Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مهراله رخشانی‌مهر افزود: سهم نوسازی مدارس از اعتبارات عمرانی کشور از ۱.۵ درصد در سال ۱۳۹۶ به ۵ درصد در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ رسیده است.

وی همچنین از پیش‌بینی راه‌اندازی کلاس هوشمند و اتاق فناوری به‌منظور توسعه آموزش‌های الکترونیک در مدارس خبر داد و گفت: ردیف اعتباری این موضوع در لایحه بودجه۱۴۰۰ پیش‌بینی‌شده که امید است با تصویب و تخصیص آن گام بزرگی در جهت بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی در توسعه آموزش برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: نیمه‌تمام ماندن بسیاری از پروژه‌های مشارکتی در سال‌های اخیر به یک معضل بزرگ تبدیل‌شده بود که اکثر آن‌ها پروژه‌هایی بزرگ بودند و تکمیل آن‌ها از عهده خیرین خارج بود، اما با تخصیص‌های صورت گرفته در چهار سال اخیر هیچ پروژه نیمه‌تمام و بلاتکلیفی نداریم.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان نوسازی، توسعه و بازسازی مدارس کشور پیشتر  به خبرنگار ایرنا گفته بود: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون، حدود ۱۶ هزار فضای آموزشی در قالب ۸۱ هزار و ۵۰۰ کلاس درس با زیربنای بیش از ۱۱ میلیون مترمربع به بهره برداری رسیده است.

رخشانی مهر افزود: در این مدت به طور میانگین روزانه ۲۸ کلاس درس در مناطق مختلف کشور به بهره برداری رسیده است.: با بهره برداری این تعداد کلاس در دولت یازدهم و دوازدهم، در مجموع بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز از کلاس های درس ایمن و استانداردهای منطبق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برخوردار شدند.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: همچنین بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ فضای آموزشی در قالب ۳۵ هزار و ۶۰۰ کلاس درس با زیربنای حدود پنج میلیون مترمربع در سال های ۹۲ تا ۹۶ به بهره برداری رسیده است.

رخشانی مهر تصریح کرد: بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ فضای آموزشی در قالب حدود ۴۶ هزار کلاس درس با زیربنای بیش از ۶ میلیون مترمربع از ابتدای دولت دوازدهم به بهره برداری رسیده است که به طور میانگین روزانه ۳۱ کلاس درس با حدود چهار هزار و دویست مترمربع را شامل می شود.

برچسب‌ها سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور بازگشایی مدارس مهراله درخشانی مهر مدرسه سازی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور بازگشایی مدارس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور بازگشایی مدارس مدرسه سازی دانش آموزان اخبار کنکور بهره برداری رسیده کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۶۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۸۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی در حاشیه بازدید از پروژه‌های نیمه کاره عصمت، الغدیر، ساختمان مرکز مشکلات یادگیری، مدارس خیری ظفرکش، هُدر و سیلاب در شهرستان سلماس به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حال  حاضر ۲۵۵ باب مدرسه شامل بر  یک هزار و ۸۰۰ کلاس درس در مناطق مختلف استان در حال ساخت است که با تکمیل این تعداد کلاس درس، سرانه فضای آموزشی در استان به ۴ و هشت دهم مترمربع خواهد رسید.

قهرمان رحمانی ادامه داد: در حال حاضر سرانه فضای آموزشی در استان ۴/۲۲ مترمربع و در کل کشور ۵/۲۲ مترمربع می‌باشد که در مقایسه با میانگین کشوری یک مترمربع تفاوت دارد که انشالله رفع خواهد شد.


این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در سال جاری برای توسعه و احداث مدرسه در استان یک هزار ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که تا پایان امسال بیش از ۵۰۰ کلاس درس از آنها تحویل آموزش و پرورش استان خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: برای تکمیل مدارس در دست احداث استان علاوه بر اعتبارات سال جاری ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز در خواست شده است که در صورت تخصیص آن امسال ساخت یکصد کلاس درس دیگر به پایان خواهد رسید.

در حال حاضر ۱۰ مدرسه در شهرستان سلماس در دست احداث می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • پلاتوی بوستان خانواده مرداد ماه به بهره برداری می رسد
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی
  • ساخت ۱۸۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی
  • تکمیل ۱۶ مدرسه نیمه تمام فضای آموزشی درسطح شهر ستان مرندو یامچی
  • ۱۶ چمن مصنوعی در مدارس اردبیل به بهره برداری می رسد
  • بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی محله خلجان تا پایان نیمه نخست ۱۴۰۳
  • در مقوله مولدسازی اولویت با پروژه های نیمه تمام خیری است
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر نقده