Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز «کیت ییتز» ریاضیدان در دانشگاه «باث» در انگلیس با استفاده از آمار مربوط به میزان عفونت‌های جدید کووید-۱۹ در جهان محاسبه کرده است که حدود «۲ تریلیون» یا «۲ میلیارد میلیارد» ذره ویروسی در آن واحد در جهان وجود دارد.

ییت در توضیح محاسبه‌اش می‌گوید قطر کروناویروس جدید (سارس-کوو-۲) به طور میانگین حدود ۱۰۰ نانومتر (۱۰۰ میلیاردیوم متر) است و بر این اساس می‌تواند حجم ذره کروی ویروس را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، حتی با در نظر گرفتن پروتئین‌های گل‌میخی که از سطح ویروس بیرون زده‌اند و این حقیقت که ذرات کروی هنگامی که کنار هم قرار می‌گیرند، فضاهایی بینشان خالی می‌ماند، حجم کل کروناویروس‌های جهان روی هم هنوز کمتر از حجم یک قوطی نوشابه ۳۳۰ میلی‌لیتری کولا خواهد بود.

ییتز می‌گوید: «تصور اینکه این همه مشکل، این همه آشفتگی، مشکلات و از دست رفتن زندگی‌ها در طول بیش از یک سال گذشته فقط ناشی از موجوداتی است که همه اندازه‌شان به اندازه چند قلپ نوشابه است، باعث شگفتی می‌شود.»

بیش از ۲.۳۴ میلیون نفر در جهان تا به حال به علت پاندمی کووید-۱۹ درگذشته‌اند و بیش از ۱۰۷ میلیون مورد تاییدشده این بیماری گزارش شده است.

کد خبر 586451 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۸۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جدول

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صرفاً سوابق بیمه اجباری که مشمول قانون کار بوده در بیمه بیکاری محاسبه می‌شود.

اقتصادآنلاین در گزارشی نوشت: حق بیمه بیکاری به میزان ۳ درصد مزد بیمه‌شده است که به طور کلی توسط کارفرما تامین و پرداخت خواهد شد.

صرفاً سوابق بیمه اجباری که مشمول قانون کار بوده در بیمه بیکاری محاسبه می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888472

دیگر خبرها

  • (ویدیو) کل‌کل حامد آهنگی با خانم بازیگر با چاشنی نوشابه
  • شب یا صبح؛ بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتی است؟/ ۵ دستور برای رفتن روی ترازو
  • اعلام نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳
  • محاسبه مالیات بر ارزش افزوده با نرخ ۱۰ درصد
  • آیا رنگ ادرار نشان‌دهنده سلامتی است؟
  • رنگ ادرار نشان‌دهنده بیماری است؟
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد (+ جدول)
  • چه شربتی را جایگزین نوشابه و دلستر کنیم؟
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جدول
  • انتشار جدول محاسبه مزد سنوات کارگران