Web Analytics Made Easy - Statcounter

تا چند روز آینده سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم برگزار می‌شود و هنوز تنور رسانه‌ای این مسابقات گرم نشده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم از 16 اسفندماه لغایت 21 اسفند‌ماه سال جاری کار خود را به‌صورت غیرحضوری آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسابقاتی که هر ساله در ماه‌‌های آغازین سال برگزار می‌شد اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا از سوی ستاد مقابله با ویروس کرونا به تعویق افتاد و زمان برگزاری‌اش به آخرین ماه سال 1399 رسید.

اسفند‌ماه سال گذشته بود که به دنبال ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا، تمامی فعالیت‌های فرهنگی و هنری به تعلیق درآمد. البته اهالی قرآن از اولین گروه‌هایی بودند که خود را با شرایط پیش‌آمده تطبیق دادند. در این میان برخی رویدادهای قرآنی همچون نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم به‌طور کلی تعطیل شد اما از همان زمان نیز زمزمه‌های برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن‌ شنیده شد و اگرچه امیدها به برگزاری حضوری تاحدودی غیرممکن بود اما برگزاری مسابقات به‌صورت مجازی و آنلاین این نوید را می‌داد که چراغ این رویداد قرآنی در  شرایط کرونایی خاموش نشود.

تقریباً همه کشورهای اسلامی که هر ساله میزبان ده‌ها کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن بودند امسال به دلیل شرایط کرونایی از برگزاری آن منصرف شدند اما با جلسات متعددی که ستاد عالی مسابقات قرآن داشت به این تصمیم رسید که سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن را به‌صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار شودد و جزء اولین کشوری باشد که در این شرایط می‌تواند مسابقاتی در سطح بین‌المللی برگزار کند. سازمان اوقاف و امور خیریه توانسته بود پیش از این، تجربه‌هایی را از برگزاری مسابقات در فضای استودیویی و غیرحضوری به‌دست بیاورد اما این تجارب نتواست به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن گرما دهد و به ویژه در مرحله نهایی که ماه گذشته برگزار شد در سکوت کامل خبری و رسانه‌ای به کار خود پایان داد.

مهدی دغاغله داور بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با تسنیم در این رابطه گفت: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در شرایط کنونی کار بسیار سخت و حساسی است چراکه این اولین تجربه سازمان اوقاف در برگزاری آنلاینِ مسابقات بین‌المللی قرآن است و نتیجه نهایی از پیش مشخص نیست. ضمن اینکه ایجاد زیرساخت‌ها و آماده‌سازی فضا برای برگزاری آن که غالباً در بستر فضای مجازی رقم می‌خورد، نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و مدوّنی دارد که دوستان ستاد عالی مسابقات متناسب با شرایط کنونی و محدودیت‌هایی که در اجرای برنامه دارند، اقدامات قابل ستایش و تقدیری را در پرونده خود ثبت کرد‌ه‌اند.

وی در ادامه گفت: برگزاری مسابقات از حیث معنوی و اینکه در جهت ترویج فرهنگ قرآن‌کریم است، حرکتی قابل تقدیر است و برکات زیادی دارد اما از جهت بررسی تأثیرگذاری مسابقات در این شرایط باید بگویم، عملکرد رسانه‌ای در دوره نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن از جهت پوشش رسانه‌ای و تبلیغات محیطی ضعیف بود. مسابقات امسال به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود و فضاسازی تبلیغاتی و پوشش رسانه‌ای می‌تواند تاحدودی جایگزین حضور مردم در فضای مسابقاتی باشد.

به گزارش تسنیم، مرحله نهایی سی‌و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم ماه گذشته به‌صورت آنلاین و با ارسال آثار متسابقین از سراسر جهان برگزار شد اما نکته‌اش اینجا بود که هیچ رسانه‌ای اعم از مکتوب و غیرمکتوب و حتی شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن هم این رویداد را پوشش ندادند. حالا چند روزی تا آغاز دوره جدید مسابقات باقی مانده است و باید دید وضعیت پوشش رسانه‌ای و تبلیغاتی مسابقات تغییرات چندانی خواهد کرد یا خیر.

آخرین وضعیت اعزام‌های قرآنی به خارج از کشور بررسی شد/ کاروان قرآنی حج 1400 در انتظار تصمیم‌گیری بعثه

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قرآن کریم مسابقات بین المللی قرآن قرآن کریم مسابقات بین المللی قرآن سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن بین المللی قرآن کریم برگزاری مسابقات رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۵۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گود «زینل خان» اسفراین میزبان مسابقات بین‌المللی کوراش شد

دبیر انجمن کوراش گفت: ۲۳ فروردین ماه سال جاری نماینده ۱۵ کشور در گود زینل‌خان با یکدیگر پیکار خواهند کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، کوروش خسرویار دبیر انجمن کوراش فدراسیون ووشو با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی جام پهلوان پوریای ولی این رشته ورزشی در خراسان شمالی اظهار داشت: این رقابت‌های بین‌المللی از 23 فروردین ماه به مدت دو روز در گود «زینل خان» اسفراین برگزار می‌شود.

وی افزود: در این رقابت‌های بین‌المللی کوراش‌کارانی از کشور‌های روسیه، یونان، فرانسه، لیتوانی، هند، قرقیزستان، ازبکستان، افغانستان، عراق، ترکمنستان، پاکستان، تایلند، کنگو، تاجیکستان، قزاقستان و ایران با هم به رقابت می‌پردازند.

دبیر انجمن کوراش فدراسیون ووشو ادامه داد: کوراش‌کاران در دو وزن 90 کیلوگرم و 90- کیلوگرم با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی یادآور شد: رقابت‌های بین‌المللی کوراش یک روز قبل از برگزاری مسابقات کشتی باچوخه اسفراین برگزار خواهد شد. خراسان شمالی ظرفیت ویژه‌ای در رشته کوراش دارد به گونه‌ای که با معرفی قهرمانان زیادی در میادین آسیایی و جهانی همواره عنوان‌دار پایتخت کوراش کشور است.

این مسابقات با حمایت فدراسیون ووشو و همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان شمالی در ایام تعطیلات ایام عید مبارک فطر برگزار خواهد شد.

ایران میزبان مسابقات کوراش قهرمانی آسیا شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور ۱۵ تیم خارجی در رقابت‌های بین‌المللی کوراش
  • تقدیر قالیباف از برگزاری محفل قرآنی امام حسنی‌ها(ع)
  • قالیباف از برگزاری محفل قرآنی امام حسنی‌ها(ع) تقدیر کرد
  • برگزاری اولین مراسم افطاری در قلعه وینزر در انگلیس
  • حضور تیم ملی ووشو در بازی‌های بریکس در کازان
  • برگزاری مسابقات بین‌المللی کوراش در اسفراین
  • گود «زینل خان» اسفراین میزبان مسابقات بین‌المللی کوراش شد
  • برگزاری مسابقات بین المللی کوراش در اسفراین/ حضور ۱۵ کشور در گود زینل خان
  • بخش بین الملل نمایشگاه قرآن
  • حضور تیم های خارجی در مسابقات کوراش اسفراین