Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در هفته جاری در راستای اجرای قانون تبصره 2 از ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی با اجرای حکم تخریب 13 مورد ساخت و ساز غیر مجاز  در شهرستان نیشابور انجام گردیده است.

به گزارش خبرنگار آریا در نیشابور ،معاون رئیس سازمان ومدیر جهادکشاورزی نیشابور اظهار کرد: مقابله با تغییر کاربری غیر‏مجاز در اراضی کشاورزی یکی از مهمترین اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان وشهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدعلی فرهمندراد افزود: ‏در این خصوص ضمن انجام فعالیت‌های پیشگیرانه و فرهنگ سازی برای جلوگیری از تغییر ‏کاربری، اجرای احکام قطعیت یافته تخریب بناهای غیرمجاز به عنوان راهکار نهایی در دستور ‏کار قرار دارد و با متخلفین مطابق قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی برخورد قاطع قانونی ‏به  عمل خواهد آمد.‏

وی با اشاره به گشت‌زنی مستمر و حضور فعال گشت‌های حفاظت اراضی کشاورزی و کارشناسان این مدیریت در عرصه‌های کشاورزی حتی در ایام تعطیل خاطرنشان  کرد: بی‌تردید مشارکت و نظارت عمومی مردم شریف شهرستان بهترین و مؤثرترین راه برای حفاظت از اراضی ارزشمند کشاورزی و باغی می‌باشد.‏

فرهمندراد یادآورشد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های ‏کشاورزی موضوع را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی تلفن ‌‏131 اطلاع دهند‎.‎
معاون رئیس سازمان ومدیر جهادکشاورزی نیشابورتصریح کرد: در هفته جاری در راستای اجرای قانون تبصره 2 از ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی با اجرای حکم تخریب 13 مورد ساخت و ساز غیر مجاز با همکاری شهرداری ونیروی انتظامی در اراضی ‏کشاورزی منطقه حاشیه جاده بوژان ، روستای حمیدآباد وبوژآباد نیشابورحدود چهار هکتار از اراضی کشاورزی و باغی شهرستان  آزادسازی و به چرخه کشت و کار بازگشت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برخورد جدی متخلفان تغییر کاربری اراضی کشاورزی شهرستان نیشابور اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۴۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی تفرجگاه غربالیز


 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، گشت مشترک شناسایی ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی تفرجگاه غربالبیز با حضور مصدق سرپرست فرمانداری، محسنی الحسینی سرپرست، زارعزاده معاون مدیریت جهاد کشاورزی و خلیلی بخشدار مرکزی شهرستان انجام شد.


 محسنی الحسینی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط مساعد جغرافیایی و آب و هوایی شهرستان، سوداگران زمین که منافع عمومی برایشان بی‌اهمیت است و دغدغه‌ای جز کسب منافع ندارند فعالیت گسترده‌ای جهت تغییر غیرمجاز کاربری در این حوزه قضائی دارند که اقدامات مقابله‌ای جهت شناسایی و برخورد قانونی با آنها در کنار پیشگیری از تغییر کاربری‌ها ادامه دارد.


 وی افزود: با توجه به اثرات غیرقابل جبران تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی که منجر به به خطر افتادن امنیت غذایی کشور می‌شود، لزوم مشارکت و نظارت همگانی برکسی پوشیده نیست؛ بنابراین از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی به شماره ۱۳۱ اطلاع دهند

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • برخورد قانونی با سودجویان در اراضی کشاورزی وباغی شهرستان نیشابور
  • شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی تفرجگاه غربالیز
  • ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد
  • شناسایی تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیشابوربا رصد ماهواره‌ای
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار ‌اراضی کشاورزی در کرج‌
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی در کرج
  • تخریب ۳ استخر تفریحی در اراضی دولتی البرز
  • قلع و قمع چهار فقره تغییر کاربری غیر مجاز در آمل