم
  • استاندار تهران : ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند
  • عزم جدی در جهت اعتلای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری شکل گیرد
  • تذکر استاندار تهران درباره موازی‌کاری در حوزه حجاب
  • دستگاه‌های استان تهران در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند
  • برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی قزوین رونمایی می‌شود
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با رویکرد طرح نور