Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، محمدمهدی زاهدی در نشست علنی امروز دوشنبه- در واکنش به موافقتنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی هسته ای کشور، گفت: مواد یک، دو، سه، شش و هفت قانون اقدام راهبردی مجلس برای رفع تحریم ها بر خروج جمهوری اسلامی ایران از پروتکل الحاقی بعد از ۲ ماه از لازم الاجراء شدن این قانون تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده کرمان گفت: ماده ۶ این قانون تاکید دارد که دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای متعهد از جمله کشورهای ۱+۴ یعنی آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین در قبال ایران و عادی نشدن روابط بانکی و رفع کامل موانع صادراتی و فروش نفت و فرآورده های نفتی و همچنین برگشت کامل ارز حاصل از فروش نفت، دو ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون در مجلس نظارت های فراتر از پادمان از جمله اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند.

زاهدی تاکید کرد: اکنون بیانیه مشترک سازمان بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی کشورمان در تضاد کامل با مصوبه مجلس است و سه بند این بیانیه کاملا علیه این قانون تاکید دارد.

وی با اشاره به بند یک بیانیه مشترک آژانس، اظهار کرد: ایران به اجرای کامل و بدون محدودیت موافقتنامه جامع پادمان خود با آژانس همانند قبل ادامه می دهد در صورتی که ما در مصوبه مجلس اعلام کرده بودیم که باید بعد از ۲ ماه اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی متوقف شود.

زاهدی تصریح کرد: دولتمردان چه اتفاقی افتاده است؟ قانون را چرا با این صراحت اجرا نمی کنید در صورتی که مقام معظم رهبری تاکید کرده ابتدا باید تحریم ها رفع و راستی آزمایی انجام شود تا ما در برجام بمانیم اما اکنون نه تحریمی لغو شده و نه فرصتی باقی مانده است.

وی گفت: بند ۲ بیانیه مشترک آژانس هم تصریح می کند که یک تفاهم نامه فنی دوجانبه موقت سازگار با قانون مجلس که به موجب آن آژانس به فعالیت های راستی آزمایی و نظارت ضروری خود طبق فهرست پیوست به مدت ۳ ماه ادامه خواهد داد که این موضوع هم در تضاد با مصوبه مجلس است.

همچنین در این نشست محمدعلی محسنی بندپی در جریان بررسی بیانیه مشترک رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگری به وحدت بین قوا و عملکرد هر قوه در جایگاه قانونی خودش احتیاج دارد.

 نماینده مردم نوشهر تصریح کرد: دولت باید مجری قوانین مجلس یازدهم باشد، نه قانونگذار مستقل به موازات مجلس شورای اسلامی، از این رو باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: مطابق رهنمودهای رهبر انقلاب امروز وقت اجرای وعده‌ها است، نه وقت‌کشی‌های چندین ماهه و معلق کردن تصمیمات مسوولان در کشور. امروز اگر به وعده‌هایمان عمل نکنیم بدون شک مدیون خون سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید سرافراز دکتر فخری‌زاده هستیم.

بندپی خاطر نشان کرد: اینکه دولت بدون در نظر گرفتن حال مردم، با بیگانگان میز مذاکره دیگری را در پیش بگیرد و آنها برای مردم تصمیم بگیرند، پسندیده نیست. بدون شک اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران متکی به اقتدار مردمی است.

وی افزود: باید از اتخاذ تصمیمات احساسی و هیجانی بپرهیزیم، از این رو باید دبیر شورای امنیت ملی و رییس سازمان انرژی اتمی در مجلس حاضر شوند و نسبت به مسایل اخیر توضیح دهند تا آنچه صلاح است، رخ دهد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران سازمان انرژی اتمی ایران مجلس یازدهم آژانس بین المللی انرژی اتمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران سازمان انرژی اتمی ایران مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران سازمان انرژی اتمی ایران مجلس یازدهم آژانس بین المللی انرژی اتمی اخبار کنکور بین المللی انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران سازمان انرژی اتمی بیانیه مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۵۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی اعلام کرد: گام‌های اساسی ایران برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی

به گزارش قدس آنلاین، محمد اسلامی در جریان بازدید از واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر درباره میزان برق هسته‌ای تولید شده در این نیروگاه گفت: در یک دهه گذشته ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شده است.

وی افزود: سال ۱۴۰۲ جشن دهمین سال تولید برق از نیروگاه اتمی بوشهر برگزار شد و بر اساس آمار در یک دهه گذشته ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای در این نیروگاه تولید شده است.

رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: تولید این میزان برق هسته‌ای، موجب صرفه‌جویی ۱۰۳ میلیون بشکه نفت خام شده که ارزش این میزان صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی بیش از ۸ میلیارد دلار است.

اسلامی خاطرنشان کرد: تاکنون با تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای، ‌نیروگاه اتمی بوشهر توانسته چهار بار هزینه صرف شده بابت احداث خود را تامین کند.

وی با بیان اینکه تحقق تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای از موضوعات مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است؛ گفت: این طرح  مهم با جدیت در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار دارد و بلوغ هسته‌ای کشور از طریق تولید انرژی و برق هسته‌ای با جدیت دنبال می‌شود.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به سهم ۱۱ درصدی برق هسته‌ای تولید شده در نیروگاه‌های اتمی جهان عنوان کرد: در جریان برگزاری بیست و هشتمین اجلاس جهانی تغییرات اقلیمی سازمان ملل مقرر شد تا سال ۲۰۵۰ ظرفیت انرژی هسته‌ای برای تولید برق جهانی سه برابر شود که ما نیز گام‌های اساسی برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی کشور خود برداشته‌ایم.
 
گفتنی است سخنرانی در نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی «هوش مصنوعی و علوم داده» در دانشگاه خلیج فارس، بازدید از روند اجرایی طرح آب شیرین‌کن نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت ۷۰ هزار متر مکعب و نیز روند احداث پروژه واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر و قسمت‌های مختلف واحد یکم این نیروگاه، آغاز عملیات احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی در منطقه تنگک شهر بوشهر، بهره‌برداری از فاز نخست شهرک صدف، افتتاح سالن ورزشی بانوان در شهرک مروارید و ... از سایر برنامه‌های سفر محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران به استان بوشهر بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ادعای بی‌اساس گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران تکرار شد
  • گروسی به تهران سفر می‌کند
  • اسلامی: تعداد نیروگاه‌های اتمی ایران افزایش می‌یا‌بد
  • اسلامی اعلام کرد: گام‌های اساسی ایران برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی
  • گروسی: به زودی به ایران سفر می‌کنم
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش خواهد یافت
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • ورود رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به بوشهر
  • برنامه‌ریزی برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای
  • سفر رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به بوشهر