Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان انرژی اتمی ایران درباره تفاهمات مشترک با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه‌ای به این شرح صادر کرد.

«سفر مدیرکل آژانس به ایران بر اساس درخواست ایشان بود که مورد پذیرش جمهوری اسلامی ایران نیز واقع شد.

در گفت‌وگوها، آژانس بر ضرورت احترام به قانون مجلس و اجرای آن تاکید کرد به طوری که در بیانیه نیز انعکاس داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران و آژانس تفاهم کردند اجرای پروتکل الحاقی و دسترسی‌های برجامی به طور کامل متوقف شود و صرفا تعهدات پادمانی ایران اجرا می‌شود. بر این اساس، طبق قانون مجلس هیچ دسترسی فراپادمانی به آژانس اعطا نخواهد شد و هیچگونه بازرسی فراپادمانی نیز انجام نمی‌شود.

مقصود از تداوم راستی آزمایی و نظارت ضروری که در بند ۲ بیانیه آمده، همانطور که در پیوست توافق شرح داده شده، این است که ایران به مدت ۳ ماه اطلاعات برخی فعالیت‌ها و تجهیزات نظارتی را که در پیوست مشخص شده ضبط کرده و نزد خود نگه خواهد داشت. در این مدت، آژانس به این اطلاعات هیچ دسترسی نخواهد داشت و اطلاعات منحصرا نزد ایران باقی می‌ماند. چنانچه ظرف ۳ ماه تحریم‌ها به طور کامل لغو شد، ایران این اطلاعات را در اختیار آژانس می‌گذارد، در غیر این صورت اطلاعات برای همیشه پاک خواهد شد.

به دلیل ملاحظات حفاظتی و ضرورت پنهان ماندن مکان تاسیسات کلیدی ایران، پیوست بیانیه که شامل فهرست این تاسیسات است، محرمانه خواهد ماند.»

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مجلس پروتکل الحاقی توافق ایران و آژانس اجرای پروتکل الحاقی دسترسی های برجامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۲۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستان شاهد انقلاب در حوزه ارتباطات ثابت است/ اجرای پروژه فیبر نوری در ۳۳ شهر استان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم اجرای پروژه فیبر نوری به عنوان یک شبکه ارتباطی پر سرعت و با کیفیت پایدار در ۳۳ شهر استان تا پایان سال‌جاری است.

مجتبی صارمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در لرستان با تاکید بر اهمیت و ضرورت راه‌اندازی و توسعه زیرساخت‌های شهری در بستر فیبر نوری، اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از کارهای روزمره تا امور سیاسی و حکومتی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، نقش مهم ارتباطات و فناوری اطلاعات در زندگی بشر انکارناپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: تاکید هیئت دولت در اجرا و توسعه این طرح به‌خاطر عقب‌ماندگی شهری استان در زمینه شبکه ارتباطی ثابت بوده که تا پیش از این موجب اختلال در کسب و کار، زندگی روزمره شهروندان و همچنین امور جاری ادارات و مراکز آموزشی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با اشاره به پیشرفت اجرای این طرح در لرستان، افزود: همکاری شهرداری دورود با این پروژه موجب شد این شهر پیش از سایر شهرهای استان از شبکه ارتباطی پرسرعت که سرعتی بالای چند صد مگابت بر ثانیه دارد، بهره‌مند شود.

صارمی با بیان این‌که این پروژه یک انقلاب در حوزه ارتباطات است، اظهار داشت: جایگزین کردن فیبر نوری به جای کابل‌های مسی موجب رضایت‌مندی شهروندان از کیفیت و سرعت این شبکه شده است.

وی تصریح کرد: از سال ۱۴۰۱ تاکنون شرکت آسیاتک مجری اجرای این طرح بوده و شرکت مخابرات نیز با اخذ مجوز از وزارت ارتباطات برای سرعت بخشیدن به اجرای طرح مذکور اقدام کرده است.

صارمی در ادامه بیان کرد: بنا به قانون بودجه ۱۴۰۳ شهرداری‌ها موظف هستند ظرف مدت ۱۵ روز مجوز انجام پروژه را صادر کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات تشریح کرد: شرکت‌های مجری پس از اخذ مجوز از شهرداری، حفاری را به گونه‌ای تخصصی انجام می‌دهند و پس از نصب فیبر نوری ترمیم قسمت حفاری شده را نیز انجام می‌دهند و شهرداری فقط نظارت بر کیفیت کار را برعهده دارد.

وی گفت: شهروندان پس از ایجاد زیرساخت‌های مربوطه می‌توانند در سامانه Iranfttx.ir برای دریافت خدمات در بستر فیبر نوری با صرف یک هزینه مناسب ظرف مدت کمتر از یک ماه از اپراتور سرویس‌هایی شامل کابل‌کشی و نصب مودم را دریافت کنند.

صارمی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری اجرای پروژه توسط اپراتورها انجام می‌شود، سپس وزارتخانه متبوع بابت هر مشترک هزینه‌ای از محل اعتبارات دولتی جهت حمایت به اپراتورها پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این پروژه می‌تواند تا ۵۰ سال آینده کشور را در حوزه ارتباطات ثابت، بیمه کند، تمام تلاش ما بر این است که تا پایان سال ۱۴۰۳ تمام نقاط شهری استان تحت پوشش این شبکه قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه زیرساخت اجرای نسل پنجم تلفن همراه (5G) را ایجاد می‌کند، گفت: ایجاد زیرساخت اصلی اجرای پروژه‌های شهری هوشمند و افزایش کیفیت ارتباطات همراه نیز از مزایای انجام این پروژه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: کیفیت در ارائه خدمات با افزایش اشتراک اپراتورها موجب افزایش قدرت انتخاب و افزایش کیفیت و همچنین کاهش هزینه برای مشترک می‌شود و نتیجه آن رضایتمندی و ترغیب شهروندان جهت خرید این سرویس می‌شود.

وی بیان کرد: بیش‌تر تجهیزات مورد نیاز مثل فیبر نوری داکت‌های فیبرنوری با استفاده از توان داخلی تأمین می‌شود که زمینه‌ساز اشتغال و تأسیس کارخانجات مربوطه در سطح کشور شده است.

صارمی با بیان اینکه جهت پیشرفت ارتباطات در سطح روستاها نیز کل روستاهای استان فازبندی شده‌اند، گفت: طبق این تقسیم‌بندی روستاهای بالای ۲۰ خانوارِ فاقد ارتباط در فاز اول و روستاهای فاقد پوشش یا ارتباط ضعیف در فازهای بعد قرار گرفته‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته جهت اخذ مجوز و تأمین اعتبار لازم برای تأسیس یا ارتقا سایت در روستاها، بنابر برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نیمه اول سال ۱۴۰۳ جشن سبز شدن شبکه ارتباطی روستاها گرفته می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان بیان کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون حدود ۲۳۰ روستا از تکنولوژی 4G بهره‌مند شده‌اند که موضوع هزینه‌ای بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان در برداشته است، این خدمات همچنان در روستاها و مراکز و مناطق گردشگری همچنین در نقاط کورِ راه‌ها در سطح استان در حال انجام است.

صارمی ضمن اشاره به اینکه تمام تونل‌ها و آزادراه‌های سطح استان از پوشش همراه بهره‌مند هستند، بیان کرد: در تونل پونه واقع در آزاد راه جدید خرم‌آباد به بروجرد نیز که حدوداً سه کیلومتر است، تجهیزات سایت پس از تأمین شبکه برق نصب می‌شوند.

وی گفت: طبق آخرین پایش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که نظارت بر عملکرد اپراتورها را بر عهده دارد، ۹۵ درصد از راه‌های اصلی، فرعی و ریلی استان تحت پوشش قرار دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان در پایان تصریح کرد: اپراتورها ملزم به تأمین سایت مورد نیاز مردم در حوزه شهری هستند، اما همکاری نداشتن مردم به خاطر ذهنیت اشتباه در مورد زیانبار بودن امواج دکل‌ها موجب شده است که در برخی نقاط استان شاهد ضعف عملکرد سایت‌های تلفن همراه باشیم‌.

کد خبر 743904

دیگر خبرها

  • مدیرکل آژانس: مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشت
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشته
  • ◄ معرفی کتاب پروتکلهای دانشوران صهیون(برنامه عمل صهیونیسم جهانی)
  • آموزش: چگونه از ابزارهای چت‌جی‌پی‌تی، کوپایلوت و جمینای استفاده کنیم
  • خدمات تخصصی تنها بانک اطلاعات علمی با دسترسی آزاد در کشور
  • پیش‌بینی اجرای ۳۵ طرح آماری اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در آذربایجان شرقی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با هلدینگ بین‌المللی
  • اجرای ۱۰ طرح اقتصادی فناورانه در ۵ استان
  • لرستان شاهد انقلاب در حوزه ارتباطات ثابت است/ اجرای پروژه فیبر نوری در ۳۳ شهر استان