Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، علی باقری‌کنی، دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آغاز چهل و ششمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: امروز «جشنواره شورای حقوق بشر» در ژنو آغاز می‌شود، اما زنان و کودکان بی‌پناه یمنی و فلسطینی امیدی به پایان "سوگواره حقوق بشری‌شان"، ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از رویکرد سیاسی به مسائل حقوق بشری افزود: تا زمانی که به همت ملت‌های آزاده، پای دولت‌های سلطه‌گر از گلوی حقوق بشر برداشته نشود، این نشست‌ها لبخند را بر لب بشریت نمی‌نشاند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، چهل و ششمین نشست شورای حقوق بشر از امروز ۲۲ فوریه تا ۲۳ مارس (۴ اسفند تا ۳ فروردین)، برگزار می‌شود و به موضوعاتی چون حقوق کودک، حق بهداشت در شرایط اضطراری، دسترسی عادلانه به واکسن، مبارزه با تبعیض نژادی، حق دسترسی به غذا، حق برخورداری از محیط زیست، حق داشتن مسکن مناسب و تقویت حقوق معلولین خواهد پرداخت.

این دوره به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر کووید ۱۹، به صورت آنلاین و در قالب ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

در این نشست «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، «میشل باچله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، رؤسای جمهور، نخست وزیران، وزرای امور خارجه و نمایندگان عالی رتبه ۱۵۰ کشور جهان شرکت می‌کنند.

کد خبر 5153337 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: علی باقری کنی حقوق بشر ستاد حقوق بشر شورای شهر تهران شهرداری تهران زلزله سی سخت بنیاد شهید و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش سازمان تامین اجتماعی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا گردشگری قوه قضاییه هوای سالم میراث فرهنگی بنیاد برکت شورای حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۵۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس درباره مباحث ارزی و معیشتی مردم نشست برگزار کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام «محمدتقی نقدعلی» در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار کرد: از تلاش‌های سردار رادان و مجموعه فراجا برای مقابله با بی‌حجابی تشکر می‌کنم و امیدوارم با تدابیر و ظرافت مساله، جلوگیری از کشف حجاب با قدرت و قوت دنبال شود.

وی در ادامه افزود: مشکلات معیشتی و ارزی به مردم فشار زیادی وارد کرده و مردم تصور می‌کنند ما در مجلس اطلاعی از وضعیت معیشتی آنان نداریم؛ در حالی که ما به خوبی از وضعیت معیشتی مردم اطلاع داریم.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لازم است جلسه ویژه‌ای برای بررسی وضعیت معیشتی و ارزی کشور برگزار شود تا مردم بدانند ما در موضوع معیشت و مباحث ارزی، دغدغه‌مند هستیم.

کد خبر 6085245 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم در بسیج
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • نشست اعضای ستاد شورای اطلاع رسانی استان با دستورکار تبیین شعار سال
  • مجلس درباره مباحث ارزی و معیشتی مردم نشست برگزار کند
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم‌ ایران‌ رایزنی می‌کند