Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-29@21:38:57 GMT

۷۰ درصد ظرفیت تولید فرش در اصفهان استفاده نشده است

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۶۵۱۳

۷۰ درصد ظرفیت تولید فرش در اصفهان استفاده نشده است

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی گفت: حداکثر ظرفیت ۳۰ درصد استان در تولید وارد شده و باید ۷۰ درصد مابقی ظرفیت تولید فرش در استان اصفهان استفاده شود.

حسن زمانی در خصوص اقدامات اخذ شده در خصوص صنعت فرش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تصمیماتی در مورد صنعت فرش گرفته شده است که باید اصلاح شود که قطعاً اثر خود را در این صنعت می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص موانع وارداتی مواد اولیه صنعت فرش گفت: موضوع بعدی در مورد واردات بحث ابریشم است؛ تعرفه‌هایی که گذاشته شده مانعی برای ورود است و این تأثیر خودش را در بافت فرش نفیس ما گذاشته است؛ امیدواریم با توجه به توضیحاتی که مسئولین استانی ارائه کردند موانعی که سر راه صنعت فرش قرار گرفته است را رفع کنیم.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی گفت: وقتی نماینده مجلس بودم یکی از طراحان بحث بیمه شدگان را داشتم. اکنون شدیداً به دنبال این هستیم که تمامی بافنده‌ها را بیمه کنیم.

زمانی با اشاره به ظرفیت‌های تولید فرش در استان اصفهان گفت: استان اصفهان نشان داد که در زمینه تولید فرش حرف اول و دوم را در کشور می‌زند و باید از تمامی پتانسیل بالای صنعت فرش در استان اصفهان استفاده شود، بنا بر گزارش گردآوری شده از ظرفیت تولیدی صنعت فرش استان اصفهان، حداکثر ظرفیت ۳۰ درصد استان در تولید وارد شده و باید کاری بشود که ۷۰ درصد مابقی را وارد تولید کنند.

کد خبر 476594

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فرش دستباف فرش بافندگان فرش فرش دستباف اصفهان صنعت فرش شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استان اصفهان تولید فرش صنعت فرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۶۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید در صنعت فولاد کشور

به گزارش تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای نادر سلیمانی رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان صنعت فولاد افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، جز آخرین کشور‌های تولیدکننده فولاد بودیم و در رتبه ۱۲۰ جهانی قرار داشتیم، اما امروز با افزایش توان تولیدی، توانسته ایم از کشور‌هایی مانند فرانسه و ایتالیا پیشی بگیریم. سلیمانی در این باره می‌گوید: این یکی از دستاورد‌هایی است که در صنعت فولاد کشور به همت تولیدکنندگان رقم خورده است، همچنین ۴۵ میلیون تن ظرفیت بالقوه تولید فولاد کشور است که امسال ۳۳ میلیون تن آن تولید شده است. به گفته فعالان صنعت فولاد کشور، تولید داخلی در این صنعت دو برابر نیاز داخل است. سعیدیان تولیدکننده فولاد می‌گوید: محصولات فولادی ایران از نظر کیفیت، قابل رقابت با فولاد‌های دنیاست. بر اساس اعلام انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور، در یازده ماهه سال گذشته، ۲۹ میلیون تن فولاد خام در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل‌تر (۱۴۰۱) افزایش ۵ و هشت دهم درصدی را نشان می‌دهد. به گفته یکی از تولیدکنندگان فولاد، ایران زمانی بزرگترین واردکننده فولاد در خاورمیانه محسوب می‌شد، اما هم اکنون جز بزرگترین صادرکننده فولاد دنیا است. با وجود محدودیت‌های انرژی در صنایع، تولیدکنندگان فولاد کشور، برای دستیابی به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد تا سال ۱۴۰۴، عقب نمانده اند. تولیدکننده دیگری می‌گوید: در حوزه انرژی، برق و گاز با محدودیت‌هایی مواجه هستیم، اما با افزایش بهره وری و با مدیریت تولید، توانستیم تولید را افزایش دهیم و مهمتر از آن، سرمایه گذاری‌های جدی در خود تامینی و توسعه داشته باشیم. طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور، مجموع صادرات فولاد ایران در یازده ماهه ۱۴۰۲، بیش از ۱۱ میلیون تن بوده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبات حوزه صنعت و کشاورزی در بخش‌های خبری
  • «کوه نور صفه» بهره‌برداری می‌شود/ ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در پهنه‌های تفریحی اصفهان
  • بهره‌برداری از «کوه نور صفه» در اصفهان/ ۱۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری داشتیم
  • قم برای رونق اقتصادی در صنعت گردشگری و زیارت می تواند موفق باشد
  • سه برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • افزایش ظرفیت تولید برق به میزان ۸۵۳۸ مگاوات از ابتدای دولت سیزدهم
  • ۳ برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور
  • رشد ۱۵ درصدی صادرات کردستان در سال گذشته
  • اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت