Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@07:01:58 GMT

حمایت روانی هلال احمر از مردم منطقه زلزله زده سی سخت

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۶۹۴۸

حمایت روانی هلال احمر از مردم منطقه زلزله زده سی سخت

رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت: اعضای تیم های «سحر» و حمایت روانی از آسیب دیدگان در بحران ها، به منظور حمایت اجتماعی از هموطنان حادثه زده در مناطق زلزله زده سی سخت حضور می‌یابند.

به گزارش ایمنا، محمد گلفشان در خصوص حضور تیم‌های پشتیبان و عملیاتی سازمان جوانان هلال احمر در منطقه زلزله زده سی سخت گفت: تیم‌های حمایتی سازمان جوانان همواره در حوادث و بحران‌های مختلف، به منظور حمایت‌های روانی و بازآفرینی روحیه افراد در مناطق آسیب‌دیده حضور می‌یابند و به خدمت رسانی به هم وطنان می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حادثه زلزله اخیر در استان کهگیلویه و بویر احمد و اصفهان نیز تیم‌های ما بنا بر دستورالعمل همیشگی خود حدوداً ۴ روز پس از بحران در منطقه حاضر می‌شوند، ادامه داد: تیم‌های حمایت روانی سازمان جوانان بعد از سپری شدن فاز اولیه بحران یعنی انجام اسکان اضطراری، تخلیه مناطق آسیب دیده، نجات محرومین و انجام عملیات‌های امداد و نجات برای انجام عملیات امدادی خود در قالب مأموریت اجتماعی و فرهنگی در منطقه حضور می‌یابند.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر اضافه کرد: به محض اعلام سازمان امداد و نجات مبنی بر سپری شدن مرحله اولیه عملیات‌های امدادی، تیم‌های حمایتی سازمان جوانان نیز بنا بر اعلام ستاد مدیریت هلال احمر به مناطق آسیب دیده اعزام می‌شوند. گلفشان تصریح کرد: سازمان جوانان در تمامی استان‌ها تیم‌های حمایتی خود را دارد و نیروها نیز به تناسب و شدت حادثه به مناطق اعزام می‌شوند.

وی با توضیح در خصوص اقدامات این تیم‌ها، خاطرنشان کرد: مأموریت اعضای سازمان جوانان انجام حمایت‌های روانی و ارائه خدمات اجتماعی به آسیب‌دیدگان از بحران است، در این فرآیند نیز جوانان و اعضا سعی می‌کنند کسانی که منازل یا اقوام خود را از دست داده‌اند، مورد حمایت و بازآفرینی روحی و روانی قرار دهند.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر ادامه داد: یکی از اقداماتی که سازمان جوانان سال‌ها است در بحران‌ها به آن توجه می‌کند، برگزاری مراسم سوگواری برای از دست رفتگان و تسکین آلام مردم است که این امر در تمامی بحران‌ها تأثیر مثبتی بر روی مردم آسیب‌دیده داشته است.

گلفشان در خصوص حمایت از کودکان آسیب دیده، افزود: بخشی از اعضای تیم‌های سازمان جوانان تمرکز اصلی خود را بر روی حمایت از کودکان می‌گذارند. به همین منظور برای ایجاد فضای شادی و نشاط و جلوگیری از آسیب دیدن روحی کودکان در مناطق بحران زده، به انجام رویداد «فضای دوستدار کودک و نوجوان» می‌پردازند.

وی ادامه داد: در این رویداد اعضا اقداماتی از جمله برگزاری مسابقه نقاشی، سرود، سرگرمی و غیره را برای کودکان فراهم می‌کنند. گلفشان تصریح کرد: به علاوه ارائه خدمات کمک آموزشی و تحصیلی توسط تیم‌های سحر به دانش آموزان مناطق آسیب دیده نیز یکی دیگر از وظایف تیم‌های حمایتی سازمان جوانان است.

وی با بیان اینکه به طور کلی تیم‌های سحر سازمان جوانان با حضور در مناطق آسیب دیده نسبت به ایجاد دوره‌های نشاط و امید برای مردم اقدام می‌کنند، گفت: در حادثه زلزله سی سخت نیز به زودی اقدامات این گروه‌ها آغاز خواهد شد. این تیم‌ها متشکل از مددکاران اجتماعی، روانشناسان و کارشناسان بومی است تا بتوانند نسبت به ارائه خدمات اجتماعی و سلامت اقدام کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 476771

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جمعيت هلال احمر هلال احمر زلزله سی سخت زمین لرزه سی سخت منطقه سی سخت آسيب هاي رواني رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان جوانان هلال احمر مناطق آسیب دیده تیم های حمایتی تیم های حمایت بحران ها سی سخت تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۶۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در طرح ۱۵ روزه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران که در ۱۲۴ ناحیه مناطق ۲۲ گانه اجرا شد، درمجموع ۷۲۹۸ نفر ساماندهی شدند.

احمد احمدی صدر افزود: از این بین حدود ۶۵۱ متکدی،  ۲ هزار و ۹۳۳ معتاد متجاهر و ۴۸۲ کودک کار و خیابان بودند و ۳ هزار و  ۲۳۲ نفر را نیز افراد بی خانمان و کارتن خواب تشکیل می‌دادند که همگی ساماندهی شدند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره پراکندگی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت گفت: متکدیان بیشتر در مناطق یک، چهار، پنج، هفده، بیست و بیست و یک بودند و معتادان متجاهر نیز بیشتر در مناطق چهار، یازده، دوازده، پانزده و شانزده پراکنده بودند، کودکان کار و خیابان نیز در مناطق چهار، پنج، هشت، یازده، پانزده و بیست پراکندگی بیشتری داشتند.

احمدی صدر همچنین گفت: اگر ریشه‌های ایجاد آسیب‌های اجتماعی مانند مسائل اقتصادی، حاشیه نشینی، ورود اتباع غیر مجاز، مباحث فرهنگی و فرهنگ سازی عمومی حل و فصل نشود آسیب‌های اجتماعی دوباره تکرار خواهند شد و لازم است مسئولان، نهاد‌ها و متولیان امر به موضوعات اقتصادی، فرهنگی و فرهنگسازی عمومی بیشتر بپردازند.

دیگر خبرها

  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • امدادرسانی‌ هلال احمر به حدود ۴۰ هزار و ۹۳۴ آسیب دیده سیلاب بلوچستان تداوم دارد
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی
  • جزییات طرح ۱۵ روزه ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی در سطح شهر | کدام مناطق تهران بیشتر معتاد و متکدی دارد؟
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه
  • کمک‌های هلال‌احمر یزد به مردم مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • تفاوت مغز یک فرد سالم با کسی که آسیب روانی شدیدی دیده است (فیلم)
  • سیل بهاری با سیستان و بلوچستان چه کرد؟ | امدادرسانی تا کی ادامه دارد؟