Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، مجتبی ذوالنوری رییس کمیسیبون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه علنی امروز دوشنبه با اشاره بیانیه مشترک معاون رییس جمهور ،رییس سازمان انرژی اتمی  و مدیرکل آژانس انرژی اتمی اظهار داشت:  هفت سال است که  همه مسائل کشور به موضوع برجام گره خورده است و زندگی مردم و اقتصاد کشور شرطی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی اضافه کرد: برجام را منعقد کردند بدون از اینکه هیچ گونه تضمینی بگیرند کسانی که تضمین نگرفتند یا دشمن را می شناختند و یا نمی‌شناختند. رهبر انقلاب بارها تاکید کردند که دشمن ما زیاده‌خواه ،بدعهد و پیمان شکن است ولی خلاف این موضوع قراردادی را بدون هیچ گونه تضمینی منعقد کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بعد از ترامپ زمان ‌سوزی کردند و گام‌های پنج گانه را تخریب کردند چرا که دولت این گامها را اجرا نکرد و فرصت از دست مردم رفت، اما مجلس شورای اسلامی در یک اقدام انقلابی، قانونی تصویب کرد که برای طرف مقابل تکان دهنده بود که  دشمن را وادار به عکس العمل کند.

وی افزود: دولت زمزمه عدم اجرای قانون  را شروع کرد و این در حالی است که رهبر انقلاب بر اجرای قانون  تاکیدکردند . دولت این مساله را به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گره زد و  پالس‌های سازشکارانه داد و دشمن را تطمیع کرد که امتیازی ندهد و از قانون مجلس حسابی نبرد.

ذوالنوری گفت: دولت باید به مجلس گزارش دهد مجلس تصمیم می‌گیرد که دولت مجددا تعهدات برجامی را به اجرا بگذارد یا خیر.  دولت مرتب  پالس های قفریبنده به دشمن داد و این حس در دشمن ایجاد کرد که قانون مجلس ارزشی ندارد دولت خلاف قانون حرف زد و امروز  هم زمان تعیین شده از سوی نمایندگان منقضی شد و  دولت هیچ حرکتی انجام نشد و این اوهین به شان ملت است که  رافایل گروسی را به ایران بفرستند که اراده ملت و قانون  را زیر پا بگذارد و دولت  قرادادی  را با آنان منعقد کنند که نقص  صریح قانون است.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس خطاب به نمایندگان گفت: شماها در این قانون تصویب کردید که ممانعت از  اجرای این قانون جرم است .رییس جمهور مسول است و این قراداد که بین آژانس هسته و سازمان اتمی منعقد شده است خلاف قانون است و در بند دوم این قانون آمده است  و نقص صریح قانون راهبردی است .

نماینده مردم قم افزود:هزینه های که از جیب مردم استفاده می کنیم نامشروع است  باید بر اساس قانون آیین نامه داخلی مجل رییس جمهور و هر کسی بر نقض این قانون دخالت داشته از سویی مجلس تصویب شود و به قوه قضاییه معرفی شوند و با آنان برخورد شود 

وی گفت: امروز مجلس شورای اسلامی باید بایستد تا قانون اجر ا نشود  هیچ مقام دولتی اجازه ورود به مجلس ندارد بنا ندارد که وقت دولت و ملت گرفته شد از نمایندگان خواهش می کنم که حرمت مجلس را نگه دارند و بر اجرای قانون تاکید کنیم.

ذوالنور افزود:این موافقت نامه نقض صریح قانون است و روح قانونی که مجلس تصویب کرده که فردا تمام نظارت های آژانس لغو و متوقف خواهد شود.

برچسب‌ها تحریم مجتبی ذوالنوری محمد باقر قالیباف مجلس یازدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تحریم مجتبی ذوالنوری محمد باقر قالیباف تحریم مجتبی ذوالنوری محمد باقر قالیباف مجلس یازدهم اخبار کنکور صریح قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۴۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منظور: آیین نامه حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه امروز آیین نامه مهم بودجه ۱۴۰۳ که در ارتباط با حقوق و دستمزدها بود در هیئت دولت تصویب شد، گفت: بودجه‌ای که دولت ارائه کرده فاقد کسری بودجه است و کسری بودجه پنهان عملا در قانون بودجه ۱۴۰۳ وجود ندارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه اولین نشست هفتگی هیئت دولت در سال 1403 در جمع خبرنگاران گفت: امسال همه دولت تکلیف سنگینی دارند و رشد همزمان تولید و مشارکت مردمی در اقتصاد نیازمند برنامه‌ریزی و اسنجام همه دولت دارد.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه با توجه به نقش محوری که دارد جلسات را بلافاصله پس از سخنرانی رهبر انقلاب آغاز کرده و در حال نگارش برنامه‌ اجرایی است تا  سهم تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله زیربنایی، خدماتی و سایر دستگاه‌های اجرایی در تحقق این حکم برای سال جدید مشخص شود. 

منظور در ادامه درباره بار مالی بودجه و خلق نقدینگی و اختلاف بین مجلس و دولت گفت: ما در مرحله رسیدگی بودجه در مجلس اختلاف نظرهایی داشتیم ولی نهایتاً آنچه ابلاغ شد متن مورد توافق دولت و مجلس است و آنچه که هم‌اکنون به صورت قانون بودجه 1403 ابلاغ شد نظرات دولت را به شکل حداکثری تامین کرده است. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: امروز آیین نامه مهم بودجه 1403 یعنی حقوق و دستمزد در هیئت دولت تصویب شد. بودجه‌ای که دولت ارائه کرده فاقد کسری بودجه و قابل اجرا است و کسری بودجه پنهان عملا در قانون بودجه 1403 وجود ندارد و مطمئن هستیم که این قانون امسال بسیار راحت‌تر از سال‌های گذشته اجرایی خواهد شد. 

وی درباره نظر سازمان برنامه بودجه برای واردات خودرو گفت: موضوعات هر کدام دو بعد دارد یکی بعد اجرای قانون و بعد دیگر نظرات کارشناسی. بعضاً ممکن است بنده یا هر کدام از اعضای دولت در یک همایش نظرات شخصی خود را بیان کنیم اما همه دولت خود را ملزم به اجرای قانون می‌دانند. بر همین اساس در مورد واردات خودرو دولت بر اساس قانون عمل کرده و هم در حوزه ثبت سفارش خودرو و هم تامین ارز برای واردات خودرو بر اساس مصوبه دولت کارها در حال انجام است که گزارش خودروهای وارد شده و خودروهایی که هم‌اکنون در مرحله واردات هستند طبیعتا توسط  همکاران ما در وزارت صمت به رسانه‌ها اعلام می‌شود. 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • پاسخ سازمان انرژی اتمی به ادعای آلودگی رودخانه ارس
  • آلودگی هسته‌ای در رود ارس؟ / واکنش سازمان انرژی اتمی
  • آلودگی هسته ای در رود ارس؟ | واکنش سازمان انرژی اتمی
  • سازمان انرژی اتمی: هیچ آلودگی پرتوی غیرعادی در ارس مشاهده نشده است
  • خبر مهم برای حقوق بگیران؛ آیین نامه حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد
  • آخرین وضعیت نیروگاه بوشهر
  • خبر مهم برای حقوق بگیران؛ آیین‌نامه دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد
  • آخرین وضعیت نیروگاه بوشهر از زبان معاون سازمان انرژی اتمی
  • ممانعت از انتشار ۸ میلیون تن آلاینده با تولید برق هسته‌ای
  • منظور: آیین نامه حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد