Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@03:58:34 GMT

برگزاری نوزدهمین پویش «ره سلامت» با افتتاح ۱۲ پروژه

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۲۹۱۶

برگزاری نوزدهمین پویش «ره سلامت» با افتتاح ۱۲ پروژه

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار سلامت ایرنا، در نوزدهمین پویش «ره سلامت» تعداد هشت پروژه در حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و چهار پروژه در حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان دکتر شریعتی افتتاح می‌شود.

 بر این اساس، در حوزه پروژه‌های حوزه دانشجویی و فرهنگی، خوابگاه دختران گلستان ۲ با ظرفیت ۳۵۰ دانشجو و زیربنای ۴ هزار و ۷۰۰ مترمربع افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ شروع این پروژه شهریور ۱۳۹۸ و تاریخ بهره برداری آن اسفند ۱۳۹۹ است.

بهسازی آشپزخانه صنعتی کوی دانشگاه تهران با ظرفیت پخت پنج هزار پرس در هر وعده نیز در زیربنای هزار مترمربع افتتاح می‌شود. تاریخ شروع این پروژه در بهمن ۱۳۹۸ و تاریخ بهره برداری در اسفند ۱۳۹۹ است.

زمین فوتبال چمن مصنوعی خوابگاه پسران کوی دانشگاه با متراژ ۷۰۰ مترمربع نیز افتتاح می‌شود که تاریخ شروع این پروژه در آبان ۱۳۹۹ و تاریخ بهره برداری در بهمن ۱۳۹۹ است.

قرائت خانه خوابگاه‌های دختران کوی دانشگاه نیز با ظرفیت ۱۰۰ دانشجو و زیربنای ۸۰۰ مترمربع افتتاح می‌شود. تاریخ شروع این پروژه در فروردین ۱۳۹۹ و تاریخ بهره برداری در بهمن ۱۳۹۹ است.

سالن ورزش‌های گروهی خوابگاه‌های دختران کوی دانشگاه با ظرفیت ۳۰ دانشجو و با زیربنای ۳۰۰ مترمربع نیز افتتاح می‌شود. تاریخ بهره برداری این پروژه نیز در اسفند ۱۳۹۹ است.

طرح توسعه شبکه اینترنت کوی دانشگاه نیز در این مراسم افتتاح می‌شود.

طرح توسعه برق کوی دانشگاه با طول مسیر حفاری ۵۰۰ متر و طول کابل کشی سه هزار متر نیز در این مراسم افتتاح می‌شود. تاریخ شروع این پروژه در آذر ۱۳۹۹ و تاریخ بهره برداری در اسفند ۱۳۹۹ است.

خوابگاه‌های بوستان ۳ و ۴ پسران نیز با زیربنای کل ۱۰ هزار مترمربع (برای دو پروژه) و با ظرفیت ۷۰۰ دانشجو افتتاح می‌شود.

در حوزه پروژه‌های درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان دکتر شریعتی تهران، ساختمان امید در این بیمارستان شامل توسعه بخش اورژانس، توسعه اتاق عمل‌های بخش اورژانس، توسعه بخش آی سی یو، توسعه بخش شیمی درمانی و خون با ظرفیت ۷۶ تخت بستری با زیربنای ۵ هزار و ۳۰۰ مترمربع افتتاح می‌شود. تاریخ شروع این پروژه در سال ۱۳۹۴ و تاریخ بهره برداری در اسفند ۱۳۹۹ است.

همچنین بخش‌های زایمان طبیعی LDR، نازایی و اتاق‌های عمل زنان در بیمارستان دکتر شریعی با زیربنای هزار مترمربع و ظرفیت ۱۶ تخت LDR، ۴ اتاق عمل، آزمایشگاه جنین شناسی و یک اتاق عمل لاپاراسکوپی افتتاح می‌شود. تاریخ شروع این پروژه در سال ۱۳۹۷ و تاریخ بهره برداری در اسفند ۱۳۹۹ است.

همچنین بخش CSSD در بیمارستان دکتر شریعتی با زیربنای ۳۰۰ مترمربع افتتاح می‌شود که تاریخ شروع این پروژه در سال ۱۳۹۷ و تاریخ بهره برداری آن در اسفند ۱۳۹۹ است.

مجموعه تولید رادیو دارو (سایکلو ترون) نیز در بیمارستان دکتر شریعتی با زیربنای هزار و ۵۰۰ مترمربع افتتاح می‌شود.

پروژه‌های افتتاح شده در پویش ره سلامت تاکنون

در طول سال جاری، پروژه‌های دیگری در قالب پویش «ره سلامت» در حوزه بهداشت و درمان افتتاح شده است.

اولین افتتاحیه در ۴ شهریور بود که با افتتاح ۱۶۴ پروژه به یاد ۱۶۴ شهید مدافع سلامت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شد.

دومین آیین افتتاحیه نیز مربوط به خدمات دوراپزشکی (تله مدیسین) در دانشگاه‌های علوم پزشکی منتخب بود که در تاریخ ۱۱ شهریور انجام شد.

سومین افتتاحیه مربوط به ۵۳ پروژه بود که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تاریخ ۱۸ شهریور انجام شد.

چهارمین افتتاحیه در ۲۷ شهریور ماه انجام شد. این افتتاحیه مربوط به هشت پروژه بزرگ بیمارستانی بود و با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری و وزیر بهداشت برگزار شد.

پنجمین آیین افتتاحیه مربوط به ۲۳ پروژه در سه استان خوزستان، کرمانشاه و لرستان بود که در اول مهر ماه و با حضور وزیر بهداشت برگزار شد.

ششمین آیین افتتاحیه مربوط به ادغام خدمات طب ایرانی در نظام سلامت در ۹ دانشگاه علوم پزشکی بود که در سوم مهر با حضور وزیر بهداشت انجام شد.

هفتمین آیین افتتاحیه مربوط به بیمارستان دکتر شریعتی بندرعباس در پنجم مهر بود که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

هشتمین آیین افتتاحیه نیز مربوط به ۳۱۳ پروژه روستایی و عشایری بود که در ۱۴ مهر با دستور رییس جمهوری و وزیر بهداشت در تهران و حضور علی رضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در شهرستان پاسارگاد انجام شد.

نهمین آیین افتتاحیه نیز مربوط به ۶۶ پروژه در استان کرمانشاه بود که با حضور وزیر بهداشت در تاریخ ۲۰ آبان انجام شد.

دهمین آیین افتتاحیه نیز مربوط به سه بیمارستان بزرگ کشور در مشهد مقدس، قم و زرند کرمان با ظرفیت ۷۸۱ تخت خواب بود که با اعتباری بالغ بر ۵۹۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ساخته و تجهیز شده و در تاریخ ۲۲ آبان افتتاح شد.

یازدهمین آیین افتتاحیه نیز مربوط به ۶۴ پروژه حوزه سلامت استان خراسان جنوبی بود که  با اعتباری بالغ بر ۱۱۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان ساخته و تجهیز شده و با بهره برداری از این پروژه‌ها، ۱۴ هزار و ۶۰۰ مترمربع فضای فیزیکی به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه شد. این آیین افتتاحیه در تاریخ ۲۳ آذر برگزار شد.

دوازدهمین آیین افتتاحیه نیز مربوط به رونمایی همزمان از ۹ طرح پژوهشی حوزه سلامت بود. این طرح‌های پژوهشی شامل طرح تولید داروی توسیلیزوماب، دستگاه سونوگرافی، تولید داروی رمدسیویر، ماده موثره دارویی دولوکستین، رزین‌های کروناتوگرافی، دستگاه لاپاراسکوپی، لوله‌های خون‌گیری بدون خلا و سانتریفیوژهای رومیزی، الکتروکاردیوگراف ۱۲ و سواب‌های نمونه برداری و انتقال نمونه بود. این طرح‌ها در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی البرز، کرمانشاه، تبریز، شیراز، اصفهان، شهرکرد و ساوه در تاریخ ۲۵ آذر رونمایی شدند.

سیزدهمین آیین افتتاحیه نیز مربوط به راه اندازی بخش جدید اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری همزمان با روز پرستار بود که در تاریخ ۳۰ آذر برگزار شد.

چهاردهمین آیین افتتاحیه نیز مربوط به افتتاح ۲۳ پروژه حوزه سلامت استان هرمزگان و آغاز عملیات اجرایی ۷ پروژه بهداشتی و درمانی در این استان بود که در تاریخ ۲ بهمن برگزار شد.

پانزدهمین آیین افتتاحیه نیز مربوط به ۲۸ پروژه حوزه سلامت شرق استان کرمان در بم بود. برای ساخت و تکمیل این پروژه‌ها که با افتتاح آنها ۹ هزار و ۱۰۰ مترمربع فضای فیزیکی به ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی بم افزوده شد، حدود ۳۶ میلیارد و ۵۸۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. این مراسم در تاریخ ۱۲ بهمن برگزار شد.

شانزدهمین آیین مربوط به پویش «ره سلامت» نیز در روز ۲۱ بهمن برگزار شد. در این مراسم واکسیناسیون کووید ۱۹ به طور رسمی در کشور با تزریق به کادر درمان شاغل در بخش‌های مراقبت‌های ویژه کرونا با دستور رییس جمهوری آغاز شد. این مراسم با حضور وزیر بهداشت در تالار امام بیمارستان امام خمینی (ره) و حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری برگزار و فرزند وزیر بهداشت به عنوان اولین نفر در کشور واکسن «اسپوتنیک وی» را تزریق کرد.

هفدهمین آیین پویش ره سلامت مربوط به افتتاح ۹ پروژه بیمارستانی در ۲۳ بهمن بود که در این مراسم ۹ پروژه با مجموع ۸۲۲ تخت و اشتغال زایی هزار و ۷۱۳ نفر و با سرمایه گذاری بالغ بر هزار و ۳۵۵ میلیارد تومان و با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری افتتاح شد. در این مراسم، افتتاح بیمارستان باغملک، بیمارستان شهر قدس، بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر، بیمارستان شهید سلیمانی تویسرکان، مرکز تخصصی آیت الله هاشمی رفسنجانی بجنورد، مرکز درمانی آیت الله هاشمی رفسنجانی شهر بابک، بیمارستان زنان در اسفراین، توسعه بیمارستان بوعلی ساری و توسعه بیمارستان ۱۷ شهریور آمل انجام شد.

هجدهمین آیین پویش ره سلامت نیز مربوط به مراسم افتتاح پروژه ICERP و تجهیزات و ملزومات خریداری شده از محل تسهیلات و وام بانک جهانی بود که روز ۳۰ بهمن با حضور محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، احمد المنظری مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، سعید نمکی وزیر بهداشت، حسین علی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و معاونان وزارت بهداشت در این وزارتخانه برگزار شد.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سعید نمکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سعید نمکی اخبار کنکور بیمارستان دکتر شریعتی مترمربع افتتاح می شود حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی افتتاحیه مربوط وزارت بهداشت کوی دانشگاه رییس جمهوری حوزه سلامت برگزار شد افتتاح شد پروژه ها انجام شد ره سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۲۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود

به گزارش خبرنگار مهر، «سیدمحمد حسینی» معاون رییس‌جمهور در امور مجلس، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته مجلس کار خوبی انجام داد و نمایندگان اشکالی که شورای نگهبان در مورد اجاره بها گرفته بود را رفع و نهایی کردند.

وی افزود: چون در آستانه تابستان و فصل نقل و انتقالات هستیم و امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر تصویب کند تا در وزارت راه و شهرسازی به آن عمل شود.

حسینی افزود: نکته بعدی، تحقیق و تفحص مجلس در مورد سازمان آفات بود که بیشتر به دوران دولت قبل و تا ۱۴۰۰ مربوط می شود.

وی گفت: ضمن آنکه بحث اجرای ماده ۲۳۴ را داشتیم که به وزارت بهداشت و برخی دستگاه‌ها مربوط می‌شد و در مورد کمبود داروها توضیحاتی داده شد و نمایندگان قانع شدند که این مورد به قوه قضاییه ارسال نشود.

حسینی اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله صمت و اقتصاد و وزارت بهداشت همه تلاش خود را می‌کنند تا مشکلات دارویی برطرف شود و مساله ابلاغ به قوه قضاییه منتفی شد چون جرمی مرتکب نشده است و کمبودهایی بوده و تمام تلاش دولت بر جبران این موارد است.

کد خبر 6087456

دیگر خبرها

  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • برگزاری نوزدهمین آزمون تخصصی حافظان قرآن در خراسان رضوی
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  • ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور همزمان با هفته سلامت افتتاح می‌شود
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • پویش سلامتی را قدم بزن به مناسبت هفته سلامت در مهریز