Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@16:35:54 GMT

۳۶۰۰ دستگاه موتورسیکلت رسوبی در البرز ترخیص شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۳۹۱۴

۳۶۰۰ دستگاه موتورسیکلت رسوبی در البرز ترخیص شد

«موتورسیکلت های رسوبی به آن دسته از وسایل نقلیه گفته می شود که از سال ۹۰ تا پایان سال ۹۸ به دلیل ارتکاب تخلف توسط پلیس توقیف و به توقفگاه انتقال داده شده است.» 

سرهنگ غلامعلی شرق روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : ۲۳هزارو ۳۱۴ دستگاه موتورسیکلت رسوبی در پارکینگ های استان البرز متوقف شده که تاکنون سه هزارو ۶۲۰ دستگاه ترخیص شده که مالکان سایر موتورسیکلت های باید  نسبت به تعیین تکلیف وسایل نقلیه خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: تمام  موتورسیکلت های توقیفی تا قبل از ۲۹ اسفند ۹۸»  براساس دستور العمل اجرایی پلیس راهور کشور باید  ترخیص شود.

شرق خاطرنشان کرد: پیش تر بازه زمانی در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح ، از ۱۸ آبان ماه تا ۱۸ دی ماه درنظرگرفته شده بود، اما با توجه به استقبال و اقدام مالکان موتورسیکلت ها برای آزادسازی وسایل نقلیه خود و بهره مندی از شرایط در نظر گرفته شده، اجرای این طرح تاپایان اسفند ماه سال جاری تمدید شده است.

وی گفت: مالکانی که موتورسیکلت آنها در پارکینگ ها توقیف شده  می توانند تا پایان اسفند ماه سال جاری  با مراجعه به دفاتر پلیس بعلاوه ۱۰  و ارائه مدارک لازم نسبت به ترخیص  وسیله نقلیه خود اقدام کنند و درصورت داشتن خلافی بیش از ۱۰ میلیون ریال با مراجعه به واحد اجراییات پلیس راهور و ارائه سند مالکیت نسبت به تقسیط آن اقدام کنند.

شرق افزود: برابر قانون سن تردد برای موتورسیکلت ها حداکثر هشت سال بوده و شرط ترخیص این موتورسیلکت ها نیز بازه زمانی ذکر شده است و چنانچه مالک موتورسیکلت مدعی صحت و سلامت ظاهری و فنی موتور سیکلت و یا داشتن برگ معاینه فنی معتبر است می تواند پس از بازدید کارشناس راهور و اخذ تاییدیه مربوطه برای ترخیص اقدام کند.

وی یادآورشد : موتورسیکلت هایی که هیچگونه سابقه ای در سامانه شماره گذاری پلیس راهور و یا سامانه شماره گذاری پلیس راهور و یاسامانه پارکینگ ندارند ازاین خدمات مستثنی بوده و باید مالکان یا نماینده قانونی آن ها به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز گفت: این طرح ترخیص مشمول موتورسیکلت های رسوبی بوده و فقط توسط پلیس راهنمایی و رانندگی توقیف شده و موتورسیکلت هایی که توسط رده های دیگر ناجا و یا در اجرای دستورات مقام قضایی توقیف  شده اند پس از مراحل مربوطه درفرایند ترخیص این دستورالعمل قرارمی گیرند.

شرق تاکید کرد که موتورسکیلت های با حجم موتور بیش از ۲۵۰ سی سی شامل این طرح نمی شود.

برچسب‌ها انجمن موتور سیکلت سازان پلیس راهور ناجا البرز فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راهور ناجا البرز پلیس راهور ناجا البرز فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اخبار کنکور موتورسیکلت ها پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۳۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۲۸۵ موتور سوار فوت شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور، ضمن تاکید بر استفاده راکبین موتورسیکلت از کلاه ایمنی گفت: در سال ۱۴۰۱ در شهر تهران ۲۰۸ نفر فوتی موتورسیکلت بر اثر تصادفات داشته‌ایم که این آمار در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۲۸۵ نفر رسیده است.

وی افزود: ۷۷ تعداد نفر یعنی معادل ۳۷ درصد نیز افزایش فوتی موتورسیکلت سواران را در شهر تهران داشته‌ایم. متأسفانه ۷۰ درصد از این موتورسواران که بر اثر تصادف فوت کرده‌اند کلاه ایمنی بر سر نداشته‌اند.

موسوی پور گفت: استفاده از کلاه ایمنی در شهر تهران توسط نهایت به ۴۰ درصد می‌رسد. این در حالی است که وقتی موتورسواری قصد سوار شدن بر موتورسیکلت را دارد کلاه ایمنی می‌بایست جز لباس او باشد و حتماً قبل از روشن کردن موتورسیکلت کلاه ایمنی را بر سر بگذارد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ضمن اشاره به ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی افزود: همان مقرراتی که در بحث حمل و نقل برای خودروها وجود دارد برای موتورسیکلت سواران نیز جاری است یعنی موتورسیکلت‌ها نمی‌توانند داخل پیاده روها تردد کرده و نمی‌توانند در آن محل‌ها توقف کنند.

وی گفت: حرکات مخاطره آمیز، حرکت بسیار خطرناک تک چرخ، حرکات مخاطره آمیز و حرکت خلاف جهت نیز برای موتورسواران ممنوع است و باعث بروز حوادث تلخ و جبران ناپذیری برای آنان می‌گردد.

موسوی پور بیان داشت: اگر موتورسیکلت سواری مرتکب این نوع از تخلفات گردد برابر ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی ضمن اعمال قانون، موتورسیکلت نیز به مدت یک هفته در پارکینگ متوقف می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: درصد استفاده از کلاه ایمنی بسیار کم است و اگر استفاده از کلاه ایمنی را در کنار جان راکبین قرار بدهیم این دو اصلاً قابل مقایسه نیستند.

کد خبر 6084782 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان
  • لغزندگی تمام معابر و جاده‌های استان البرز‌
  • اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز
  • تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز
  • کشف ۱۵ دستگاه موتور سنگین قاچاق در تهران
  • کشف ۱۵ دستگاه موتورسنگین قاچاق + فیلم
  • کشف ۱۵ دستگاه موتورسنگین قاچاق از نمایشگاهی در غرب تهران
  • سال گذشته ۲۸۵ موتور سوار در تهران فوت شدند
  • سال گذشته ۲۸۵ موتور سوار فوت شدند