Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر اجازه برپایی چادر را ندارد، دولت و مسئولان بدانند که منازل مردم سی سخت آسیب جدی دیده است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر در برنامه تلویزیونی درباره تشریح اقدامات هلال احمر در زلزله سی سخت صبح امروز (یک شنبه سوم اسفند ماه) اظهار کرد: چهارشنبه شب زمانی که زلزله اتفاق افتاد در اولین دقایق به جمعیت هلال احمر اطلاع داده شد، نیرو‌ها به سمت منطقه حرکت کردند و ارزیابی از همان ساعات اولیه آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او در ادامه بیان کرد: خوشبختانه آوار زیاد و جان باخته‌ای نداشتیم، یک و نیم صبح فردای زلزله مسئولان ارشد جمعیت هلال احمر خودشان را به منطقه رساندند و کار تقسیم شد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه منطقه دنا و سی سخت شرایط خاصی را دارند، گفت: اسکان اضطراری و نجات افراد در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شد، ظاهر خانه‌ها سالم، اما داخل آن‌ها تخریب شده است و مردم با این شرایط نمی‌توانند در منزل خودشان زندگی کنند.

او تصریح کرد: مردم درخواست چادر دارند و چادر‌های امدادی برای کمک رسانی به مردم زلزله زده تحویل داده می‌شود، اما به هلال احمر به دلیل سردی هوا اجازه برپایی چادر و اردوگاه را نمی‌دهند.

همتی تشریح کرد: برق و آب و گاز پس از گذشت ساعات اولیه وصل شد، متاسفانه درصد آسیب منازل بیش از ۶۰ و ۷۰ درصد است، قرار است تا وام به مردم سی سخت داده شود تا بتوانند سرپناهی را اجاره کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به درخواست کانکس از سوی مردم گفت: توزیع کانکس به دلیل مشکلاتی که در زلزله کرمانشاه ایجاد شده بود، جزء مصوبات نیست.

او با اشاره به حضور ۴۰ تیم امدادی هلال احمر در منطقه، تصریح کرد: هلال احمر در این مرحله بر عکس بحران‌های گذشته نیاز به ورود سایر ارگان‌ها ندارد و تنها به پشتیبانی نیاز است.

همتی درباره توزیع اقلام امدادی در بین زلزله زدگان، عنوان کرد: امنیت توزیع اقلام باید تامین شود، شب گذشته افرادی که ساکن این شهر نبودند اجازه توزیع اقلام امدادی و بسته‌های غذایی را به خودرو هلال احمر نداده بودند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: چند سال گذشته بحث بیمه اجباری منازل مسکونی مطرح بود، اگر این بیمه دنبال شود بعد از بحرانی، چون زلزله نگرانی زیادی ایجاد نخواهد شد و بحث مقاوم سازی ساختمان‌ها باید به صورت جدی پیگیری شود.

او تشریح کرد:حدود دو هزار و ۶۰۰ تخته چادر، دو هزار بسته غذایی در بین مردم سی سخت توزیع شده است و الان جمعیت هلال احمر نیازی به کمک از سوی مردم ندارد، اما اگر خیران می‌خواهند کمک کنند، شماره حساب هلال احمر استان را اعلام کردیم.

همتی با بیان اینکه از ۱۲۱ روستا شهرستان دنا، ۷ هزار و ۸۰۰ نفرشان در سی سخت هستند، گفت: مردم و مسئولان دولتی بدانند که منازل افراد سی سخت آسیب زیادی دیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اردوگاه هلال احمر زلزله هلال رئیس جمعیت هلال احمر هلال احمر سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۵۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟

به گزارش پارس نیوز ، بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت اقدامات امدادی جمعیت هلال احمر برای سیل‌زدگان در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان گفت:‌ عملیات امدادرسانی به سیل‌زدگان مناطق جنوب شرقی کشور همچان ادامه دارد. این ماموریت از ۲۷ فروردین ماه و همزمان با موج جدید بارش های شدید در جنوب شرق کشور آغاز شده است و نیروهای جمعیت هلال احمر در همان لحظات اولیه در محل حاضر شده و اقدامات خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مجموعا تا صبح امروز به ۶۵ هزار و ۵۲۳ نفر در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان امدادرسانی شده‌است، گفت:‌بیشترین ماموریت مربوط به استان سیستان و بلوچستان بوده است. در این ماموریت در گام نخست سه اردوگاه اضطراری در مناطق سیل‌زده ایجاد و در مجموع نیز برای ۴۵۰۹ نفر شرایط اسکان اضطراری فراهم شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به این که ناوگان هوایی هلال احمر در امدادرسانی به سیل‌زدگان مشارکت داشتند، گفت: با  بهره‌گیری از توان بالگردها، ۱۲۰۰ نفر از متاثرین حوادث جوی به مناطق امن منتقل شده و ۹ نفر از مصدومین سیل نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. در مجموع ۱۴۰۰ نیروی هلال احمر در ماموریت امدادرسانی به سیل‌زدگان جنوب شرق کشور مشارکت داشتند که علاوه بر امدادرسانی، از ۳۵۰ واحد مسکونی آب را تخلیه کردند.

وی تصریح کرد: از تاریخ ۲۷ فرویدن ماه لغایت سوم اردیبهشت ماه ۴۶ سورتی پرواز برای کمک رسانی به متاثرین از حوادث جوی در جنوب شرقی کشور انجام و ۳۴ تن اقلام امدادی و زیستی برای آن‌ها ارسال شد.

محمودی ادامه داد:‌ بر همین اساس ۸۹۷ دستگاه چادر، ۸۳۹۹ تخته پتو، ۴۴۲۹ تخته موکت، ۱۰ هزار کیلوگرم نایلون پوششی، ۴۲۶ ست شستشو، ۳۹۵ ست بهداشتی، ۱۱ هزار و ۲۷۶ بسته غذایی، ۱۱ هزار و ۳۸۶ بطری آب معدنی و ۱۱ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم برنج در میان سیل‌زدگان توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وضعیت مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان گفت: سیل اخیر بیشترین آسیب را به سیستان و بلوچستان و مناطق جنوبی آن وارد کرده و به همین علت امدادگران جمعیت هلال احمر تا حل مشکلات مناطق سیل زده در کنار مردم حاضر خواهد بود و کمک رسانی را ادامه می دهد.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • روزهای هفته هلال احمر نامگذاری شد
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت
  • اعزام اولین گروه پزشکی ایران به حج عمره