Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@12:16:17 GMT

خط لوله هزار کیلومتری انتقال فرآورده‌های نفتی

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۴۵۳۴

به دستور وزیر نفت خط لوله هزار کیلومتری انتقال فرآورده‌های نفتی افتتاح شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، این خط لوله شامل خط لوله شازند - قم - ری، نائین - کاشان - ری و تبریز - خوی - ارومیه است.

خط لوله شازند - قم - ری با هدف انتقال فرآورده تولیدی پالایشگاه شازند اراک به قم و در نهایت به استان تهران و همچنین انتقال فرآورده از خط لوله بیست و شش اینچی شازند - اراک - ری با ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه در روز و محرومیت زدایی، کاهش حمل و نقل بین شهری و فرآورده‌های نفتی به محل‌های مصرف به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



میزان سرمایه گذاری این خط لوله ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال (معادل ۸۰ میلیون دلار) و از منابع داخلی تامین شده و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار آن است.

خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی نائین - کاشان - ری نیز با هدف انتقال بخشی از فرآورده‌های تولیدی پالایشگاه‌های ستاره خلیج فارس و بندر عباس به نائین و کاشان و از آنجا به تهران گشایش یافت.

ظرفیت ذخیره سازی این خط لوله ۳۰۰ هزار متر مکعب فرآورده در نائین و ظرفیت انتقال آن ۲۰۴ هزار بشکه فرآورده‌های نفتی در روز است.

احداث حدود ۴۳۰ کیلومتر خط لوله بیست اینچ مجهز به سیستم نشت یاب در حدفاصل نائین - کاشان - ری، احداث ۱۰ مخزن سقف ثابت و متحرک به ظرفیت ۳۰۰ هزار متر مکعب فرآورده در نائین، احداث تلمبه خانه جدید انتقال نفت کاشان و توسعه تلمبه خانه نائین و ایجاد ۶ کیلومتر خط انتقال برق ۶۳ کیلوولت کاشان به تلمبه خانه این شهر از جمله موضوعات این خط لوله است.

میزان سرمایه گذاری در خط لوله نائین - کاشان - ری ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و ۸۴ میلیون یورو (در مجموع معادل ۲۴۵ میلیون دلار) و از منابع داخلی تامین شده است.

خط لوله تبریز - خوی - ارومیه نیز با هدف احداث خط لوله فرآورده‌های نفتی به قطر ۱۴ اینچ با پوشش پلی اتیلن از تبریز به ارومیه از طریق شمال دریاچه ارومیه به طول ۲۲۰ کیلومتر، احداث خط لوله انشعابی ۱۰ اینچی با پوشش پلی اتیلن در حدفاصل سلماس - خوی به طول ۳۶ کیلومتر، احداث تاسیسات مربوطه شامل تغییرات تلمبه خانه در تبریز و پایانه ارومیه، احداث خط لوله هشت اینچی اتصال پایانه قدیم به پایانه جدید ارومیه به طول ۱۶ کیلومتر و احداث پایانه خوی از اهداف این طرح است.

ظرفیت کل این خط لوله در مجموع ۶۰ هزار بشکه در روز است و میزان سرمایه گذاری آن هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و ۱۴ میلیون یورو (در مجموع معادل ۷۰ میلیون دلار) است. - برچسب ها: بهره برداری ، خط لوله انتقال ، فراورده های نفتی ، وزیر نفت

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بهره برداری خط لوله انتقال فراورده های نفتی وزیر نفت فرآورده های نفتی انتقال فرآورده خط لوله تلمبه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۴۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: سال ۱۴۰۲ با فعال شدن ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی به کشورهای همسایه، صفحه جدیدی برای توسعه بندر خرمشهر گشوده شد و با رقم خوردن صادرات ۳۸هزارتن، بالاترین رکورد صادرات فرآوردهای نفتی در این بندر به ثبت رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی عسکری گفت: در سال گذشته با تمرکز بر روی ظرفیت‌های کم‌نظیر بندر خرمشهر و تلاش و همت جهادی، آمار 2 میلیون و 788 هزار و 888 تن عملیات تخلیه و بارگیری به ثبت رسید. 

وی ادامه داد: بندر خرمشهر در عملکرد تخلیه و بارگیری در سال 1402 نسبت به سال قبل، رشد 27 درصدی را تجربه کرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: 90 درصد این عملیات مربوط به بخش صادرات بود که با توجه به آمار به ثبت رسیده، بندر خرمشهر در جایگاه سوم بنادر کل کشور قرار گرفت.

عسکری افزود: 29 درصد رشد در بخش صادرات، 13 درصد رشد در بخش واردات، 29 درصد رشد در فله خشک، 17 درصد رشد در بخش کانتینری، 26 درصد رشد در بخش تردد کامیون و 13 درصد رشد در تردد شناورهای عملیاتی از دیگر دستاوردهای بندر خرمشهر در سال 1402 نسبت به سال قبل بود.

وی تاکید کرد: سال 1402 با فعال شدن ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی به کشورهای همسایه، صفحه جدیدی برای توسعه بندر خرمشهر گشوده شد و با رقم خوردن صادرات 38 هزار تن، بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در تاریخ کل بندر خرمشهر به ثبت رسید.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: یکی دیگر از اقدامات ماندگار و بی‌سابقه در سال 1402، انهدام 190 ردیف کالای متروکه برای نخستین بار در بندر خرمشهر بود که با این اقدام، فضای قابل توجهی از فضای اشغال شده انبارها، کاهش یافت و فرصت برای سرمایه‌گذاری جدید ایجاد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • آب بردگی ۲ دستگاه کامیون در نائین
  • وقوع سیل در کاشان؛ امدادرسانی ادامه دارد
  • حضور امدادگران در سیل کاشان
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی ادامه دارد
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر
  • شکستگی لوله انتقال آب زاینده‌رود به کاشان تخریب غیرعمد بود
  • عملیات ترمیم خط لوله انتقال آب از زاینده رود به کاشان