Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد یساولی، رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: در راستای بهبود ارائه خدمات به شهروندان، قرارداد خرید ۱۴ دستگاه اتوبوس با شرکت مربوطه در حال انجام است و در هفته‌های پایانی امسال به حوزه ناوگان عمومی تزریق می‌شود، این اقدام موجب کاهش زمان انتظار مسافران خواهد بود که در این میان اقدامات موثری نیز در خصوص بازسازی اتوبوس‌ها انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج در خصوص نوسازی ناوگان تاکسی‌های شهرداری کرج، بیان کرد: به همت مدیریت شهری تفاهمنامه ای بین سازمان حمل و نقل و بارو مسافر شهرداری کرج با یک بانک قرض الحسنه منعقد شده است که در این راستا ۶۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه از منابع مالی شهرداری کرج و بانک مربوطه، با اقساط۶۰ ماهه و سود ۴ درصد به تاکسی‌های فرسوره اعطا خواهد شد.

نیمی از تاکسی‌های کرج فرسوده هستند

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه ۵۰ درصد تاکسی‌های کرج فرسوده هستند و خودروی‌های پیکان فرسوده‌ترین خودروها در ناوگان تاکسیرانی کرج به شمار می‌رود، اظهار کرد: از ۱۳ هزار دستگاه تاکسی در کرج، ۳۰۰ دستگاه آن پیکان تاکسی است و اعطای وام به پیکان تاکسی‌ها در اولویت قراردارد. به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در گام اول، پرداخت تسهیلات فوق به ۴۲ دستگاه خودروی پیکان تاکسی آغاز شده و آمادگی برای پرداخت آن وجود دارد.

وی افزود: در صورتی که همه متقاضیان از بین اولویت‌ها با هم مراجعه کنند، قرعه کشی و به بانک معرفی می‌شوند و پس مراجعه آنها و طی شدن مراحل مربوطه به مرور افراد متقاضی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند. 

 یساولی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد قیمت خودروهای تاکسی‌ از طریق پرداخت تسهیلات توسط شهرداری تأمین می‌شود، اضافه کرد: ۶۰ میلیون تومان از محل پرداخت تسهیلات و حدود ۷ تا ۸ میلیون تومان رقم خودروی اسقاطی و مابقی آورده تاکسی داران است‌.

 وی با اشاره به اینکه سهم شهرداری کرج در بانک ثابت نخواهد بود، بیان کرد: برای ارائه تسهیلات به خودروهای فرسوده، میزان موجودی و سهم شهرداری کرج در بانک ماهانه افزایش خواهد یافت. همچنین عواید و بازپرداخت اقساط وام گیرنده نیز برای ارائه تسهیلات به دیگر افراد استفاده خواهد شد. 

رئیس سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری کرج، اضافه کرد: از سوی سازمان تاکسیرانی در خصوص تقسیط تعمیرات خودرو و ارائه لاستیک نیز اقداماتی انجام شده است.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: تاکسی های فرسوده نوسازی حمل و نقل عمومی اعطای تسهیلات مسافر شهرداری کرج سازمان حمل و نقل پیکان تاکسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۶۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امیر صفی‌خانی اظهار کرد: در اهواز از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰، کمتر از ۲۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شد، یکی از دلایل اصلی این مسئله، ارائه نشدن تسهیلات بانکی با سود کم به رانندگان تاکسی بود، با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته طی ۱۸ ماه اخیر بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به رانندگان تاکسی پرداخت شد.

وی افزود: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به ۱۳۶ دستگاه تاکسی حاصل همکاری مشترک شهرداری با کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی خوزستان و اجرایی شدن تفاهم‌نامه شهرداری اهواز با بانک ملی است، بیست‌وپنجم اردیبهشت ۷۵ دستگاه تاکسی به تاکسی‌داران تحویل خواهد شد و ۶۱ دستگاه دیگر نیز تا پایان مرداد وارد ناوگان تاکسیرانی اهواز می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری اهواز تصریح کرد: از مجموع ۱۹۵۵ دستگاه تاکسی اهواز ۱۷۰۰ دستگاه فرسوده است که برای نوسازی مابقی تاکسی‌های فرسوده شهر اهواز، با توجه به مبلغ اعلام شده توسط شرکت ایران خودرو برای خرید خودروی تاکسی سورن پلاس (۴۸۶ میلیون تومان)، نیازمند تأمین حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه هستیم.

صفی‌خانی ادامه داد: صنایع زیادی در اهواز مستقر است و اگر هر صنعت تنها ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کمک کند، به راحتی می‌توانیم در سال جاری تمام ناوگان تاکسیرانی اهواز را نوسازی کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت حمل‌ونقل عمومی و در راستای بهبود خدمات‌رسانی به شهروندان، ضرورت دارد صنایع در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی همکاری کنند تا نوسازی تاکسی‌ها انجام شود.

دیگر خبرها

  • نرخ کرایه تاکسی‌ در قزوین کاهش یابد
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • آغاز فروش تاکسی برقی از امروز در تهران | دارندگان تاکسی فرسوده تسهیلات می گیرند
  • آغاز ثبت‌نام دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد