Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@10:47:36 GMT

افتتاحیه دوره رزم مقدماتی نخبگان وظیفه کشوری

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۴۱۹۴

معاون هماهنگ کننده ارتش در آیین افتتاحیه چهاردهمین دوره رزم مقدماتی نخبگان وظیفه کشوری (ذخیره‌های نظام) گفت: بعد از حدود یک سال شیوع ویروس کرونا در کشور، ثابت شده که مراکز نظامی سالم‌ترین مراکز هستند و کمترین مسئله را در این خصوص داشته‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش صبح یکشنبه در آیین افتتاحیه چهاردهمین دوره رزم مقدماتی نخبگان وظیفه کشوری (ذخیره‌های نظام) که در مرکز آموزش ۰۱ شهدای وظیفه نیروی زمینی ارتش برگزار شد، اظهار کرد: دفاع از امنیت و تمامیت ارضی کشور بر همه واجب است؛ همانگونه که در ۸ سال دفاع مقدس همه مردم به میدان آمدند و نگذاشتند اندکی از خاک کشور در تصرف دشمن مانده یا انقلاب تهدید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امنیت کشور وابسته به اقدامات نیروهای مسلح است و هرچه آمادگی‌های نیروها بالاتر باشد بازدارندگی ایجاد می‌شود. بازدارندگی یعنی اینکه آمادگی نیروهای مسلح آنچنان بالا باشد که دشمن در محاسبات خود به این نتیجه برسد که هزینه جنگ برای او بسیار بالاست و از آغاز جنگ پشیمان شود.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به توطئه‌های استکبار جهانی علیه ایران گفت: دشمن برای اینکه دوباره به کشور ما برگردد از هیچ اقدامی صرف‌نظر نکرده و در چند سال گذشته هم در شرق و غرب کشور ما عملیات نظامی انجام داده تا با این تهدیدات ما را وادار به کاری کند که او می‌خواهد، به همین دلیل همواره از گزینه‌های روی میز سخن گفته است.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه دشمن از توانمندی‌های دفاعی ایران ترس دارد، گفت: دشمنان روی ایمان، اعتقادات و شهادت طلبی مردم ما حساب می‌کنند و می‌دانند که اگر دست از پا خطا کنند ضربات سختی خواهند خورد.

وی تصریح کرد: تا زمانی که مردم و جوانان ما آماده دفاع از کشور باشند دشمن نمی‌تواند اقدام موثری علیه کشور ما داشته باشد، اما اگر از آمادگی برای دفاع از کشور غافل شویم مطمئن باشید که آنها دست از جنایات و توطئه برنمی‌دارند.

معاون هماهنگ کننده ارتش وظیفه نیروهای مسلح را تامین امنیت و دفاع از تمامیت ارضی کشور دانست و گفت: در نیروهای مسلح تجهیزات و تسلیحات مختلفی برای انجام وظایف محوله وجود دارد، اما این به برکت انقلاب اسلامی است که برای تهیه تجهیزات مورد نیاز دفاعی، روی پای خود ایستاده‌ایم و هیچ نیازی نیز به بیگانگان نداریم.

امیر دریادار سیاری در ادامه با اشاره به جایگاه نیروهای وظیفه گفت: قسمت بزرگی از بدنه نیروهای مسلح را عزیزان سرباز وظیفه تشکیل می‌دهند که به دلیل نیرو و نشاط جوانی یک شادابی و کارآمدی را در کنار نیروهای کادر و آموزش دیده برای نیروهای مسلح به همراه دارد.

وی ادامه داد: جوانان ما به سربازی می‌آیند که آمادگی و آموزش‌های لازم را کسب کنند که در صورت نیاز بتوانند به بهترین نحو ممکن از کشور دفاع کنند.

معاون هماهنگ کننده ارتش جامعه پذیری و تربیت جمعی را یکی دیگر از اهداف آموزش در دوره سربازی دانست و افزود: دوره مقدس سربازی حداقل‌های آمادگی برای دفاع از کشور را به سربازان وظیفه می‌آموزد.

امیر دریادار سیاری با اشاره به رعایت کامل اصول بهداشتی در پادگان‌ها، گفت: با توجه به اسناد و مدارک موجود و بعد از یک سال از شیوع ویروس کرونا در کشور، ثابت شده که مراکز نظامی سالم‌ترین مراکز هستند و کمترین مسئله را در این خصوص داشته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات نیروهای مسلح در مقابله با کرونا در کشور گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح از اولین روز شیوع ویروس کرونا در کشور به میدان مقابله با کرونا و خدمت رسانی به مردم عزیزمان آمدند و همچنان با قدرت و ظرفیت بالا در حال ارائه خدمات به مردم عزیزمان هستند.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: با توجه به گام دوم انقلاب اسلامی، تاکید مقام معظم رهبری بر جوانان و نقش آفرینی آن‌هاست و شما عزیزان باید به وظیفه‌ای که مقام معظم رهبری برعهده شما جوانان برای آینده انقلاب اسلامی گذاشته‌اند، با کسب تجربه و آموزش به خوبی عمل کنید.

در این آیین امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از معاونان ارتش، امیر دریادار سیاری را همراهی می کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امير دريادار حبيب الله سياري رزم مقدماتی معاون هماهنگ کننده ارتش معاون هماهنگ کننده ارتش امیر دریادار سیاری کرونا در کشور نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۴۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مأموریت ارتش دفاع از تمامیت ارضی و حفظ استقلال کشور است

امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش در حاشیه مراسم چهل و پنجمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید «محمدولی قرنی» اولین رئیس ستاد ارتش اظهار داشت: شهید قرنی اولین شهید ترور است؛ او کسی است که شخصیتی ویژه و مثال‌زدنی داشت.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه شهید قرنی در دوران حکومت پهلوی یکی از گزینه‌های نزدیک به دربار بود، افزود: در آن مقطعِ خدمتی، شهید قرنی متوجه شد که مسئولان دربار فساد زیادی دارند و لذا عَلم مبارزه با رژیم پهلوی را بلند کرد که در این مسیر دو بار به اتهام کودتا علیه رژیم طاغوت دستگیر و زندانی و سپس با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی آزاد شد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه شهید قرنی پس از پیروزی انقلاب از سوی امام راحل با درجه سرلشکری به عنوان رئیس ستاد ارتش منصوب شد، عنوان کرد: شهید قرنی فقط ۴۰ روز در این مسئولیت ایفای نقش کرد؛ اما در این مدت کوتاه ضمن انجام اقداماتی ارزشمند، مبارزات شدیدی با عوامل ضد انقلاب که به دنبال منحل کردن ارتش بودند، انجام داد.

وی تأکید کرد: هر کشوری نیاز به یک سپر دفاعی دارد و در آن مقطع زمانی، ارتش تنها سپر دفاعی کشور بود که اگر منحل می‌شد، کشور بدون سپر دفاعی باقی می‌ماند؛ لذا امام (ره) شهید قرنی را به این مسئولیت منصوب و در جلسات مختلف از این شهید دفاع کرد و اجازه نداد که آسیبی به ارتش وارد شود. این عمیق نگاه امام خمینی (ره) را نشان می‌دهد که ارتش را به عنوان سپر دفاعی کشور حفظ کرد.

دریادار سیاری با اشاره به فعالیت عناصر ضد انقلاب در اوایل پیروزی انقلاب در غرب کشور گفت: در آن مقطع، تفکرات بنی‌صدر خلاف خط مشی انقلاب اسلامی بود؛ ولی شهید قرنی در مقابل این تفکرات ایستادگی کرد و این موجب شد که بنی صدر شهید قرنی را از کار برکنار کند که در نهایت، این شهید استعفای خود را به امام (ره) تقدیم کرد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش انقلابی بودن و حرکت در مسیر انقلاب را نیازمند برخورداری از «بصیرت» دانست و با بیان اینکه شهید قرنی نمونه بارزی در این زمینه بود، اظهار داشت: شهید قرنی بصیرت داشت و نتیجه اقداماتش این بود که آسیبی به ارتش وارد نشود.

وی با بیان اینکه شخصیت شهید قرنی همچون شخصیت شهید صیاد شیرازی می‌تواند به عنوان الگو مورد بهره‌برداری قرار گیرد و خط فکری، اقدامات و رفتار آنها در دانشگاه‌ها تدریس شود، افزود: شهید قرنی نگاه و شناخت دقیقی داشت و بنی‌صدر و اطرافیان او را به خوبی می‌شناخت.

امیر سیاری اضافه کرد: پس از شهادت سپهبد قرنی به دست گروهک «فرقان»، امام خمینی (ره) فرمودند که این شهید را در جوار بارگاه حضرت معصومه (س) به خاک بسپارید که این موضوع عمق نگاه امام خمینی (ره) نسبت به جایگاه دین و انقلاب در ارتش را نشان می‌دهد.

معاون هماهنگ کننده ارتش همچنین با تأکید بر لزوم خودکفایی در حوزه دفاعی و نظامی، عنوان کرد: اصولاً در بحث نظامی‌گری تا جایی امکان دارد، باید انسان به توانمندی‌های خود متکی باشد. در زمان جنگ تحمیلی کارمان به جایی رسیده بود که گلوله توپ را جیره‌بندی کرده بودیم و توان تولید نداشتیم؛ اما امروز به برکت انقلاب اسلامی به قدری تولید داریم که صادرات هم داریم.

وی در پایان درخصوص آمادگی ارتش برای مقابله با تهدیدات گفت: مأموریت ارتش جمهوری اسلامی ایران دفاع از تمامیت ارضی، حفظ استقلال و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. ارتش با بهره‌گیری از تجربیات دفاع مقدس از تجهیزات به‌روز و نیروی انسانی با بصیرت، مهارت‌دیده و متعهد برخوردار است و این آمادگی را داریم تا در هر جایی که هر مأموریتی ابلاغ شود، وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • آتش نشانی هم سرباز می گیرد
  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند
  • حضور نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • مأموریت ارتش دفاع از تمامیت ارضی و حفظ استقلال کشور است