Web Analytics Made Easy - Statcounter

​دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: حوزه های علمیه خواهران ظرفیت کم نظیری است که می تواند آورده های خوبی را برای جامعه داخلی و بین المللی داشته باشد و باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «رضا رمضانی» در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور که در ساختمان مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار شد، اظهار داشت: کم انگاشتی و کاستی انگاشتی نگاه به ظرفیت زنان یک آسیب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به تمامی مقامات قرآن که در هیچ یک از آنها انحصاری ذکر نشده و تفاوتی بین مرد و زن وجود ندارد، ضروری است این آسیب برطرف شده و ظرفیت های بانوان دیده شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان این که انقلاب اسلامی ایران ثابت کرد که هر جا زنان حضور پیدا کرده اند آورده های آنان اگر بیشتر نباشد کمتر از مردان نبوده است، ادامه داد: این نگاه به زنان باید بین المللی شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: حوزه های علمیه خواهران ظرفیت کم نظیری است که می تواند آورده های خوبی را برای جامعه داخلی و بین المللی داشته باشد و باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

وی گفت: برای همکاری مشترک بین مجمع جهانی اهل بیت(ع) و حوزه های علمیه خواهران جا دارد پیش نشست هایی برگزار شود تا وجوه و ظرفیت مشترک این دو نهاد در حوزه بانوان مشخص شده و برنامه ریزی های لازم صورت پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی خاطرنشان کرد: خواهران طلبه ظرفیت عظیمی هستند که می توانند در کنار علم اندوزی و پژوهشگری، خرافه زدایی در جامعه را نیز داشته باشند و این مهم را از کانون خانواده ها آغاز کنند.

وی با بیان این که نگاه جامع امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و مراجع و بزرگان به جایگاه زنان باید بین المللی شود تا همه با این نگاه آشنا شوند، ادامه داد: ایجاد جریان فمنیست در دنیای امروز، نتیجه نگاه بی نهایت ظالمانه و ابزاری کشورهای اروپایی و غربی به زنان است که این نگاه باید تغییر کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان افزود: ما به عنوان مجمع جهانی اهل بیت(ع) آمادگی همکاری با حوزه های علمیه خواهران را داریم و به دنبال تفاهم نامه ای در این زمینه هستیم تا بتوانیم ظرفیت های بالای بانوان را شناسایی و به جهانیان معرفی کنیم.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: ظرفیت بین المللی مجمع جهانی اهل بیت ع حوزه علمیه خواهران دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت ع حوزه های علمیه خواهران بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، راضیه عظیمی‌فر افزود: حوزه علمیه خواهران از بین بانوان علاقمند با مدرک دیپلم و بالاتر، در سطح ۲ معادل کارشناسی، سطح ۳ معادل کارشناسی ارشد و سطح ۴ معادل مقطع دکتری طلبه می‌پذیرد که ظرفیت پذیرش ۳۰۰ نفر است.

او تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌ توانند تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه به‌صورت حضوری به محل مدارس سراسر استان مراجعه کرده و یا در وبگاه اینترنتی www.whc.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

معاون آموزشی مدیریت حوزه علمیه خواهران همدان با اشاره به اینکه آزمون به‌صورت حضوری برگزار می‌شود، گفت: آزمون شرکت‌کنندگان ۳۱ تیرماه سال‌جاری برگزار می‌شود و سپس پذیرفته شدگان با انجام مصاحبه و تأیید به عنوان طلبه پذیرفته می‌شوند.

دیگر خبرها

  • عربستان: جامعه جهانی به مسوولیت خود مبنی بر توقف تجاوز اسرائیل عمل کند
  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان
  • بودجه ستاد امر به معروف در سال گذشته چقدر بود؟
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • شاهد یک رویداد بین‌المللی قابل‌توجهی خواهیم بود
  • آغاز پذیرش حوزه‌ های علمیه خواهران در لرستان
  • کنعانی: رژیم صهیونیستی مسول قتل‌عام و دفن دسته‌جمعی در بیمارستان ناصر غزه است
  • خطر خالی ماندن ظرفیت دستیاری برخی رشته‌های تخصصی
  • بحران خالی ماندن ظرفیت دستیاری برخی رشته‌های تخصصی
  • دشمنی با حوزه‌های علمیه نشانه کارآمدی این نهاد مردمی است