Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در دیدار جمعی از مدیران ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: در سالی که مردم با بحران بیماری کرونا مواجه شدند، دستاورد‌های ستاد اجرای فرمان امام خمینی (ره) و زیرمجموعه‌های این نهاد انقلابی، در کنترل این بیماری کمک بسیاری کرد و ان‌شاءالله دستاورد‌های اخیر، به کنترل کامل این بیماری بینجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قزوین افزود: همه مسئولان بسیج شوند تا با شناسایی دقیق مشکلاتِ محرومان و مستضعفان، آن‌ها را برطرف کنند و در مسیر خدمت به مردم با جدیت پای کار باشند.

 حجت الاسلام و المسلمین عابدینی حفظ کرامت مردم را یکی از رسالت‌های مهم دینی برشمرد و افزود: خدا فرموده باید به گونه‌ای زمینه‌سازی شود که مردم خودشان برای عدالت به میدان بیایند و برای تحقق این هدف نیازمند ارتقای سطح فرهنگی و تحول در این عرصه هستیم.

او با تأکید بر اینکه مسئولیت‌ها در نظام اسلامی، امانت‌های الهی محسوب می‌شوند، افزود: خداوند در باب امانت‌های الهی دستور داده است که امانت‌ها را به اهلش بسپارید و اگر غیر از این باشد نمی‌توانیم در قیامت پاسخگو باشیم.

امام جمعه قزوین در پایان انتصاب سیدمهدی میرغفاری به عنوان مدیرکل جدید ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) قزوین را تبریک و از خدمات مرتضی فرخی مدیرکل پیشین قدردانی کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد اجرایی فرمان امام امام جمعه قزوین نماینده ولی فقیه فرمان امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۵۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: باید روی معلمان و مدیران که دست‌اندرکاران اصلی تربیت دانش‌آموزان هستند سرمایه‌گذاری شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام محمد حسین پورثانی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش به همراه مدیرکل آموزش و پرورش قم و جمعی از مدیران با حضور در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با آیت‌الله رجبی دیدار و گفت و گو کردند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در این دیدار اظهار داشت: هر نظام تعلیم و تربیت مبتنی بر در نظر گرفتن وضع موجود و مطلوب و حرکت از وضع موجود به سمت وضع مطلوب است.

وی افزود: محور تعلیم و تربیت انسان است و قرآن کریم در مورد وضع موجود انسان می‌فرماید: انسان در بهترین وضعیت خلق شده و کرامت و فطرت الهی دارد، انسان دارای بعد جسمی و روحی است و بین این دو تأثیر و تأثر وجود دارد، همچنین دارای ابعاد فردی و اجتماعی است که در نظام تعلیم و تربیت باید به آن توجه شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در بینش دینی وضع مطلوب آن است که هر چه بیشتر انسان خداگونه شوند و تخلق به اخلاق‌الله داشته باشد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی بیان کرد: فرآیند حرکت به سمت مطلوب، عمل آگاهانه و اختیاری انسان است، در تربیت دینی، جز با عمل آگاهانه اختیاری نمی‌توان مسیر قرب الهی را طی کرد، در نظام تعلیم و تربیت باید این سه مولفه متناسب با ویژگی‌های هر سطح از نظام آموزشی به متربیان منتقل شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: انسان نه لوح سفید و بی‌نقش و نگار است و نه ذاتاً شر و یا گنهکار، بلکه مستعد حرکت به سوی خدا و خداآشنا، خداگرا و خداجو است. البته باید این استعداد شکوفا شود.

وی اظهار داشت: در سازوکاری که انسان را از وضع موجود به وضع مطلوب سوق می‌دهد، سه عامل موثر است، نخست «معرفت» است، اگر معرفت‌هایی که به متربی می دهیم دقیق و منطبق با واقعیت باشد مسیر درست انتخاب می‌شود، به هر میزان این معرفت‌ ناقص و یا کاذب باشد به همان میزان مسیر درست پیموده نخواهد شد.

آیت‌الله رجبی افزود: عامل موثر بعدی «محبت» است؛ محبت خدا و اولیای الهی اگر شکوفا شود، این مسیر آسانتر و با ضمانت پیموده می‌شود. در مناجات شعبانیه عرض می‌کنیم خدایا من توان جدایی از معصیت ندارم مگر آنگاه که محتب تو در من شکوفا شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: سومین عامل موثر، عوامل «طبیعی و اجتماعی» است، انسان موجودی اجتماعی است و بعد طبیعی دارد که اثرگذار است، لذا اگر این عوامل را درست تنظیم کنیم می‌توانیم نظام تعلیم و تربیت اسلامی را سامان دهیم.

آیت الله رجبی بیان کرد: دانش‌آموزان بهترین دوران شکل‌گیری شخصیت خود را در مدارس می‌گذرانند؛ این دوران هم زمان زیادی است و هم دوران مهمی است و ما در برابر آنها وظیفه داریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نکته مهم دیگر این است همواره «نیروی انسانی» حرف اول را می‌زند. اگر همه زمینه‌ها مناسب و فراهم باشد، ولی نیروی انسانی مناسب نباشد، اهداف محقق نمی شود، از این‌رو باید روی معلمان و مدیران که دست‌اندرکاران اصلی تربیت دانش‌آموزان هستند سرمایه‌گذاری شود؛ اگر معلم به رشد کافی و انگیزه درونی دست یابد، منتظر دستورالعمل نمی‌ماند و با عبور از همه موانع وظیفه خود را انجام خواهد داد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: در عرصه اجتماعی، نظام تعلیم و تربیت باید دانش‌آموز را بر اساس منطق و استدلال و مبانی دینی به این نقطه برساند که این نظام اسلامی، برترین نظام حکمرانی است.

وی در پایان بر دو توصیه همیشگی علامه مصباح (ره) مبنی بر توسل به اهل بیت(ع) و اخلاص در انجام کارها تأکید کرد و گفت: سعی کنید هر چه می‌توانید مخلصانه و برای رضای خدا کار را انجام دهید چرا که هر جا برای خدا کاری شد ضرر نکردیم و در آغاز هر کار توسلی هر چند در حد یک سلام با توجه به حضرت بقیه‌الله ارواحنا فداه داشته باشید.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین پورثانی معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش گزارشی از فعالیت‌های صورت‌گرفته در این معاونت ارائه داد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • نهج‌البلاغه| راهکار اصلاح رابطه با خدا
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی ستاد‌اجرایی فرمان امام به ۱۶۰ روستای سیل زده سیستان وبلوچستان