Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-19@16:00:37 GMT

با انواع سازه پیش ساخته آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۶۲۰۸

با انواع سازه پیش ساخته آشنا شوید

ساندویچ پانل یکی از سازه‌های پیش ساخته است که در دنیای مدرن برای خود مزیت رقابتی ایجاد کرده است، اگر بخواهیم دو ویژگی مهم این سازه را بگوییم، سرعت در ساخت و ساز و کاهش هزینه‌ی ساخت و ساز میباشد. دو ویژگی کلیدی که برای هر پروژه‌ای در اولویت است.

ساندویچ پانل : ساندویچ پانل یکی از سازه های پیش ساخته است که در دنیای مدرن برای خود مزیت رقابتی ایجاد کرده است،اگر بخواهیم دو ویژگی مهم این سازه را بگوییم ، سرعت در ساخت و ساز و کاهش هزینه ی ساخت و ساز میباشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو ویژگی کلیدی که برای هر پروژه ای در اولویت است.

ساندویچ پانل  یک خانه پیش ساخته است . سازه ای ساختمانی که برای موارد گوناگونی مانند سقف ، نما، اتاقک و ... استفاده میشود .دارای دو لایه ی بیرونی و درونی است که توسط یک هسته ی سبک که به هر دو لایه متصل است برای روکش های ساختمانی کاربرد دارد.

جنس لایه های بیرونی از فولاد است که با توجه به رنگ های متفاوت و متنوع ورقه های فولادی، جلوه ای زیبا به خود میگیرد. ساندویچ پانل از دو جهت از کانکس بهتر است؛ اول: اجزای سازنده ساندویچ پانل قابل جدا شدن است و به راحتی میتوان آنرا تکه تکه کرد و به همین علت به راحتی قابل حمل و نقل است ‌.

کانکس: کانکس ها در قالب های غیر قابل تغییری ساخته میشوند ،خریدار توان انتخاب ِ محدودی دارد و مجبور است از کانکس های محدودی که در بازار موجود است ، استفاده کند .

سازه ی پانل به صورتی است که بر حسب نیاز خریدار در طول و عرض های متفاوتی ساخته میشود

آنچه که نیاز مشتری است دقیقا در ساندویچ پانل اعمال میشود

جنس، اندازه، رنگ همه به انتخاب مشتری است .

همچنین ساندویچ پانل دارای وزن کم، مقاومت بالا ، ساختار مطلوب و عایق بندی مناسب است

به طور کلی در کنار ساختار مطلوب ِ ساندویچ پانل آماده به مزیت بسیار مهم‌آن که طراحی توسط مشتری است، میتوان اشاره کرد.

روش های تولید

به طور کلی دو روش برای تولید ساندویچ پانل به کار گرفته می شود:

روش کانتینیوز 

در روش کانتینیوز (continues) یا همان مکانیزه دستگاه ها و رباط های مکانیکی مواد اولیه را به ساندویچ پانل نهایی تبدیل می کنند، به عبارتی دیگر مواد اولیه که همان رول ورق گالوانیزه، مواد اولیه ی فوم پلی یورتان یا شیت فوم پلی استایرن و چسب از یک طرف دستگاه وارد می شوند و از طرف دیگر ساندویچ پنل تکمیل شده به قطعات دلخواه برش خورده وآماده‌ی بسته بندی می‌شوند.

در این روش دستگاه ها به دو گروه تقسیم می‌شوند:

دستگاه کانتینیوز پلی یورتان

این مدل دستگاه ها از اولین نمونه های وارداتی به کشور می باشد که تولید ساندویچ پانل را در ایران کلید زد و می‌توان گفت اولین ساندویچ پانل تولید شده در ایران از نوع ساندویچ پانل پلی یورتان بود. در این نوع دستگاه ها در ابتدای خط تولید دو یا چهار و یا در مدل های پیشرفته بیشتر از چهار عدد رول گیر قرار دارد که به نسبت به سرعت کار می افزاید و یک ردیف رول گیر برای روی پانل و یک ردیف برای زیر پانل می‌باشد. بعد از اینکه دستگاه رول باز کن رول ورق گالوانیزه را باز کرد، ورق وارد دستگاه رول فرمینگ می شود و بعد از عبور از دروازه های متعدد به فرم مورد نظر تبدیل می‌گردد. ورق روی پانل، وارد یک سری غلتک های مخصوص و ورق زیرین وارد یک سری دیگر از غلتک ها می‌شوند که معمولا این دو طرح با هم متفاوت هستند، سپس ورق های فرم داده شده از بالا و پایین به هم نزدیک می‌شوند و در فاصله‌ی مورد نظر سفارش قرار می‌گیرند و بعد بین آنها ترکیب پلی ال و ایزوسیانات که توسط دستگاه مخصوص با دوز خاص با هم ترکیب شده اند تزریق می شود، سپس این ماده که همان فوم عایق پلی یورتان می‌باشد، شروع به منبسط شدن می کند و گرمای قابل توجهی آزاد می نماید، در این مرحله باید پانل به سرعت زیر پرس و گرما قرار بگیرد تا بیش از حد مجاز پف نکند، سپس پانل وارد دیگ پخت تحت گرمای بالا قرار می‌گیرد تا در همان حالت تثبیت شود. در نهایت ساندویچ پنل به ابعاد دلخواه توسط تیغه برش متحرک برش خورده و در ردیف هایی کنار هم چیده می‌شود تا خنک و آماده‌ی بسته بندی شود.

دستگاه کانتینیوز پلی استایرن

این سری دستگاه ها بعد از تولد ساندویچ پانل پلی استایرن به وجود آمدند و به نوعی نسبت به روش های دیگر نو پاست؛ اما این روش هم امروزه بسیار متداول و پر طرفدار شده است. در این روش یک دستگاه کانتینیوز همانند دستگاه کانتینیوز پلی یورتان وجود دارد که دو ردیف رول گیر یا رول باز کن دارد که یک ردیف مربوط به ورق روی پانل و یک ردیف مربوط به ورق زیر پانل می‌باشد؛ همچنین دو ردیف غلطک و دستگاه رولفرمینگ دارد که ورق رویه یا زیره‌ی پانل را فرم دهی می‌کند؛ سپس یک اپراتور شیت های 2 یا 3 متری فوم پلی استایرن را میان دو لایه از ورق های شکل دهی شده و چسب خورده قرار می‌دهد و دستگاه پانل را به هم می چسباند و تحت پرس قرار می‌دهد و در انتها پانل را به قطعات مورد سفارش برش می‌دهد.

روش دیسکانتینیوز

در روش دیسکانتینیوز (discontinues) یا غیر پیوسته خط تولید از یک دیگر جدا می باشد و هر عملیات در یک ایستگاه انجام شده و بعد به ایستگاه بعدی منتقل می‌شود.

در این روش هم خط های تولید به دو گروه تقسیم می‌شوند:

خط تولید دیسکانتینیوز پلی یورتان

در این روش هر بخش از کار تولید پانل پلی یورتان در یک ایستگاه انجام می‌شود، به صورتی که باید برش ورق توسط دستگاه رولفرمینگ صورت پذیرد و ورق زیر و روی پانل را در قالب های مخصوص تحت پرس قرار می‌دهند و بین این دو را با دستگاه های تزریق پر از فوم پلی یورتان می‌کنند و در انتها با گرم کردن و خنک کردن فوم میان ان خشک می‌شود و پانل را از قالب خارج کرده و پانل بعدی را کار می‌کنند.

خط تولید دیسکانتینیوز پلی استایرن

در این روش هم هر کدام از فعالیت ها در ایستگاه های مختلف صورت می‌پذیرد و در قسمت مونتاژ به هم می‌رسند یعنی ورق گالوانیزه در دستگاه رولفرمینگ طرح مورد نظر را می‌گیرد و به ابعاد سفارشی برش می‌خورد و فوم پلی استایرن هم به ضخامت های مختلف برش خورده و آماده تولید می‌گردد و در انتها توسط چسب مخصوص به ورقه های پانل می‌چسبد و تحت پرس قرار می‌گیرد .

نصاب و مجری نصب ساندویچ پانل

نصاب و مجری نصب ساندویچ پانل همان طور که از نامش مشخص است مسئولیت نصب و اجرای ساندویچ پانل را بر عهده دارد. از جمله فعالیت های نصاب ومجری نصب ساندویچ پانل می توان به پوشش سوله با ساندویچ پانل و ورق سقفی و دیواری اشاره کرد. البته این موارد تنها بخش کوچکی از مجموعه فعالیت ها در زمینه نصب ساندویچ پانل می باشد. ساندویچ پانل انواع مختلفی دارد که هریک در هر یک از آن ها طریقه نصب ساندویچ پانل متفاوت می باشد.

برچسب ها: سازه ، ساختمان ، بازارنیوز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Mth

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سازه ساختمان بازارنیوز نصب ساندویچ پانل پلی استایرن پلی یورتان دستگاه رول ساخت و ساز دستگاه ها پیش ساخته دو ویژگی خط تولید یک ردیف فوم پلی ی ساخت ی پانل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۶۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان داروها و فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران گفت: بیش از ۱۲۰۰ گیاه دارویی داریم که از این تعداد صرفا از ۳۰۰ گیاه، دارو ساخته شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امیرحسین جمشیدی امروز در سیزدهمین همایش طلای سبز و دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی اظهار کرد: صنعت داروهای گیاهی از سال 1360 در کشور آغاز به کار کرده است. 

وی افزود: صنعت تولید داروهای گیاهی تنها صنعتی است که تولید دانش مستقیماً به تولید محصول در آن می‌انجامد با این وجود، بیش از 1200 گیاه دارویی داریم که از این تعداد صرفا از 300 گیاه، دارو ساخته شده است و 4400 فرآورده طبیعی و بیش از 2000 فرآورده سنتی داریم. 

گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان داروهای طبیعی و فرآورده‌های طب سنتی ایران گفت: امیدوارم در سال 1403 ثبات بیشتری در بازار ارزش‌آفرین داروهای گیاهی و طب سنتی که اسناد بالادستی هم بر استفاده از ظرفیت‌های آن تاکید دارند، داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تأمین کننده ها و توزیع کننده های ورق گالوانیزه در ایران
  • ساختمان و سازه کارخانه کاغذ سنگ الیگودرز تکمیل شده است
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • دستگاه تحلیل سیگنال‌های الکتریکی در لایه‌های پوست ساخته شد/ امکان بهبود و پایش زخم
  • دستمزد اجرا و نصب انواع ساندویچ پانل های سقفی و دیواری چه قدر است؟
  • «موسی» و «پایتخت» امسال ساخته می‌شوند؟
  • کانکس ساندویچ پانل چیست؟
  • تولید ابرخازن با ساندویچ کردن یک ژل بین دو لایه گرافن
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • «موسی» و «پایتخت» امسال ساخته می‌شوند؟