Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس یک اندیشکده محافظه کار انگلیسی خواهان تحقیقات درباره اعمال نفوذ نامزد بوریس جانسون بر دولت این کشور شد.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بن هریس-کویینی، رئیس این اندیشکده محافظه کار انگلیسی تحت عنوان "گروه بوو" خواستار تحقیقات مستقل در خصوص نفوذ کری سیموندز نامزد بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در پشت صحنه دولت انگلیس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته دیلی میل، گروه بوو خواهان "بررسی قضایی و تحقیقات دولت" نسبت به آنچه شد که نقش" غیرمنتخب و غیر قابل حساب" سیموندز خواند.

هریس-کویینی تاکید کرد که انجام یک تحقیقات فوری نیاز است زیرا نامزد نخست وزیر انگلیس "در حزب محافظه کار یا دولت انگلیس هیچ نقش رسمی ندارد اما گزارش‌های مداوم در مطبوعات حاکی از آن هستند که سیموندز بدون هیچ‌گونه اختیار یا پاسخگویی، در اداره کشور نقشی محوری دارد".

وی افزود: او منتخب نیست، منصوب نشده است، هیچ اختیار قانونی یا طبق قانون اساسی برای تصمیم گیری در ارتباط با اینکه چه کسی مناصب دولتی را تصدی کند، ندارد.

او عنوان کرد: مردم با پارتی بازی بسیار مخالفند و هیچ کس نباید بدون پاسخگویی به مردم کشورمان را اداره کند.

گروه بوو همچنین به ادعاها مبنی بر این که سیموندز در دادن سمت رسمی به نیمکو علی، دوستش و فعال مقابله با ختنه زنان، در وزارت کشور و اخراج کردن چند دستیار دولت شامل دومینیک کامینگز، لی کین و اولیور لوییس در ماه‌های اخیر نفش داشته، اشاره کرد.

لوییس در روزهای اخیر نقشش به عنوان رئیس واحد "اتحادیه" در دولت انگلیس (مشاور بوریس جانسون در امور اتحادیه)  کمتر از دو هفته از حضورش در این سمت ترک کرده و بر اساس گزارش‌ها گفته که افراد دیگر در دولت انگلیس سبب شدند که سمت او "غیر قابل دفاع" شود.

گمانه زنی‌های زیادی در رسانه‌ها شد مبنی بر اینکه استعفای لوییس جدیدترین مثال از اختیار در حال گسترش سیموندز است و کارمندان حامی خروج از اتحادیه اروپا در حلقه نزدیک به بوریس جانسون در حال پاکسازی شدن بوده و دوستان سیموندز جانشین آنها می‌شوند.

دیلی میل با استناد به یک وزیر سابق گزارش کرد، گروه بوو به دنبال پاسخ به سوال‌های مطرح شده از سوی بسیاری از قانونگذاران حزب محافظه کار در خصوص این است که در دولت انگلیس دقیقا چه اتفاقی دارد، می‌افتد.

این وزیر گفته است: "سوءظن من این است که اولیور لوییس قربانی ترجیح سیموندز به هنری نیومن است. اما او یک مرد درخشان فوق‌العاده است که جایگاه بالایی در حزب دارد. او به خوبی با دیوید فراست، مذاکره کننده بریگزیت کار کرده بنا بر این مشاهده جدا شدن آنها خوب نیست.

هریس-کویینی به نوبه خود عنوان کرد، برخی قانونگذاران حزب محافظه کار  از این که "کری سیموندز بازخورد خوبی در حوزه‌های انتخابیه آنها ندارد، نگران هستند".

اما هم‌پیمانان بوریس جانسون به گروه بوو حمله و عنوان کردند که این عادی است که نخست وزیر با شریک زندگی‌اش به ویژه با توجه به اینکه سیموندز مدیر ارتباطات حزب محافظه کار بوده، مشورت کند.

جان ردوود، قانونگذار ارشد حزب محافظه کار انگلیس و یکی از پشتیبان‌های گروه بوو درخواست برای انجام تحقیقات را یک "ایده بسیار بد" خوانده و به میل آن ساندی گفت: نخست وزیر مسؤول این‌که چه کسی به او مشاوره می‌دهد، است و او تقریبا می‌تواند از هر کسی که دوست داشته باشد، مشورت بخواهد.

چند ماه است که دولت انگلیس درگیر نزاع‌های قدرت داخلی بوده و این روند در زمان استعفای دومینیک کامینگز برجسته‌ترین مشاور بوریس جانسون در نوامبر ۲۰۲۰ که بعد از کناره گیری لی کین، مدیر ارتباطات دولت رخ داد، به اوج خود رسید.

گزارش شده که موج استعفاها از سوی اعضای فراکسیون "رای به جدایی" به سبب جلوگیری از ارتقای کین به سمت رئیس دفتری از سوی سیموندز راه افتاد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: حزب محافظه کار بوریس جانسون دولت انگلیس نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۶۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل‌آویو دلیلی برای مشارکت کارکنان ما درحمله ۷اکتبرارایه نکرده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی آنروا اعلام کرد که هدف از هجمه علیه آنروا موضوع عدم بی‌طرفی این آژانس نیست بلکه هدف از آن حذف مساله آوارگی و پناهندگی فلسطینیان است.

لازارینی گفت: ۱۸۰ ساختمان از ساختمان‌های آنروا در نوار غزه ویران شده که در این بین ۱۶۰ ساختمان به صورت کامل ویران شده‌اند.

وی افزود: من از توصیه‌های موجود در گزارش کمیته تحقیقات مستقل استقبال کردم. ما به پیاده‌نمودن توصیه‌های گزارش گروه تحقیقات مستقل درباره آژانس پایبند هستیم.

لازارینی ادامه داد: اجرای برخی از این توصیه‌ها را که در گزارش گروه مستقل آمده فوراً شروع می‌کنیم و به اجرای همه آن‌ها متعهد هستیم.

کمسیر کل آژانس آنروا افزود: بدون حمایت کشورهای عضو قادر نخواهیم بود برخی از این توصیه‌های ذکرشده در گزارش گروه تحقیقات مستقل را اجرا کنیم.

وی افزود: اسرائیل دلیلی برای مشارکت کارکنان آنروا در حمله هفتم اکتبر ارائه نکرده است. ممانعت از ورود کمیسر آژانس به نوار غزه موضوعی بی سابقه است.

کد خبر 6087022

دیگر خبرها

  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند
  • تراز هر ۲ نوبتِ کنکور متفاوت از یکدیگر اعمال می‌شود
  • درخواست اتحادیه اروپا برای تحقیقات مستقل درباره گورهای جمعی خان‌یونس
  • درخواست برای تحقیقات بین‌المللی درباره گورهای جمعی در غزه
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • تل‌آویو دلیلی برای مشارکت کارکنان ما درحمله ۷اکتبرارایه نکرده است
  • آغاز ثبت درخواست نامزد‌های مرحله دوم انتخابات برای استفاده از امکانات تبلیغاتی
  • اعمال ارفاق قانونی برای ۲۱ زندانی واجدشرایط در باوی