Web Analytics Made Easy - Statcounter

نواک جوکوویچ یک گام دیگر به راجر فدرر و رافائل نادال نزدیک تر شد.

نواک جوکوویچ با قهرمانی در اوپن استرالیا، به هجدهمین عنوان خود در مسابقات گرند اسلم رسید.

مقایسه تنیس در زمین های مختلف؛ چه تفاوت هایی میان زمین رس، چمن و هارد کورت وجود دارد؟

ادامه سلطنت پادشاه استرالیا؛ نواک جوکوویچ برای نهمین بار قهرمان استرالیا اوپن شد

نهمین قهرمانی نواک جوکوویچ در اوپن استرالیا / گزارش تصویری

به گزارش طرفداری، نواک جوکوویچ برای نهمین بار به قهرمانی مسابقات اوپن استرالیا رسید تا تعداد قهرمانی های خود در مسابقات گرند اسلم را به عدد 18 برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوکوویچ که کمتر از 3 هفته دیگر به رکورد 311 هفته صدرنشینی در رنکینگ ATP می رسد، اکنون تنها 2 قهرمانی با رکوردداران قهرمانی در گرند اسلم یعنی راجر فدرر و رافائل نادال فاصله دارد. جوکوویچ در یک قدمی یک رکورد دیگر نیز قرار دارد و آن دو رقمی کردن قهرمانی هایش در اوپن استرالیا است. به غیر از رافائل نادال (13 قهرمانی در رولاند گاروس)، هیچ تنیسوری نتوانسته قهرمانی های خود در یک گرند اسلم را دو رقمی کند و جوکوویچ می تواند به اولین تنیسوری تبدیل شود که در سطح هاردکورت به این رکورد می رسد. جوکوویچ اکنون بعد از رافائل نادال، دومین تنیسوری است که قهرمانی هایش در یک گرند اسلم را به عدد 9 می رساند. بی رقیب بودن مرد شماره یک تنیس دنیا در استرالیا باعث شده تا او تمام 9 فینال خود در استرالیا اوپن را پیروز شود که تنها رافائل نادال رکورد بهتری در فینال های یک گرند اسلم نسبت به او دارد. نواک جوکوویچ که می خواهد مانند مسترزهای 1000 امتیازی، در گرند اسلم نیز رکورد قهرمانی را کسب کند، تا به حال در 2 مقطع توانسته 3 سال متوالی قهرمان استرالیا اوپن شود. از سال 2011 تا به امروز، جوکوویچ تنها 3 بار قهرمان اولین گرند اسلم سال نشده است!

از سال 2011 تا به امروز، جوکوویچ تنها 3 بار قهرمان اولین گرند اسلم سال نشده است!سلطه بیگ 3 بر تنیس همچنان ادامه دارد

برخلاف انتظارات، هنوز زمان نسل جدید فرا نرسیده و بیگ 3 تنیس همچنان به قهرمانی های خود بر مهم ترین مسابقات سال ادامه می دهند. از سال 2004 تا به امروز، تنها اندی ماری توانسته به غیر از بیگ 3 به صدر رنکینگ ATP برسد که 41 هفته صدرنشینی او دوام داشت. از 70 گرند اسلم اخیر، 58 قهرمانی سهم راجر فدرر، رافائل نادال و نواک جوکوویچ بوده است. اگر این آمار را از سال 2004 حساب کنیم، از 68 گرند اسلم گذشته، بیگ 3 فاتح 57 عنوان شده اند (اولین قهرمانی راجر فدرر در سال 2003 رقم خورد). به عبارتی دیگر از سال 2004 تا به امروز، به غیر از بیگ 3 تنها 7 تنیسور دیگر قهرمانی در گرند اسلم را تجربه کرده اند. از سال 2017 تا به امروز نیز در 16 گرند اسلم، تنها دومینیک تیم توانسته به غیر از بیگ 3 به قهرمانی برسد. 

نواک جوکوویچ نیز بعد از نهمین قهرمانی اش در اوپن استرالیا در این باره گفت:

مردم طوری درباره نسل بعدی تنیس صحبت می کنند که انگار آن ها در حال حاضر سکان این ورزش را در دست گرفته اند اما صدر رنکینگ این رشته همچنان دست من و رافا (رافائل نادال) است. نسل جدید تقریبا به اوج تنیس رسیده اند اما رافا، راجر (فدرر) و من همچنان اوقات سختی را برای آن ها به وجود می آوریم.

اخبار داغ 

لیست نقل و انتقالاتی استقلال با 3 ورودی و بدون خروجی! ماجرای پنجره بسته پرسپولیس به آسیا کشیده شد | آبروی ایران را نبرید! درخواست اعدام برای خلبان تهرانی که مشروب خورد + جزییات دادگاه ۲ بازیگری که در حق علی انصاریان نامردی کردند / سام درخشانی گفت تردید مسی برای قبول پیشنهاد نجومی عربستانی ها ابتلای اعضای کادرفنی منچستریونایتد به کرونا، مانع لغو بازی آن ها با نیوکاسل نمی شود

منبع: طرفداری

کلیدواژه: اوپن استرالیا رافائل نادال نواک جوکوویچ گرند اسلم تا به امروز راجر فدرر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۸۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی موفق همدان در مسابقات کاراته قهرمانی کشور

مسابقات قهرمانی کشور کاراته آقایان به مدت شش روز در استان همدان برگزار شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3072057 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • فدرر به نادال؛ در لیورکاپ می‌بینمت!
  • نواک جوکوویچ برنده جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس شد
  • رسمی؛ نواک جوکوویچ برنده جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس شد
  • تام بریدی در کنار نواک جوکوویچ و تیبو کورتوا / عکس
  • نواک جوکوویچ: سانتیاگو برنابئو زیباترین استادیوم دنیاست
  • تام بریدی، نواک جوکوویچ و اندی گارسیا مهمانان ویژه رئال مادرید در ال کلاسیکو + عکس
  • اصفهان نایب قهرمان مسابقات سافت بال کشور
  • قهرمانی نوروزی در مسابقات شطرنج کشوری
  • درخشش تیم بانوان سمنان در مسابقات کوراش کشور
  • میزبانی موفق همدان در مسابقات کاراته قهرمانی کشور