Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، روح الله ایزدخواه در نشست علنی امروز -دوشنبه - در واکنش به موافقت نامه آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی کشور گفت: ما در زمان تصویب قانون مجلس اصرار داشتیم که زمانی به دولت بدهیم و گفتیم اگر شرایط عدم تعهد طرف مقابل جاری است، محکمات را به متشابهات ندهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین الان پروتکل و نظارت های برجامی را متوقف و یا تعلیق کنید و به دولت وقت بدهیم حدود دو سه ماه که اثبات کند که تحریم ها برداشته شده است. 

نماینده مردم تهران اظهار داشت: اگر تحریم ها برداشته شد، دولت آن را اجرا کند. پیش بینی می کردیم که آژانس بازی درخواهد آورد، پیش بینی می کردیم که با نفرات دست ششم به ایران خواهند آمد و با یک بیانیه سست و مزخرف قانون مجلس را زیر پا خواهند گذاشت و منافع ملت را به خطر خواهند انداخت.

وی گفت: گفته می شود ما تا پاسی از شب صحبت کردیم و با عده ای و با مجموعه ارشد نظام مشورت کردیم، اما رهبری فرموده اند که ما حرف درگوشی با کسی نداریم و حرف من همان چیزی است که در علنی با مردم مطرح می کنم. آقا فرمودند اینبار وقت عمل است، اما کو عمل؟

ایزدخواه با اشاره به فرصت سه ماهه که به آژانس داده اند، بیان کرد: اینکه بگوییم جامع اقدام خواهیم کرد و طبق بند ۱ بیانیه شب گذشته با آژانس، چطور عمل کرده اید به این برنامه؟ خودمان قضاوت کنیم. رهبری فرمودند حرف و وعده نداریم، حال این سه ماه از کجا آمده است؟ این سه ماه از کجای قانون بیرون آمده است که ما به آنها فرصت بدهیم و چه چیزی را سه ماه دیگر به دست خواهیم آورد؟

نماینده تهران افزود: آنها خوب می دانند و بلد هستند با شرایط ما بازی کنند، طبق نامه ابلاغی رهبری در سال ۹۴ به دولت، بنا به مصوبه مجلس باید توقف برجام انجام شود، اگر طرف های غربی به تعهدات عمل نکردند، رهبری مجلس را به رسمیت می شناسد و باید خودمان باور داشته باشیم. آیا می خواهیم مجلس واداده و درگوشی را ادامه بدهیم؟ این مجلس انقلابی نیست، باید خودمان مجلس را باور داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مصوبه ای که آقایان در شورای عالی امنیت ملی به آن استناد می کنند، خوانده ام. رهبری در آن تاکید فرموده که طبق ملاحظات دبیرخانه و مجلس، انجام شود و حال نظر مجلس کجای آن است؟ دبیرخانه آیا بر مجلس ارشد است؟ و یا قوه جدیدی است؟

عضو کمیسیون صنایع گفت: اگر می گوییم که صدای واحد از مجلس بیرون بیاید و وحدت شکل بگیرد، وحدت مجلس الان در اقدام انقلابی است. وقتی رهبری ببینند که مجلس بر حرف خود قاطع ایستاده است، مطمئن باشید که رهبری هم از مجلس دفاع خواهد کرد. امروز وحدت کلمه در لغو برجام است

همچنین در این نشست ابراهیم عزیزی در واکنش به موافقتنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی هسته ای کشور، گفت: سازمان انرژی اتمی ایران در اقدامی خلاف قانون با آژانس مفاد قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را نقض کرده و این اقدام هیچ وجاهت قانونی ندارد، تفاهم دوجانبه ای تحت عنوان موضوعات فنی و موقت برای مجلس محلی از اعراب ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: قانون وظایف سازمان انرژی اتمی را کاملا واضح و روشن کرده است و دولت در این ماه های پایانی عمر ناموفق خود اجازه ندارد که چوب حراج به منافع حیاتی ایرانی بزند.

وی تصریح کرد: نماینده های مجلس شورای اسلامی از رئیس مجلس انتظار دارند که به نیابت از مجلس رسالت قاطع و قانونی خود را طبق ماده ۹ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها اجرا کنند. در ماده ۹ جرم انگاری شده و امروز مهم ترین انتظار مجلس از قوه قضائیه حفاظت از منافع ملی ایران و برخورد قاطع و قانونی با مجرمین و متخلفین است که به منافع ملی ایران آسیب رسانده اند.

عزیزی در ادامه بیان داشت: مجلس موضع قاطع و قانونی خود را در حمایت از منافع ملی روشن و شفاف اعلام کرده است، این مجلس قدمی از مواضع خود به عقب بر نمی دارد، ملت ایران آگاه و به هوش باشند که در روزهای پایانی عمر دولت تحت عناوین ارتباطات بین المللی منافع حیاتی و ملی آن ها آسیبی نبیند.

وی افزود: مجلس در خط مقدم ایستادگی است و امروز همه ما در راستای اجرای قانون گام برمی داریم.

کد خبر 586590 برچسب‌ها هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هسته ای آژانس بین المللی انرژی اتمی مجلس شورای اسلامی سازمان انرژی انرژی اتمی بین المللی تحریم ها سه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۵۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگویی چالشی و بی واسطه با رئیس سازمان انرژی اتمی

دریافت 200 MB کد خبر 6085283

دیگر خبرها

  • ادعای بی‌اساس گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران تکرار شد
  • گروسی به تهران سفر می‌کند
  • گروسی: به زودی به ایران سفر می‌کنم
  • از موافقت با تشکیل سازمان سپند تا حضور وزرای دولت در کمیسیون‌های مجلس
  • گفتگویی چالشی و بی واسطه با رئیس سازمان انرژی اتمی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت نفت
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • مرکز مبادله ایران فاقد وجاهت قانونی است؟
  • موافقت قاطع مجلس با کلیات طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری سپند نیروهای مسلح
  • آیا مرکز مبادله ارز و طلای ایران، فاقد وجاهت قانونی است؟