Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکن مهر کمالوند خرم‌آباد در محاصره زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی قرار گرفته است؛ زباله‌هایی که مدت‌هاست روی هم انباشته شده و بی‌توجهی به این موضوع سبب اعتراض اهالی منطقه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، بی توجهی و بی مهری به مسکن مهر با گذشت سالها از اجرای این پروژه ادامه دارد، پروژه ای که برای خانه‌دار شدن قشر کم درآمد جامعه آغاز شد و خانواده های زیادی از مستاجری رهایی یافته و پس از سالها صاحب خانه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در کنار شیرینی و لذت خانه‌دار شدن، مشکلات ناشی از بی توجهی مسئولین این شیرینی را به کام بسیاری از صاحب خانه های مسکن مهر، تلخ کرده است به طوری که به نظر می رسد رسیدگی به مشکلات سایت مسکن مهر در برنامه کاری مسئولین قرار ندارد.

مشکلات مسکن مهر به قوت خود باقیست

کمبود مراکز فرهنگی، مذهبی، فضای سبز، آسفالت مسیر از مهمترین مشکلات مسکن مهر نشینان است که علیرغم سالها سکونت ساکنین در این منطقه، اما مشکلات به قوت خود باقیست و حل و فصل این مشکلات کار نشدنی نیست بلکه کمی اراده و عزم جدی نیاز دارد.

اگرچه سالهاست کمبود امکانات اولیه رفاهی برای شهروندان ساکن در این منطقه بیداد می کند اما مسکن مهر نشینان چاره ای ندارند و زندگی را در این سایت سپری می کنند، بارها مشکلات خود را فریاد زده اند اما توجهی برای رسیدگی به این مشکلات نمی شود.

جاده مسکن مهر کمالوند خر آباد نمونه ای از مسکن مهرهایی است که بی توجهی و عدم نظارت در این مسیر موج می زند، این مسیر یک کیلومتری جاده منتهی به مسکن مهر در محاصره هزاران تن نخاله های ساختمانی است که در دو طرف جاده رها شده اند.

با گذری به این مسیر به خوبی مشهود است که ریختن زباله و نخاله های ساختمانی، کار دیروز و امروز نیست بلکه سالهاست این زباله ها روی هم انباشته شده و چهره ای بسیار زشت و نازیبا را برای اطراف مسکن مهر رقم زده است.

ضرورت جلوگیری از ریختن نخاله های ساختمانی در منطقه مسکن مهر

محبی یکی از ساکنین مسکن مهر کمالوند در گفت و گو با سفیر افلاک اظهار داشت: انتهای جاده مسکن مهر مملو از نخاله های ساختمانی است که این زباله ها در مجاورت دانشگاه لرستان نیز ریخته شده است.

وی افزود: ریختن زباله ها و نخاله ها، این منطقه را بسیار زشت کرده که این موضوع نیاز به پیگیری دارد و مسئولین باید از ریختن و رها شدن زباله ها و نخاله های ساختمانی در این مسیر جلوگیری کنند.

این شهروند لرستانی تصریح کرد: طول مسیر مسکن مهر کمالوند و دانشگاه حدود یک کیلومتر، مملو از نخاله های ساختمانی است که می طلبد مسئولین برای رفع این مشکل اقدام کنند.

وی بیان کرد: همچنین جانوران موذی در اطراف این نخاله ها بسیار زیاد است و ممکن است سلامتی شهروندان ساکن این منطقه را تهدید کند.

دود زباله ها و نخاله ها در چشم ساکنین مسکن مهر

یگانه رضایی یکی دیگر ساکنین مسکن مهر است که به خبرنگار سفیرافلاک گفت: سیما و منظر این مسیر بسیار نامناسب است، به جای ایجاد فضایی زیبا در این منطقه، سراسر زباله و نخاله است که تا چشم کار می کند این زباله ها روی هم تلنبار شده اند.

وی افزود: نیاز است نسبت به جمع آوری این زباله ها اقدام شود و مکانی مناسب و دور از منطقه مسکونی را برای دفن این زباله ها در نظر بگیرند تا ما هم با کمترین مشکل، زندگی کنیم.

این شهروند لرستانی عنوان کرد: مسکن مهر هم جزیی از شهر است و انتظار داریم مسئولین به رفع مشکلات در این منطقه توجه داشته باشند و حداقل خواسته ما توجه به ظاهر این منطقه است.

وی بیان کرد: شهرداری و مسکن و شهرسازی باید تلاش کنند تا مشکلات اولیه مسکن مهر برطرف گردد نه این که مشکلات بین این دو سازمان پاسکاری شود، در نتیجه مشکلی حل نمی شود و فقط دود این همه مشکلات به چشم ما می رود.

رضایی تصریح کرد: رها کردن زباله و نخاله در این منطقه سبب جمع شدن حیوانات می شود و ممکن است جان افراد را تهدید کند، مسئولین گذرشان را به این منطقه سوق دهند و از نزدیک با مشکلات آشنا شوند البته بعید است این مقداد زباله و نخاله را تاکنون ندیده باشند.

رها کردن زباله و نخاله ساختمانی در اطراف جاده تخلف است

رستم کوشکی رئیس شورای شهر خرم آباد در گفت و گو با خبرنگار  سفیر افلاک اظهار داشت: زیرسازی مورد نیاز باید از سوی مسکن و شهرسازی انجام شود و سپس به شهرداری واگذار شود تا شهرداری ادامه کار را به صورت مستمر انجام دهد.

وی افزود: در حالی که هنوز این پروژه به شهرداری واگذار نشده اما شهرداری نسبت به تنظیف و جمع آوری زباله های مسکن مهر اقدام می کند.

رئیس شورای شهر خرم آباد تصریح کرد: علاوه بر جمع آوری زباله ها، شهرداری نسبت به ایجاد فضای سبز نیز در این منطقه اقدام کرده که در صورت واگذاری به شهرداری، مابقی رسیدگی به این منطقه در دستور کار شهرداری قرار می گیرد.

کوشکی با اشاره به اینکه ریختن نخاله های ساختمانی در اطراف جاده تخلف است عنوان کرد: رها کردن زباله و نخاله های ساختمانی تخلف بوده و در صورت مشاهده برخورد می شود و بارها اعلام شده که نخاله های ساختمانی باید به مکان در نظر گرفته شده منتقل شود نه این که در اطراف جاده و یا هر منطقه ای رها شوند.

وی با اشاره به ریختن نخاله های ساختمانی در نزدیکی مسکن مهر کمالوند بیان کرد: حتما به این مشکل رسیدگی می شود و در دستور کار شهرداری قرار می گیرد.

به هر حال نیاز است که متولیان و مسئولان امر، برای رسیدگی به مشکلات مسکن مهر توجه ویژه ای داشته باشند چرا که جمعیت زیادی در شهرها ساکن این مناطق بوده و این افراد مانند همه شهروندان حق شهروندی دارند.

 

انتهای پیام/

مرورگر شما از نمایش ویدیو پشتیبانی نمیکند. ث دانلود

منبع: دانا

کلیدواژه: نخاله های ساختمانی نخاله های ساختمانی زباله ها و نخاله ها مسکن مهر کمالوند زباله و نخاله زباله ها خرم آباد بی توجهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۱۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است

 وزارت راه‌وشهرسازی در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن سامانه خودنویس را از سال گذشته  راه اندازی کرد و هم اکنون امکان ثبت انعقاد برای موجران، مستاجران و بنگاه داران فراهم شده است.

با راه اندازی این سامانه هم موجران و مستاجران و هم مشاوران املاک از بهمن ماه سال گذشته می‌توانند جهت ثبت قرارداد اجاره خود و تمدید قراردادها از طریق این سامانه اقدام کنند و طبق اعلام وزارت راه‌وشهرسازی به زودی تمامی معاملات مسکن از جمله خرید، فروش و تمدید قرارداد و ثبت قراردادهای اجاره از طریق این سامانه امکان پذیر خواهد شد.

در همین رابطه سالاری کارشناس سیاست‌گذاری مسکن در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر تمامی قراردادهای اجاره از طریق سامانه خودنویس ثبت می شود گفت: ثبت این قراردادها خود نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت بازار اجاره دارد و این اقدام در راستای بهبود وضعیت بازار اجاره مسکن  نقش بسیار موثری دارد.

وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی که صورت گرفته است  به زودی تمامی معاملات مسکن براساس استعلام برخط انجام می شود و با توجه به آنکه این سامانه نشان تجارت الکترونیکی را دریافت کرده است اعتبار و اصالت ملک آنها تایید شده است بنابراین از این پس تمامی بخش های که نیاز به کد رهگیری دارند از طریق این سامانه امکان پذیرخواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • رفع تمامی مشکلات مربوط و تسهیل ثبت شرکت به صورت خودکاربری
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • فعال کردن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می‌طلبد
  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی
  • حل مشکل جمع آوری و حمل زباله از منطقه گردشگری امامزاده شیخان علی آباد کتول
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است