Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش زن جوانی به پلیس فتا پایتخت مراجعه کرد و مدعی شد بیش از ۴۸۰ میلیون ریال از حساب بانکی‌اش به صورت غیرمجاز برداشت شده است.

پس از ثبت اظهارات شاکی، پرونده ابتدایی تشکیل شد و رسیدگی به موضوع در دستور کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

۲ دختر جوان، قربانی انتقام‌گیری اینترنتی عاشقان شکست‌خورده

بررسی‌های تیم تحقیق

در بررسی پرینت حساب بانکی شاکی، مشخص شد مبلغ ۴۸۰ میلیون ریال از طریق اینترنت بانک از حسابش به صورت غیر مجاز برداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهندسان سایبری پلیس فتای پایتخت پس از انجام اقدامات مقدماتی، از روش‌های علمی و تخصصی بهره گرفتند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که عملیات انتقال وجه از خط تلفن همراه متعلق به شاکی صورت گرفته است.

کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ با تکمیل تحقیقات خود متهم را که پسر شاکی پرونده بود، شناسایی کرده و پس از تشریفات قضائی به پلیس فتا احضار کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: «پسر نوجوان پس از حضور در اداره پلیس جرمش را پذیرفت.»

او به مأموران گفت: «غرق در بازی‌های آنلاین شده بودم. در یک فرصت مناسب تلفن همراه مادرم را برداشتم. با توجه به داشتن اطلاعات حساب بانکی مادرم اقدام به شارژ حساب کاربری خود به مبلغ ۴۸ میلیون تومان در بازی‌های آنلاین کردم. اما حالا از کار خود پشیمان هستم.»

هشدار پلیسی

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اعلام این خبر به شهروندان توصیه کرد: «حتما رمز‌های عبور خود را به صورت دوره‌ای تغییر دهید. از در اختیار قراردادن اطلاعات حساب بانکی ازجمله رمز و شماره کارت بانکی، رمز عبور همراه بانک و رمز اینترنت بانک به افراد دیگر خودداری کنید. در حفظ اطلاعات بانکی خود نهایت دقت را داشته باشید تا طعمه کلاهبرداری قرار نگیرید. در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک با مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir موارد را گزارش کنید.»

منبع: شهروند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار حوادث سرقت اینترنتی حساب بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۱۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد

سردار یحیی الهی اظهار کرد: درپی مراجعه فردی به پلیس آگاهی و اعلام اینکه یک نفر با تهیه قولنامه صوری و فروش مال غیر، مبلغی را از او کلاهبرداری کرده است، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. در تحقیقات مشخص شد، فرد کلاهبردار با تنظیم قولنامه صوری و فروش یک واحد آپارتمان به شاکی که متعلق به فرد دیگری بوده، شش میلیارد ریال از شاکی کلاهبرداری کرده است.

وی بیان کرد: مأموران متهم را در عملیاتی شناسایی و دستگیر کردند. در تحقیقات انجام‌شده، متهم به بزه ارتکابی معترف و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

او افزود: مردم قبل از انجام هرگونه معامله، از دفاتر مشاوره املاک اطمینان یابند و اصالت سند ملک مورد معامله را از مراجع ذی‌صلاح استعلام کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • فرزندی که حساب پدرش را خالی کرد
  • بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد
  • گره‌گشا نبودن وام مسکن برای خانه‌دارشدن مردم
  • واگذاری پرسپولیس به بانک ها؛ پایان بی پولی یا دردسر جدید؟!
  • ترفند این زن برای خالی کردن حساب دایی‌اش همه را بهت زده کرد! | ویدئو
  • ۵ باور غلط درباره رتبه اعتباری بانکی/امکان اصلاح رتبه هست؟
  • بازیکن استقلالی از باشگاه شاکی شد و سر تمرین نرفت
  • استرداد ۸۶۰ میلیون ریال به حساب مالباختگان در نیکشهر
  • دستگیری باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه
  • متقاضیان وام ۳۰۰ میلیونی بخوانند