Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزاد شعبانی روز یکشنبه درگفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهارداشت: براساس نتایج اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش ، پژوهش سرای دانش آموزی معلم آموزش و پرورش ناحیه یک کرج موفق به کسب رتبه نخست ارزیابی عملکرد برنامه های پژوهش سراهای دانشآموزی کشور در سال ۹۹-۹۸ شد.

وی خاطرنشان کرد: این ارزیابی دارای شاخص ها و جداول ۲۳ گانه است که تمامی فعالیت ها و برنامه های پژوهش سراها را دربرمی گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعبانی برگزاری جشنواره ها، مسابقات علمی - پژوهشی درکلیه دوره های تحصیلی، ترویج علوم و فناوری های نوین چون زیست فناوری، نانو تکنولوژی، نجوم ، تشکیل انجمن های علمی وپژوهشی درحوزه های مختلف علوم پایه ،علوم انسانی، فنی و مهندسی را ازمهمترین شاخص های انتخاب این مراکز به عنوان پژوهش سرای های برتر ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه پژوهش سرای معلم آموزش و پرورش ناحیه یک کرج، قطب معین زیست فناوری، نجوم و علوم ازمایشگاهی و همچنین دبیرخانه جشنواره نوجوان خوارزمی البرز می باشد،خاطرنشان کرد: این پژوهش سرا با بهره مندی از فضای محازی اختصاصی و بسیارمطلوب درشرایط کرونایی فعلی نه تنها به دانش آموزان استان بلکه به دانش آموزان سراسر کشورخدمت رسانی می کند.
شعبانی تصریح کرد: این پژوهش سرا درسال ۹۵ نیز موفق به کسب رتبه اول کشوری و پس از ان درسالهای ۹۷ و ۹۸ نیز رتبه اول دربین ۱۰ پژوهش سرای استان البرز را به خود اختصاص داد.

وی در ادامه به کسب رتبه های برتر دانش آموزان عضو این پژوهش سرا در جشنواره های ملی و بین المللی پرداخت و اضافه کرد: تنها تیم منتخب دانش آموزی البرز دربیست و دومین جشنواره جوان خوارزمی نیز حاصل کار پژوهشی دانش آموزان این مرکزاست.

وی داشتن بالاترین آمارثبت اختراعات جدید، برگزاری جشنواره های استانی،برپایی نمایشگاه تخصصی پژوهش و دوره های آموزشی و تخصصی در حوزه علوم مختلف، فعال سازی انجمن های مختلف علمی- پژوهشی را از جمله عوامل موثر در کسب این موفقیت برشمرد.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج اظهار داشت: بهره مندی از نیروی انسانی مجرب و توانمند علمی - دانشگاهی، ثبت اختراع ، فعال بودن کلاس های آموزشی- پژوهشی دربهترین فضای اختصاصی به صورت مجازی، تجهیزات کامل زمایشگاهی وکارگاهی درحوزه زیست فناوری، لیزر و اپتیک،فیزیک، شیمی، زیست، الکترونیک،آزمایشگاه های مختلف ازجمله ریاضیات،حاکم بودن نظم و انضباط درفضای آموزشی- اداری پژوهش سرا را از دیگر عوامل تاثیرگذار در کسب رتبه اول پژوهش سرای معلم ناحیه یک کرج دراین ارزیابی کشوری دانست.

وی گفت: این پژوهش سرا درطول سال تحصیلی به صورت هفتگی برای دانش آموزان کارگاههای پژوهشی - تحقیقاتی درحوزه زیست فناوری،نجوم، کد نویسی نرم افزار و سخت افزا،سلول های بنیادی،ریاضیات و علوم خلاق برگزار می شود.

شعبانی با اشاره به اینکه هفته گذشته نیزآزمایشگاه دانش آموزی زیست فناوری استان البرز دراین پژوهش سرا توسط ستاد توسعه زیست فناوری ریاست جمهوری راه اندازی و تجهیز شد، تاکید کرد: این مرکزبه عنوان یکی ازمراکز پژوهشی به ویژه درحوزه زیست فناوری و نجوم توانستگام های موثری دراستعداد یابی و هدایت دانش آموزان مستعد بردارد.

وی عنوان کرد: پژوهش سرای دانش آموزی معلم ناحیه یک کرج، قطب معین زیست فناوری و نجوم علوم آزمایشگاهی و همچنین دبیرخانه جشنواره نوجوان خوارزمی استان البرزاست.

وی تاکید کرد: این پژوهش سرا در سال ۹۶ نیز حائز رتبه برترکشوری شد و بعد از آن تا کنون همه ساله با کسب بالاترین امتیاز درارزیابی پژوهش سراهای استان، حائزرتبه اول پژوهش سراهای استان شده است.
 البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد که حدود ۲۰۰ هزار نفرآن از خدمات پژوهش سراهای دانش آموزی استان استفاده می کنند.

برچسب‌ها مدارس پژوهشگر وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس پژوهشگر وزارت آموزش و پرورش مدارس پژوهشگر وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان اخبار کنکور پژوهش سرا آموزش و پرورش پژوهش سراهای ناحیه یک کرج دانش آموزان زیست فناوری دانش آموزی پژوهش سرای کسب رتبه رتبه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۶۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوگاه‌های دانش آموزی نیازمند اعتبار و بودجه

محمدصالح جوکار نماینده  مردم یزد، اشکذر و زارچ  در مجلس شورای اسلامی در نشست با حضور دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی کشوری، رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان یزد و عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به فعالیت‌های اثربخش در اتحادیه‌های اسلامی دانش آموزان در سطح کشور، گفت: اینکه اتحادیه به جای کمیت، بر کیفیت تمرکز دارد، باعث تفاوت این مجموعه نسبت به مجموعه‌های دیگر شده، که بسیار ارزشمند و اثرگذار است.

وی با بیان اینکه اتحادیه‌های اسلامی دانش آموزان، سرآمد تشکل‌های دیگر است، افزود: شاهد اقدامات اثربخش و موثر توسط این مجموعه در طول سال هستیم و آماده هر گونه همکاری برای پیشبرد اهداف اتحادیه‌های اسلامی دانش آموزان هستیم.

نماینده یزد، اشکذر و زارچ اظهار داشت: مدرسه برای فعالیت‌های آموزشی دانش آموزی خوب است، اما انجام فعالیت‌های تربیتی و پرورشی صرفا در محیط کلاسی، اثربخشی لازم ندارد و بهترین مکان برای فعالیت پرورشی و یادگیری مهارت‌ها، محیط اردوگاهی است.

جوکار با تأکید بر اینکه استان یزد نیازمند اردوگاه دانش آموزی مناسب است، تصریح کرد: با وجود این مکان، می‌توان برنامه ریزی برای اقدامات و فعالیت‌های پایدار در طول سال داشت؛ هر چند آموزش و پرورش اردوگاه‌های بسیاری در استان دارد، ولی به دلیل کمبود اعتبار وبودجه، عملیات عمرانی و نگهداری بسیار پایین است.

وی ادامه داد: دانش آموز با حضور در یک فضای اردوگاهی و خارج از مدرسه، احساس بهتری برای همراهی با مربی خواهد داشت و آن زمان بهترین موقع برای انتقال مفاهیم انقلابی و ترویج گفتمان دینی به آنهاست.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • درخشش معلم و دانش آموزان گناوه ای در جشنواره سفیران سلامت
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد
  • بلژیک مقهور هنرنمایی دانش‌آموزان والیبالیست ایران
  • اردوگاه‌های دانش آموزی نیازمند اعتبار و بودجه
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • اردوگاه دانش‌آموزی در یزد ایجاد شود