Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@09:42:41 GMT

جایگاه ویژه صنعت فولاد در بازارسرمایه

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۵۹۱۶

جایگاه ویژه صنعت فولاد در بازارسرمایه

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  کالا خبر، زرندی در این همایش گفت: صنعت فولاد در حوزه بازارهای مالی کشور اثر ویژه ای دارد به طوریکه با در نظر گرفتن مجموع شرکت های پذیرش شده در بورس و فرابورس از ۶۱۰ شرکت پذیرفته شده ۲۰ شرکت از زنجیره فولاد هستند. ارزش بازار شرکت های زنجیره فولاد ۹۶۰ میلیارد تومان است که ۱۶ درصد ارزش کل بازار سهام را این صنعت به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این شرکت ها در ۹ ماهه امسال ۲۷۳ هزار میلیارد تومان فروش داشتند و سود قابل توجهی را کسب کرده اند.

زرندی درباره معاملات فولاد در بورس کالا نیز اظهار داشت: در حوزه بورس کالا نیز ۱۰۴ هزارمیلیارد تومان معادل ۴۱ درصد از کل معاملات مختص زنجیره فولاد بوده است.

معاون طرح و برنامه وزیر صمت تصریح کرد: ۲۴ شرکت در زنجیره فولاد آماده حضور در بورس هستند کما اینکه حضور ۴ شرکت در هفته های اخیر قطعی شده است.

وی تاکید کرد: صنعت فولاد به ۵۵ میلیون تن ظرفیت خواهد رسید، اما سوال اینجاست که از ۱۴۰۴ به بعد چه کنیم؟ به سمت فولادهای آلیاژی برویم یا همین رویکرد را ادامه دهیم؟ پاسخ این است که موضوع سرمایه گذاری در حوزه آلیاژی باید با جدیت دنبال شود.

زرندی ادامه داد: حوزه فولاد در برق اثرگذار است و در افق چشم انداز، ۴۴ هزار مگاوات کمبود برق داریم. در حوزه گاز نیز ۲۲ درصد گاز کشور در حوزه فولاد مصرف می شود. پس بحث انرژی را الان که حوزه فولاد پر رونق است باید دنبال کنیم؛ در حوزه ریل و زیرساخت ها نیز کمبود داریم و چالش محسوب می شود.

معاون طرح و برنامه وزیر صمت با بیان اینکه انقلاب صنعتی چهارم اهمیت ویژه ای دارد و رفتن به این سمت غیر قابل اجتناب است، گفت: بر روی موضوع قراضه کم کار کرده ایم در حالی که در کل دنیا ۹۰ درصد فولاد را براساس قراضه دیده‌اند.

زرندی چالش های حوزه فولاد را چنین برشمرد: در دنیا چالش های حوزه فولاد شامل تغییر در حوزه تامین و عرضه است که در ایران نیز همین چالش وجود دارد و باید در سنگ آهن اقداماتی اساسی صورت گیرد. چالش دیگر آلایندگی و انتشار گازهای گلخانه ای است؛ همچنین رقابت برای جذب استعدادها دیگر چالش حوزه فولاد دنیا بوده و تغییرات در تقاضا نیز آخرین چالش دنیاست. فولاد همچون سایر فلزات اساسی رشد نخواهد داشت پس ما هم باید به سمت فولادهای خاص پیش برویم.

زرندی در خاتمه اظهار داشت: با قیمت گذاری دستوری مخالفیم و اعتقاد داریم برای تنظیم بهینه بازار باید از ابزارهای دیگر استفاده شود تا جذابیت برای سرمایه گذاری‌های جدید در صنعت به وجود آید.

پربیننده ترین اگر سهام شستا دارید، بخوانید (۳اسفند)/ انتظار سهامداران در صف فروش تصمیم غلط دامنه نوسان نامتقارن را اصلاح کنید! ارزش سهام عدالت من (۳ اسفندماه) نمای پایانی بورس امروز/ سرخی از بازار نمی‌رود ارزش سهام عدالت من (۲ اسفندماه)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صنعت فولاد زنجیره فولاد حوزه فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۵۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت های توسعه ای استان کرمان باید تقویت شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی فداکار، ظهر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان با تاکید بر اینکه پیگیری کارهای اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود، گفت: استان کرمان در مسیر توسعه خود به تقویت زیرساخت‌ها نیاز دارد.

وی، با بیان اینکه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه در استان کرمان در دست اجراست، گفت: اولویت همه با پروژه‌های در دست اجراست که آسیب نبینند و به نتیجه برسند.

وی با تاکید بر مولدسازی دارایی‌های دولت افزود: دستگاه‌هایی که مصوبه سفر دارند، طی یک ماه آینده نسبت به مولدسازی دارایی‌های خود تعیین تکلیف کنند.

استاندار کرمان، تصریح کرد: پیگیری کارهای اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود و تقویت زیرساخت‌های آب، برق و گاز حتماً باید پیش رود، زیرا استان در مسیر توسعه خود به تقویت زیرساخت‌ها نیاز دارد.

فداکار، افزود: در خطوط توسعه آینده استان کرمان در حوزه گاز اگر اقدام جدی صورت نگیرد دچار چالش خواهیم شد.

استاندار کرمان همچنین گفت: حوزه دانش بنیان استان به دلیل برخی کارشکنی‌ها مقداری عقب افتاد، اما کار پارک علم و فناوری استان در حال پیشرفت است.

فداکار، با بیان اینکه مشاغل خانگی ظرفیت مهمی برای استان کرمان می‌باشد که باید از آن مراقبت و حمایت شود گفت: در بحث گردشگری استان، شرکت‌ها برای ساخت هتل اعلام آمادگی کردند، اما با چالش زمین مواجه هستند که باید برطرف شود.

وی گفت: در استان در حوزه مسکن واگذاری زمین به سرعت در حال انجام است و تا پایان سال احتمالاً بتوانیم ۲۱ هزار قطعه زمین را واگذار کنیم.

کد خبر 6081957

دیگر خبرها

  • گلر ذخیره تراکتور در مرز آمادگی (عکس)
  • زیرساخت های توسعه ای استان کرمان باید تقویت شود
  • برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران
  • پرسپولیس و چالش دومین ماه بدون شکست
  • نامه مجمع کارآفرینان به رئیس‌جمهوری؛ چالش‌های گمرکی را برطرف کنید
  • متهم شدن رئیس رئال مادرید به استفاده ابزاری از برنابئو
  • تحول درمعاملات برقی بورس/حسابهای وکالتی خریدبرق فعال می‌شوند
  • تغییر در ترکیب هیئت پذیرش شرکت‌های استارت‌آپی/پذیرش دانش‌بنیان‌ها در حوزه های مختلف
  • دقیقی و ادامه تمرینات ویژه برای استقلال
  • ارزش آفرینی رویکرد مهم در مشتری محوری بانک صنعت و معدن