Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@07:06:15 GMT

حال سه روستای قم بهبود می یابد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۰۲۲۰

حال سه روستای قم بهبود می یابد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، شریفی،بخشدار کهک در گفت و گوی تصویری با خبر شامگاهی سیمای نور گفت: زباله های ورودی سه روستای ابرجس، کرمجگان و بیدهند جمع آوری و پاکسازی معابر اصلی این روستا‌ها نیز تا پایان هفته انجام می شود.

او افزود:با توجه به این که روستا‌های بالا دست ابرجس بخش کهک، محل اصلی ورود گردشگران است، در این مناطق به عادت محلی، تخلیه زباله بدون توقف و در اصطلاح شوتینگ انجام می‌شود که همین موضوع باعث شده است تا ورودی این روستا‌ چهره زیبایی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شریفی ادامه داد: در آخرین جلسه با دهیاران و شورای بخش، دستورات لازم داده شد که در ورودی و خروجی روستا‌های بالا دست سطل‌های زباله تهیه و نصب شود تا شرمنده مردم شهید پرور این بخش و گردشگرانی که به این بخش سفر می‌کنند، نباشیم.


بخشدار کهک گفت: از گردشگران و میهمانان تقاضا داریم در رعایت نکات بهداشتی کمک یار دهیاران و طبیعت سرسبز بخش کهک باشند و مردم بخش کهک نیز در گزارش مشکلات بخش ما را یاری کنند.


جانمایی نادرست محل شوتینگ زباله در این روستاها، از چند سال قبل مطرح است و حتی خبر مرکز قم در گزارش‌های متعددی به آن پرداخته و مسئولان این بخش هم قول‌هایی برای رفع این مشکلات در سال ۹۷ داده بودند، اما این قول‌ها محقق نشد و هنوز این مشکل پا بر جاست.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پاکسازی معابر جمع آوری زباله روستای ابرجس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۰۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار دف، یک پیش نیاز برای ثبت جهانی پالنگان است

کیومرث حبیبی به تشریح برنامه های دولت برای ایجاد زیرساخت های ثبت جهانی در روستای پالنگان پرداخت و گفت: حدود سه سال است که در حال تلاش برای ثبت جهانی این روستا هستیم و ایجاد زیرساخت ها نیز یکی پس از دیگری انجام می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: بر اساس دستورالعمل‌ها اقداماتی مانند رمپ معلولین، سنگ‌فرش راه و ... باید ایجاد شود.

وی گفت: رویدادمحوری یکی از پارامتر‌های اصلی در ثبت جهانی روستاهاست که تاکنون سابقه برگزاری یک رویداد با حضور بیش از ۳۰ هزار نفر جز در پالنگان، در هیچکدام از روستا‌های کاندید ثبت جهانی برگزار نشده است.

حبیبی با اشاره به رفع مشکل ۳۰ ساله شبکه فاضلاب روستای پالنگان، بیان کرد: لوله لازم برای اجرای این پروژه خریداری شده و ظرف یکی دو سال آینده اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید

طنین نوای هزار دف در پالنگان + تصاویر

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، جاده دسترسی روستا نیز توسط راهداری و با مشارکت مردم در حال تعریض است ضمن اینکه کل جاده دسترسی نیز با توجه به برنامه‌ریزی برای ثبت جهانی پالنگان در دستور کار است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل روشنایی روستای پالنگان مرتفع شده و احداث چند چشمه سرویس بهداشتی هم در برنامه قرار دارد، ادامه داد: همچنین در روستای تاریخی گردشگری پالنگان یک زمین فوتسال یا زمین محصور فوتبال گل کوچک احداث می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان با بیان اینکه دنبال نورپردازی آثار تاریخی هستیم گفت: اگر بتوانیم این روستا را در گان‌های مختلف به عنوان ثبت جهانی ثبت کنیم می‌توانیم اعتبارات خوبی را جذب کنیم.

 روستای پالنگان جز ۸ استان کاندید برای ثبت جهانی است و براساس امتیاز‌هایی که یونسکو اعلام کرده، پالنگان و ابیانیه دو روستای اول از این هشت روستای انتخاب شده هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • روسیه کنترل یک روستای دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • روسیه کنترل یک روستا دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • هزار دف، یک پیش نیاز برای ثبت جهانی پالنگان است
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • روستای ورقستان شهرستان رزن قطب تولید موزیک سازی استان همدان
  • ۶۵ روستای خراسان جنوبی آبرسانی شد
  • ساختار و مبلمان شهری سعدآباد بهبود می‌یابد
  • تصاویر| مراسم هزار دف در روستای پالنگان
  • شاخص‌های آبفا در کردستان ارتقا می‌یابد/آبرسانی به ۱۶۹ روستا