Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

اسحاق جهانگیری روز شنبه در نشست با نخبگان، جوانان و فعالان اجتماعی و فرهنگی کردستان اظهار داشت: ارتباط دولت با مردم و نخبگان آنگونه که انتظار می‌رفت، برقرار نشد و این ضعف باید در آینده رفع شود.

وی اضافه کرد: نخبگان کشور ممکن است از مدیران راضی نباشند اما مردم و کشور را دوست دارند، بنابراین قشر نخبه باید در کشور افق گشایی کرده و افق روشنی را ترسیم کنیم تا مردم به آینده امیدوار باشند

معاون اول رییس جمهوری از نخبگان کردستان خواست روی موانع توسعه کردستات بحث و تحقیق کنند و افزود: نخبگان جامعه در مقابل جامعه احساس مسولیت کنند، چراکه در این صورت است که می‌توان توسعه کشور را پیش برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانگیری با بیان اینکه در کردستان کارهای بزرگی انجام شده است، یادآور شد: نخبگان باید در سطح ملی و استانی روی مسائل مختلف وقت بگذارند و احساس مردم را از عقب ماندگی به واقعیت که همان پیشرفت در حوزه‌های محتلف است نزدیک کنند.

وی با بیان اینکه احساس مردم راجع به عقب ماندگی و تبعیض و نابرابری بسیار نگران کننده است، اظهار داشت: همه باید به قانون اساسی به عنوان میثاق ملی وفادار باشیم، چراکه تبعیض‌هایی که گاهی در سطوح مدیریتی اعمال می‌شود، دیده نشده است.

کردستان برجسته‌ترین بنیاد فرهنگ و تمدن ایرانی است

معاون اول رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش، کردستان را برجسته‌ترین بنیاد فرهنگ و تمدن ایرانی عنوان کرد و گفت: به لحاظ تاریخی کردها ایرانی‌ترین قوم هستند و هیچ قومی به اندازه کردها اصالت ایرانی بودن خود را حفظ نکرده است.

جهانگیری با اشاره به اینکه ایران متعلق به همه است و هیچ کس بر دیگری برتری ندارد، اضافه کرد: جوهره این ملت و فرهنگ و تمدن این ملت، در بسیاری از دوران، کشور را سرپا نگه داشته است، همچنانکه اکنون نیز در منطقه‌ای هستیم با وجود بی ثباتی، دارای امنیتی پایدار بوده و نقش کلیدی داریم.

وی کردستان را دارای ظرفیت‌های فراوان در بخش‌های مختلف از لحاظ شرایط اقلیمی و آب و هوایی دارد، یادآور شد: باید از ظرفیت‌های موجود در کردستان به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کرد جلو ببرد و در این راه باید از امکانات، نیروی انسانی خلاق و توانمند این استان بهره برد.

نخواهیم گذاشت کمر مردم زیر بار مشکلات خم شود

معاون اول رییس جمهوری در ادامه به پایین بودن درآمد نفتی طی سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: زمانی اصلی ترین منبع درآمدی کشور از محل فروش نفت بود و سالانه ۱۲۰ میلیارد دلار درآمد داشتیم اما اکنون سه سال است که هنوز به مردم گفته نشده که چه فشاری بر منبع درآمد کشور وارد شده است.

جهانگیری با بیان اینکه سال ۱۳۹۹ از لحاظ درآمد نفتی وضعیت بدی داشتیم، ادامه داد: با این وجود پای اداره کشور ایستاده‌ایم و با تکیه بر تجاربی که داریم نخواهیم گذاشت کمر مردم ایران زیر فشار اقتصادی خم شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از دل این بحران ها فرصت‌هایی برای پیشرفت و توسعه کشور ایجاد کنیم، گفت: با وجود تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها به دلیل شیوع کرونا، جریان علم و دانش در کشور تعطیل نشده است.

معاون اول رییس جمهوری استان‌های مرزی را بزرگترین سرمایه کشور دانست و اضافه کرد: باید از ظرفیت مرزی بودن برای توسعه صادرات و فروش تولیدات داخلی به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

جهانگیری در ادامه از آب و کم آبی به عنوان مسئله‌ای جدی در کشور نام برد و اظهار داشت: نباید اجازه دهیم این موضوع به بخثی اختلافی بین استان‌های کشور تبدیل شود و چهره‌های دانشگاهی در این زمینه می‌توانند راهگشا باشند.

در این نشست ۱۰ تن از نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف و فعالان اجتماعی و فرهنگی کردستان مسائل و مشکلاتی را ارائه کردند.

معاون اول رییس جمهوری در این سفر یک روزه به کردستان، با حضور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، چند طرح را در بخش‌های مختلف به صورت همزمان افتتاح و عملیات اجرایی چند طرح نیز با حضور وی شروع شد.

از مهم‌ترین برنامه‌های سفر دکتر جهانگیری به استان کردستان، می‌توان به بهره‌برداری از منطقه ویژه اقتصادی بانه، شروع عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۰۰ روستا و ۱۵۰ واحد صنعتی و تولیدی، طرح‌های مسکن مهر و ۲۰ زمین ورزشی، ۴.۲ هکتار گلخانه و ۹۲۳ هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی و طرح‌های قابل افتتاح حوزه کشاورزی استان اشاره کرد.

همچنین با حضور جهانگیری در روستای "هانیس" سنندج، ۱۴۶ کیلومتر راه روستایی در کردستان به بهره‌برداری رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۶۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقت آن است که ماکرون، نفاق را کنار بگذارد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، طرح رئیس‌جمهوری فرانسه برای همکاری با مسکو در زمینه مبارزه با تروریسم را مزورانه اعلام کرد.

به گزارش مشرق، «ماریا زاخاروا» در واکنش به طرح ابتکاری «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه برای همکاری با مسکو در زمینه مبارزه با تروریسم، گفت: وزارت خارجه روسیه هنوز هیچ طرح مشخصی برای مقابله با تروریسم، از فرانسه دریافت نکرده است.

وی در این نشست خبری، با اشاره به حمایت تسلیحاتی فرانسه از اوکراین در جنگ علیه روسیه، افزود: وقت آن است که ماکرون، نفاق را کنار بگذارد.

این مقام روس در واکنش به اعلام همکاری پلیس بین الملل(اینترپل) برای تحقیق در مورد اقدام تروریستی اخیر در روسیه، گفت: رئیس پلیس بین الملل در حالی خواهان همکاری با روسیه شده که این سازمان در سال ۲۰۲۲، همکاری اطلاعاتی با مسکو را محدود کرد.

زاخاروا گفت: اینترپل وارد بازی سیاسی غرب (علیه مسکو) شده و هدف این است که روسیه از دسترسی به منابع اطلاعاتی پلیس بین الملل محروم شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تمام دستاوردهای کشور با محوریت مردم بوده است
  • جامعه نخبگان کار و تولید به کمک مردمی سازی اقتصاد بیایند
  • آبشار گویله مریوان، زیباترین آبشار کردستان + فیلم
  • پالنگان بهشت پلکانی کردستان
  • وقت آن است که ماکرون، نفاق را کنار بگذارد
  • وعده رفع تورم و بیکاری در کردستان
  • مجید انصاری: کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد که ما در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم
  • سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان باید اهداف دولت سیزدهم را محقق کند  
  • لزوم تامین به موقع مایحتاج عموم مردم کردستان در ایام رمضان
  • اعتمادسازی میان مردم و دولت باید بیش از پیش شود