Web Analytics Made Easy - Statcounter

" یحیی ابراهیمی" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: به منظور ایجاد عدالت آموزشی برای دانش آموزان لرستان و با توجه به اینکه متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی در استان حتی در مناطق شهری لرستان دانش آموزان کم بضاعت نیز برای تامین تبلت و گوشی هوشمند و استفاده از برنامه های آموزشی دچار مشکل هستند، درخواست تامین ۱۰۰ هزار تبلت به رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارایه شده و این درخواست اکنون در حال بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد تبلت اختصاص داده شده به استان مشخص نشده است، اظهار داشت: با برآوردهای انجام شده در استان حدود ۱۰۰ هزاردانش آموز استان در مناطق محروم، روستایی و حتی برخی مدارس شهری استان جهت تهیه تبلت و گوشی هوشمند دچار مشکل هستند و در شرایط کنونی بیماری کووید ۱۹ امکان ادامه تحصیل از طریق فضای مجازی را ندارند این درخواست به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارایه شده است.

ابراهیمی ادامه داد: درخواست ۱۰۰ هزار تبلت جهت رفع مشکل و ایجاد عدالت آموزشی برای کل دانش آموزان استان است وگرنه تامین تبلت دانش آموزی برای دانش آموزان سلسله و دلفان با تعداد کمتر و روند سریعتری قابل امکان بود اما اکنون تمام دانش آموزان استان نیازمند آموزش های مستمر و مداوم هستند و هدف از ارایه این درخواست رفع مشکل تمام دانش آموزان استان است.

وی با بیان اینکه توسعه لرستان در صورت توسعه تمام مناطق استان امکان پذیر است عنوان کرد: در صورت وجود مشکلی مشترک در کل استان شایسته است که برای رفع مشکل در تمام استان گام برداشته شود و از سنگ اندازی و حاشیه سازی در این مسیر پرهیز شود.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علاوه این حوزه انتخابیه در دیگر نقاط استان نیز دانش آموزان کم بضاعت و کمتر برخوردار وجود دارد، گفت: در صورت رفع مشکل این دانش آموزان با درخواست ارایه شده به سازمان مدیریت و برنامه ریزی تمام این دانش اموزان بهره مند خواهد شد و گامی در راستای عدالت آموزشی برداشته می شود.

وی با اشاره به حاشیه سازی های چند روز اخیر درخصوص درخواست تامین تبلت دانش آموزی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی عنوان کرد: مردم ولایی لرستان در راه انقلاب اسلامی ایثار و جانفشانی فراوانی داشته اند و بهره مندی دانش آموزان استان از امکانات اموزشی از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و هر تعداد تبلت که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین شود بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع خواهد شد.

برچسب‌ها نماینده مجلس شورای اسلامی خرم آباد لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نماینده مجلس شورای اسلامی خرم آباد لرستان نماینده مجلس شورای اسلامی خرم آباد لرستان اخبار کنکور سازمان مدیریت و برنامه ریزی دانش آموزان استان رفع مشکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۴۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی سوالات قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش جزئیات آزمون‌های شبه نهایی را تشریح کرد‌ و‌گفت:آزمون شبه نهایی که برنامه‌اش تحت عنوان طرح سه‌نما توسط معاونت آموزش متوسطه برگزار شد با هدف توجه به دروس لازم التوجه وشناخت نقاط ضعف آموزشی در فرآیند‌های یاددهی و یادگیری و برنامه‌ریزی برای بهبود نقاط ضعف وهمچنین آشنایی دانش آموزان با امتحانات نهایی به ویژه با رویکرد سوالات مفهومی واستاندارد بوده است.

معاون آموزش متوسطه بیان کرد: با توجه به آنکه برای اولین بار آزمون نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم نیز انجام می‌شود و هیچ سابقه قبلی ندارد. تمرکز ما در آزمون‌های شبه نهایی بر روی پایه‌های دهم و یازدهم است که در ۴ عنوان واحد درسی،۲ عنوان درس عمومی و۲ عنوان درس اختصاصی انجام می‌شود.

وی افزود: به استان‌ها اعلام شده است طوری برنامه ریزی شود که محیط آزمون شبیه‌ساز آزمون‌های نهایی باشد که دانش آموزان آمادگی بیشتری را در این رابطه داشته باشند که خود زمینه ساز کاهش استرس دانش آموزان در امتحانات نهایی خرداد ماه می‌شود.

کاظمی تصریح کرد: تصحیح اوراق توسط خود معلمان دانش آموزان وآزمون هم در همان مدرسه‌ای که دانش آموزان هستند برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه خاطر نشان کرد: شروع آزمون‌ها هم از ۲۷ فروردین بوده است و تا ۴ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و در ۴ روز (۲۷،۲۹فروردین و۱،۴ اردیبهشت) با فاصله زمانی که در آزمون‌های نهایی برنامه ریزی شده وطراحی سؤالات شبه نهایی براساس چارچوب و الگوی مفهومی که کار مشترک سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و مرکز سنجش بوده در اختیار دبیرخانه‌های راهبری دروس قرار گرفته است و در طراحی سوالات سعی شده متناسب با همین چارچوب مفهومی که الگوی طراحی سوالات امتحانات نهایی هم خواهد بود انجام شود.

وی ادامه داد: برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست، اما به جهت آمادگی بیشتر برای امتحانات نهایی توصیه شد که همه دانش آموزان پایه‌های دهم ویازدهم در این امتحانات شرکت کنند ضمن این که پس از تصحیح اوراق نقاط ضعف دانش آموزان مشخص می‌شود و می‌توانند رفع اشکالات ونواقص یادگیری، توسط معلم و حتی خود دانش آموزان انجام دهند.

کاظمی گفت: طراحی سوالات هم از ۹۰ درصد محتوای برنامه درسی وکتاب درسی است با رویکرد سوالات مفهومی واستاندارد به شیوه امتحانات نهایی وبراساس همان چارچوب والگوی درسی امتحانات نهایی هست.

وی در پایان گفت: امیدواریم با شرایطی که ایجاد شده است زمینه‌سازی عدالت آموزشی وهم چنین ارتقای کیفیت آموزش و آشنایی بیشتر دانش آموزان و از سوی دیگر کاهش استرس دانش آموزان باشد وسعی شده فرایند برگزاری و حضور مراقبان و کنترل‌های قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی باشد جلسه تبیینی وتوجیهی در این رابطه برای معاونین و‌کارشناسان آموزشی مناطق و سرگروه‌های آموزشی و همچنین مدیران مدارس برگزار شد و از طرف معاونت آموزش متوسطه و مرکز سنجش نکات مورد نیاز منتقل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد
  • آمادگی آذربایجان‌غربی برای میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزی
  • از مشکل تامین دارو تا بررسی موضوع کارت شهروندی
  • ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور در برنامه هفتم یک متر مربع تعیین شده است
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • طراحی سوالات قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی است
  • دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی